Wilgotno pod silnikiem - dyskusja o zdejmowaniu skrzyni biegów

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Wilgotno pod silnikiem - dyskusja o zdejmowaniu skrzyni biegów

Postautor: henryk_kania » 07 mar 2019, 14:27

Cześć,

ostatnio przy zmianie oleju zauważyłem bardzo niemiłą rzecz: https://imgur.com/a/5EjXVRW . Czy dobrze wnioskuję, że jeśli z tych dziurek po prawej (w skrzyni) się nie leje to olej, który jest tam przy śrubkach jest to olej silnikowy z:
- uszczelniacza wału korbowego od strony koła zamachowego (lub jego obudowy)
LUB
-miski olejowej w tamtej okolicy
?
Jest jakaś opcja jednoznacznie stwierdzić skąd to bez zaglądania pod koło zamachowe?

Olej póki co nie leje się raczej bardzo, ubytku wręcz nie zauważyłem póki co (ponad standardowy 1L/1000, ale nie wiem od kiedy to ma miejsce, obstawiam że <5000km). Póki co pewnie to zostawię, ponieważ ilość pracy jaką w to trzeba włożyć jest przeogromna. Ale podyskutować mogę już teraz.

No właśnie - czy słusznie widzę, że żeby zdjąć skrzynię biegów trzeba ściągnąć sanki/ramę pomocniczą? Tak sugeruje instrukcja do Tucsona, którą posiadam. Jak to wykonać najmniej boleśnie? Bo instrukcja jest skąpa i zdaje się pomijać wiele elementów do odkręcenia po drodze (wahacze, łączniki stabilizatora, drążki kierownicze, wspomina natomiast tylko o maglownicy). Doczytałem - odkręca się kolumnę od maglownicy, łącznik elastyczny wydechu, przewody olejowe maglownicy, amortyzator od zwrotnicy, zacisk hamulcowy, drążki kierownicze i łączniki stabilizatorów i ściąga się całą ramę z wahaczami i zwrotnicą. Potem jeszcze tylko skrzynka rozdzielcza 4wd, półosie i można zrzucać skrzynię biegów.
Jak tak doczytałem to wygląda strasznie, ale chyba da się faktycznie i jest wykonalne. Pytanie czy nie można łatwiej.


Czy żeby się tam dostać nie wystarczy odsunąć skrzyni (zdejmując tę plastikową osłonę w okolicy koła - wygląda, że jest tam właśnie miejsce na skrzynię)? Na jaką odległość można wtedy rozsunąć te elementy? Nie ukrywam, że jeśli bym się za to brał to od razu bym wymienił sprzęgło (ma 100k a nieczęsto się tam zagląda), a chciałbym dokładnie tam wszystko poczyścić i zrobić to dobrze (przez to potrzebuję więcej niż szparę na 5cm).

Czy z odsuniętą skrzynią uda się zdjąć miskę olejową (jeśli to z niej cieknie)? Wiem, że bez tego nie jest to możliwe - miska się zaczepia o sanki i tyle ze ściągania - widziałem gdzieś na YT.

Czy ktoś z kolegów bawił się silnikiem w tamtych okolicach? Ogólnie będę wdzięczny za wszystkie przydatne w tym temacie informacje ;).

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 07 mar 2019, 19:44 przez henryk_kania, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wilgotno pod silnikiem - dyskusja o zdejmowaniu skrzyni biegów

Postautor: diselboy » 07 mar 2019, 15:14

kiedyś można było po zapachu, ten ze skrzyni inaczej capił, teraz możesz popróbować po kolorze, ze skrzyni nie powinien być przybrudzony choć masz benzynę i tu może ten sposób być niezbyt precyzyjny.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

henryk_kania
Uzależniony
Posty: 269
Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG

Re: Wilgotno pod silnikiem - dyskusja o zdejmowaniu skrzyni biegów

Postautor: henryk_kania » 07 mar 2019, 15:20

No co do stwierdzenia który olej to raczej pewien jestem - silnikowy. I owszem - po zapachu by też pasowało, bo przekładniowy ma swój przekładniowy specyficzny zapach ;). Kolor to jak mówisz - u mnie w benzynie z LPG jest jasny nawet po 10kkm.
Poza tym te dziurki w skrzyni są chyba też po to, że jak cieknie uszczelniacz skrzyni to najpierw by tam było mokro.
Większy problem jest odróżnić czy to uszczelniacz wału korbowego czy miska olejowa. Ale w sumie to i tak nie takie ważne - co by to nie było sprowadza się do odsunięcia/wyjęcia skrzyni biegów jednak...

Nie powiem, postarali się koreańczycy z tym patentem na miske olejową & sanki.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap