błąd P1188 i P0401

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
piechur
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 16 paź 2014, 13:34
Czym jeżdzę: 2,0 crdi 113JM
2005r

błąd P1188 i P0401

Postautor: piechur » 02 lis 2015, 13:02

Witam
Ponownie.... Mam problem z gasnącym silnikiem. Zazwyczaj gaśnie podczas przyśpieszania lub podczas wjazdu pod górkę. Ponowne odpalenie możliwe tylko po wyciągnięciu kluczyka zamknięciu i otworzeniu drzwi(sposób podpatrzony z tego forum) Zazwyczaj gasł i nie pozostawiał po sobie żadnych śladów na komputerze, ostatnio jednak wyskoczył błąd P1188 na desce rozdzielczej check się nie zaświecił. Kilka dni później podczas jazdy pod górkę delikatnie szarpnęło jakby miał zgasnąć opadła delikatnie moc i zaświecił się check oraz komputer poczęstował mnie błędem P0401 Pojechałem do mechanika, błąd skasował (ale moc chyba nie wróciła bynajmniej takie mam odczucia) bo stwierdził że może wyskoczył sporadycznie i że jak wróci błąd to EGR będzie do czyszczenia lub też wymiany. Tydzień minął błąd P0401 nie wrócił ale gaśnie coraz częściej wczoraj trasa 140km w dwie strony i zdążył zgasnąć 4 razy, po zgaśnięciu Torque pokazuje błąd P1188 zapala się check i po kilku km kontrolka gaśnie. Dzisiaj mechanik po odczytaniu błędów stwierdził że do wymiany może być czujnik paliwa, gdy opisałem mu sytuację w jakim momentach gaśnie stwierdził że w takim razie raczej będzie to wina po stronie pompy paliwa w baku. No ale owa pompa była wymieniana max 1,5 roku temu wymieniałem samą pompę na Magneti Marelli wkładka z pływakiem została stara, wyczyściłem też bak z syfu który tam pływał. Więc raczej nie sądzę żeby mogła to być wina tej pompki. Co o tym sądzicie? Czy ktoś miał podobne problemy i uporał się z nimi? Czy może ktoś wie w czym może leżeć przyczyna?

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: błąd P1188 i P0401

Postautor: tomgrze » 03 lis 2015, 09:41

Jeśli chodzi o P1188 to mechanik może mieć racje , zobacz tu:

http://www.kia-forums.com/2g-2003-2010- ... p1188.html

Wydaje mi się że powinieneś sprawdzić całą drogę paliwa od zbiornika

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: błąd P1188 i P0401

Postautor: ZygJe » 03 lis 2015, 10:37

sprawdź filtr siatkowy w zbiorniku paliwa
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

piechur
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 16 paź 2014, 13:34
Czym jeżdzę: 2,0 crdi 113JM
2005r

Re: błąd P1188 i P0401

Postautor: piechur » 20 lis 2015, 16:17

Wyszło szydło z worka. Postanowiłem wyczyścić cały zbiornik. Gdy mechanik go zdjął ukazało się wielkie bagno, w środku aż czarno od farby antykorozyjnej. Cały układ paliwowy został wyczyszczony a pompa uszczelniona, niestety na wale w pompie zrobiły się wżery więc pewnie w najbliższym czasie pompa pójdzie do wymiany. Dodatkowo wyczyszczony egr. Kia narazie nie gaśnie ale niebawem przetestuje ją na trasie, zobaczymy czy to pomogło.

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: błąd P1188 i P0401

Postautor: kjs62 » 25 lis 2015, 17:05

Farba antykorozyjna? W baku? :shock:

piechur
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 16 paź 2014, 13:34
Czym jeżdzę: 2,0 crdi 113JM
2005r

Re: błąd P1188 i P0401

Postautor: piechur » 25 lis 2015, 22:59

no w końcu koreańska myśl technologiczna, zamiast wydłużyć żywotność baku drastycznie ją skrócili:(


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap