Witam
Ponownie.... Mam problem z gasnącym silnikiem. Zazwyczaj gaśnie podczas przyśpieszania lub podczas wjazdu pod górkę. Ponowne odpalenie możliwe tylko po wyciągnięciu kluczyka zamknięciu i otworzeniu drzwi(sposób podpatrzony z tego forum) Zazwyczaj gasł i nie pozostawiał po sobie żadnych śladów na komputerze, ostatnio jednak wyskoczył błąd P1188 na desce rozdzielczej check się nie zaświecił. Kilka dni później podczas jazdy pod górkę delikatnie szarpnęło jakby miał zgasnąć opadła delikatnie moc i zaświecił się check oraz komputer poczęstował mnie błędem P0401 Pojechałem do mechanika, błąd skasował (ale moc chyba nie wróciła bynajmniej takie mam odczucia) bo stwierdził że może wyskoczył sporadycznie i że jak wróci błąd to EGR będzie do czyszczenia lub też wymiany. Tydzień minął błąd P0401 nie wrócił ale gaśnie coraz częściej wczoraj trasa 140km w dwie strony i zdążył zgasnąć 4 razy, po zgaśnięciu Torque pokazuje błąd P1188 zapala się check i po kilku km kontrolka gaśnie. Dzisiaj mechanik po odczytaniu błędów stwierdził że do wymiany może być czujnik paliwa, gdy opisałem mu sytuację w jakim momentach gaśnie stwierdził że w takim razie raczej będzie to wina po stronie pompy paliwa w baku. No ale owa pompa była wymieniana max 1,5 roku temu wymieniałem samą pompę na Magneti Marelli wkładka z pływakiem została stara, wyczyściłem też bak z syfu który tam pływał. Więc raczej nie sądzę żeby mogła to być wina tej pompki. Co o tym sądzicie? Czy ktoś miał podobne problemy i uporał się z nimi? Czy może ktoś wie w czym może leżeć przyczyna?
błąd P1188 i P0401
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: błąd P1188 i P0401
Jeśli chodzi o P1188 to mechanik może mieć racje , zobacz tu:
http://www.kia-forums.com/2g-2003-2010- ... p1188.html
Wydaje mi się że powinieneś sprawdzić całą drogę paliwa od zbiornika
http://www.kia-forums.com/2g-2003-2010- ... p1188.html
Wydaje mi się że powinieneś sprawdzić całą drogę paliwa od zbiornika
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: błąd P1188 i P0401
sprawdź filtr siatkowy w zbiorniku paliwa
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: błąd P1188 i P0401
Wyszło szydło z worka. Postanowiłem wyczyścić cały zbiornik. Gdy mechanik go zdjął ukazało się wielkie bagno, w środku aż czarno od farby antykorozyjnej. Cały układ paliwowy został wyczyszczony a pompa uszczelniona, niestety na wale w pompie zrobiły się wżery więc pewnie w najbliższym czasie pompa pójdzie do wymiany. Dodatkowo wyczyszczony egr. Kia narazie nie gaśnie ale niebawem przetestuje ją na trasie, zobaczymy czy to pomogło.
Re: błąd P1188 i P0401
Farba antykorozyjna? W baku?
Re: błąd P1188 i P0401
no w końcu koreańska myśl technologiczna, zamiast wydłużyć żywotność baku drastycznie ją skrócili:(
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika