Strona 1 z 1

Wymiana uszczelniacza skrzyni

: 10 kwie 2018, 22:03
autor: henryk_kania
Siema,

temat dotyczy wersji 4WD. Lał mi się trochę olej ze skrzyni na łączeniu skrzynia -> reduktor. Kupiłem uszczelniacz (ten zewnętrzny bo o nim wiedziałem, że jest) i zadowolony wyjąłem reduktor. Wszystko wskazuje jednak na to, że moim mechanikom poprzednim wypadł z reduktora wałek od napędu na tył i nie wsadzili go zatrzaskując tylko dobili do zawleczki i złożyli. W rezultacie wałek był 5mm za daleko i... wytarł wewnętrzny uszczelniacz (uszczelniacz wałka od napędy na prawy przód).

Teraz pytanie, bo nie wiem czy się mylę - żeby wymienić ten uszczelniacz trzeba rozbierać skrzynię? Myślałem że można go przecisnąć przez wielowpust, ale jak się dokładnie przyglądnąć to będzie brakowało 2mm chyba jednak.

Inna bajka, że to bardzo dziwne, że nie można bezproblemowo wymienić tego uszczelniacza...

Uszczelniacz zaznaczony strzałką: http://storage4.static.itmages.com/i/18 ... 7dcb2.jpeg .

Jak nie wpadnę na nic innego to uszczelnię połączenie skrzynek - przeleje się tam ileś oleju i sobie będzie między wałkami - nie powinno niczemu zaszkodzić. Bo skrzyni nie będę rozbierał - bez przesady.

No chyba że jest na to jakiś patent (wymianę uszczelniacza lub uszczelnienie starego zdychającego uszczelnienia).

Re: Wymiana uszczelniacza skrzyni

: 12 kwie 2018, 10:45
autor: henryk_kania
Sry, że tak odpowiadam sam sobie już któryś raz na forum, ale wydaje mi się, że jeśli nie uzyskałem odpowiedzi tutaj, a znalazłem gdzie indziej to nie jest to do końca spamowanie.

Z moich oględzin oraz informacji na stronie http://www.import-car.com/tech-tip-hyun ... sfer-case/ wychodzi na to, że wewnętrzny uszczelniacz da się wymienić tylko rozbierając skrzynię biegów (uszczelniacz nowy nie przejdzie przez wielowpust). Swoją drogą opis metody postępowanie moje chore poczucie humoru zadowolił "jeśli zewnętrzny uszczelniacz - wymień uszczelniacz, jeśli wewnętrzny - wymień skrzynię" :D .

Spróbowałem partyzanckiej metody - mianowicie skręciłem obie skrzynie na oringu 84x3mm. Będę się też starał nie lać do pełna oleju skrzyni.

Zwracam uwagę, gdyby ktokolwiek ściągał reduktor, żeby sprawdzić czy zewnętrzny wałek jest zatrzaśnięty na spince w reduktorze. Jeśli nie będzie - wałek będzie się spierał na uszczelniaczu i wytrze jego wargę, jak to było najprawdopodobniej u mnie.