Mam problem gdy włączam 4wd i manewruje na skręconych kołach auto szarpie i przy włączanie 4wd zatrzęsie buda.
Co to może być?
Szarpanie na skręconych kolach 2.0 CRDi 112 KM AWD
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 lis 2019, 17:51
- Czym jeżdzę: 2.0crdi 112km
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Szarpanie na skreconych kolach 2.0crdi 112km awd
4WD na skręconych kołach na asfalcie? Jeśli tak - wszystko jest w porządku.
4WD Lock można używać tylko w terenie (to znaczy no - przy małej przyczepności - szuter/piasek/śnieg/lód).
4WD Lock można używać tylko w terenie (to znaczy no - przy małej przyczepności - szuter/piasek/śnieg/lód).
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 lis 2019, 17:51
- Czym jeżdzę: 2.0crdi 112km
Re: Szarpanie na skreconych kolach 2.0crdi 112km awd
A jak naciskam przycisk włączania to zatrzęsie buda?
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Szarpanie na skreconych kolach 2.0crdi 112km awd
No na skręconych kołach cóż, powiedział bym, że niewykluczone, zależy jak szybko się zapnie 4WD.
Jeszcze występuje czasem uderzenie jak kończysz jazdę z 4WD na skręconych kołach i wyłączysz 4WD (jeśli ma miejsce naprężenie przód-tył).
No chyba, że masz na myśli pisząc "zatrzęsie", że obroty na chwilę drgną w dół - normalne - elektromagnes pobiera trochę prądu (on spina napędy).
Bo zasada jest taka, że 4WD Lock spina Ci napędy tył i przód na sztywno (nie ma centralnego mechanizmu różnicowego ani nic). A na skręconych kołach masz inną prędkość kół przód/tył, więc jest tak, że przednie koła (jeśli dobrze to na szybko przemyślałem) pokonują większą odległość, a że napędy są spięte to tylne koła wykonują więcej obrotów niż potrzeba stąd szarpanie po asfalcie tylnych kół. Tak samo wtedy pracuje zawieszenie przód-tył i zmienia się odległość między osiami. Co kompensuje, żeby nie doprowadzić do tragedii, centralny przegub na wale napędowym.
Do jeździe po czarnym asfalcie nie używaj 4WD Lock - jak będzie trzeba - samo się załączy (po uślizgu przednich kół na przykłąd)
Jeszcze występuje czasem uderzenie jak kończysz jazdę z 4WD na skręconych kołach i wyłączysz 4WD (jeśli ma miejsce naprężenie przód-tył).
No chyba, że masz na myśli pisząc "zatrzęsie", że obroty na chwilę drgną w dół - normalne - elektromagnes pobiera trochę prądu (on spina napędy).
Bo zasada jest taka, że 4WD Lock spina Ci napędy tył i przód na sztywno (nie ma centralnego mechanizmu różnicowego ani nic). A na skręconych kołach masz inną prędkość kół przód/tył, więc jest tak, że przednie koła (jeśli dobrze to na szybko przemyślałem) pokonują większą odległość, a że napędy są spięte to tylne koła wykonują więcej obrotów niż potrzeba stąd szarpanie po asfalcie tylnych kół. Tak samo wtedy pracuje zawieszenie przód-tył i zmienia się odległość między osiami. Co kompensuje, żeby nie doprowadzić do tragedii, centralny przegub na wale napędowym.
Do jeździe po czarnym asfalcie nie używaj 4WD Lock - jak będzie trzeba - samo się załączy (po uślizgu przednich kół na przykłąd)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika