Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 23 lut 2017, 16:55

Na wolnych obrotach na luzie (np na światłach jak stoję) drży mi delikatnie kierownica jak wyłączę klimę do drży słabiej, jak włączę to trochę mocniej. Sinik pracuje równiutko, nie ma spadku mocy, nic nie klekota i nie wydaje dziwnych dźwięków, po prostu drży. Właśnie byłem u mechanika coś tam posprawdzał i powiedział że może to być poduszka skrzyni lub silnika. Najpierw obstawiał świece, ale świece mam nowe zrobiłem na nich ok 1500km. Nie są to przeraźliwie duże drgania, ale są denerwujące. Może być jeszcze coś innego przyczyną takich drgań? Wiem, że mam do wymiany tłumik giętki (ten z siateczki) może to tłumik powodować takie zachowanie? Może zawory muszę w końcu wyregulować? (w sumie planuję ten zabieg wykonać w okolicach kwietnia).

Crown
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 paź 2015, 22:29
Czym jeżdzę: 2.7 Kia Sportage II

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: Crown » 23 lut 2017, 17:02

Będąc w Paryżu, w swoim Fucusie miałem podobne objawy. Poduszka i sprzęgło do wymiany w moim przypadku.

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 23 lut 2017, 18:41

No właśnie wszystko wskazuje na poduszkę. Przegrzebałem cały internet i ludzie takie cuda wypisują zaczynając od poduszek poprzez źle ustawiony rozrząd kończąc na wypalonych zaworach. Więc sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Chyba że TTTM (ten typ tak ma). Może wypowiedzą się inni użytkownicy sportage z silnikiem 2.0 DOHC.

Awatar użytkownika
jaronx
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2016, 19:36
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 DOHC 16V 2006

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: jaronx » 27 lut 2017, 15:45

A może zamiast gdybać i szukać w necie rozwiązania, pojedź do warsztatu i sprawdź w czym problem.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 27 lut 2017, 16:10

W tym rzecz, że byłem w warsztacie chcieli mi "fachowcy" pół auta wymienić - wymienili poduszkę pod skrzynią i dalej drgało, później pod silnikiem i dalej drgało więc drugą pod silnikiem i bez zmian. Jak stwierdzili że wymienią mi pompę wspomagania (bo to może być pompa) to uciekłem z autem bo się wystraszyłem, że zaraz wymienią skrzynię, silnik, zawieszenie, szybę i lusterka :)
A u Ciebie nic nie drży? Bo może tak ma być, a ja szukam?

Awatar użytkownika
jaronx
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2016, 19:36
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 DOHC 16V 2006

Re: RE: Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: jaronx » 27 lut 2017, 16:33

W moim aucie nie czegoś takiego, miałem inny problem też z wibracjami tyle że przy przyspieszaniu, straciłem sporo czasu na diagnozę.Rozwiązanie znalazłem w autoryzowanym serwisie KIA diagnozę postawili za darmo.Co do warsztatu w którym chcieli rozbierać całe auto to daj sobie z nimi spokój strata czasu i pieniędzy.

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: henryk_kania » 27 lut 2017, 16:45

Warsztaty w tych czasach to jakaś tragedia. Raz byłem świadkiem jak facetowi proponowali regenerację wtrysków kończąc "i wtedy zobaczymy czy będzie już wszystko okej". Rozumiem, że mechanik to nie wróżka ze szklaną kulą, ale czasem(często?) brakuje im nieco zastanowienia i pokory wydając nie swoje pieniądze za części i biorąc za wymianę. Do teraz moim faworytem było przy zmielonym jednym łożysku tekst "nie wiemy co to, no trzebaby kupić jakiś używany most, wymienić i wtedy zobaczyć". Fakt, pomogłoby. Ale mówimy o kosztach ~900zł vs 50zł...

A co do wspomagania to chcieli Ci wymienić pompę wspomaganie nie robiąc najprostszego i najbanalniejszego testu który się sam ciśnie czyli, uwaga - ściągnięcie paska napędzającego wspomagania? Swoją drogą możesz sam spróbować to zrobić. Będziesz wiedział ;). Taka diagnoza w chwilę i za zerowe pieniądze.

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 02 mar 2017, 14:33

I chyba problem się rozwiązał. Co prawda dopiero we wtorek bedę na 100% pewny, ale wydaje mi się że to sprężarka klimy stawia opór. Może łożysko czy coś. Jade do klimatologa i się wyjaśni. Poduszki są dobre :-/

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 04 mar 2017, 13:19

I juz mam diagnozę, prztarta sprężarka klimy. Koszt naprawy ok 2000. Masakra. Hmmm. Trza będzie naprawić.

Awatar użytkownika
jaronx
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2016, 19:36
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 DOHC 16V 2006

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: jaronx » 04 mar 2017, 16:37

Używanej nie znajdziesz?

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 04 mar 2017, 19:07

Klimamajster powiedzial ze trzeba wymienic sprezarke, osuszacz i skraplacz oraz zrobic plukanie calego ukladu. Więc można powiedzieć że będe mial nową w aucie.

Awatar użytkownika
jaronx
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 16 sie 2016, 19:36
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 DOHC 16V 2006

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: jaronx » 04 mar 2017, 19:42

Tak dla pewności Twojego portfela sprawdź ile będzie to samo kosztowało w innej firmie.Może też mógł Cię naciągnąć warto to zweryfikować, ja osobiście niestety nie ufam mechanikom.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 04 mar 2017, 20:41

Tak raczej zrobię.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: Owca007 » 04 mar 2017, 21:43

Jak sprężarka się zatarła to na układ poszły opiłki :( Z tego co wiem wymienia się chłodnice z filtrem (osuszaczem) bo to ma malutkie lamelki i tam sie zatyka, zakłada się to płucze cały układ porządnie wkłada nową sprężarkę (zatartej nie opłaca i prawie nie da się naprawić) nabija się układ i klima jak nowa. Cena około 2 tys. jak najbardziej normalna śmiem powiedzieć, że nawet dobra. Robiłem takie coś w innym aucie więc wiem co pisze to niemiłe drogie ale bez klimy latem to masakra.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 05 mar 2017, 09:57

Owca077. Właśnie dokładnie to co napisałeś powiedział mi serwisant klimy.

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 12 mar 2017, 15:27

Tak się jeszcze zastanawiam. Czy poduszka pod łapą silnika (ta obok pasków klinowych) jest olejowa czy zwykła? Bo ta poduszka jeszcze nie była ruszana (tzn. wymieniana, bo odkręcana była jak mi rozrząd wymieniali). Może po prostu ta poduszka jest uszkodzona? Czy ona może przenosić wibracje? A może źle została zamontowana po wymianie rozrządu. Tak gdybam gdyż nie chcę zaś wydawć kilku stówek i sie okaże że nie pomogło. Bo faktycznie auto lekko drży po włączeniu klimy, jak wyłącze to w sumie też drży tylko lecuiutko (takie mrowienie), czy może mam za niskie obroty silnika (ok900-950 obrotów). Nie wiem gdzie jeszcze szukać. Odpaliłem auto bez pasków napędowych i też drygotało, dlatego na 100 % pompa wspomagania jest ok i klima nie wpływa na to.

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: henryk_kania » 12 mar 2017, 15:45

Obroty dla silnika G4GC to (za wiki) 700rpm, więc za niskich nie masz, szybciej za wysokie.
Z tego samego źródła - mocowania silnika są hydrauliczne w tym aucie. A czy się da źle je założyć to nie wiem, ale tam nie ma za dużo pola do jakiejkolwiek regulacji (sądząc po otworach montażowych).
Może to być równie dobrze (chyba wspominałem kiedyś) nierówna praca silnika na biegu jałowym po prostu - z tego co kolega pisał w planach ma na wiosnę luzy zaworowe. Więc to też może coś da.

Witamy w świecie drobnych-pierdół-ciężkich-do-diagnozy ;). Chociaż z dwojga złego chyba wolę czasem się z pierdołami bawić w chowanego niż jakby się miało zdupić coś konkretnego :).

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 08 maja 2017, 17:47

Kurde. Już nie wiem gdzie szukać, sprężarka wymieniona, poduszki dobre, a samochodem dalej telepie po wlaczeniu klimy. Mechanik mowil mi, że może takie wibracje powodować uszkodzona plecionka wydechu. Tylko ja już nie mam ochoty wkładać kolejnych 250zł żeby mieć nową plecionkę i dalej te same objawy. Co myślicie o tym? A może ja szukam przyczyny, a tak ma być. Zaraz pół auta wymienie i nie znajde. Kurde, jeszcze tak problemowego auta nie miałem.

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: SWATU » 24 maja 2017, 14:29

Wymieniłem tę plecionke wydechu i muszę powiedzieć, że problem się rozwiązał. Teraz jest OK.

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: henryk_kania » 24 maja 2017, 14:32

Bardzo ciekawe - tego bym się chyba nigdy nie spodziewał i nie podejrzewał - dobrze wiedzieć.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Drgania kierownicy na postoju na wolnych obrotach silnika

Postautor: ZygJe » 24 maja 2017, 14:56

Na prawdę ciekawe... człowiek uczy się przez całe życie....
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap