Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
prepond
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
Gadu Gadu: 3703209

Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: prepond » 26 maja 2017, 14:34

Witam,

mam dziwny problem i zastanawiam się co to może być? Przy ruszaniu i zmianie biegów jest takie dziwne szarpniecie, coś jakbym uczył się dopiero jeździć - najbardziej wyczuwalne przy ruszaniu i zmianie z jedynki na dwójkę, na trójkę minimalnie a potem już w ogóle. Do tego słychać przy szarpnięciu jakby stuk. Ogólnie płynna zmiana biegów przestała być możliwa... Przebieg 110 tys. Co mam o tym myśleć? Jak się zabrać do sprawy?? Co sprawdzić?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: Owca007 » 26 maja 2017, 14:59

Powiedz jak sprzęgło Ci bierze? Na całej długości ruchu pedału równomiernie czy łapie przy końcu?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

prepond
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
Gadu Gadu: 3703209

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: prepond » 26 maja 2017, 16:06

Sprzęgło bierze ok, tak 5 cm od podłogi i równomiernie do końca. Nie czuć żeby brało tylko przy końcu jeśli o to pytasz.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: diselboy » 26 maja 2017, 22:43

możliwe, że masz luzy na przegubach wewnętrznych.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

prepond
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
Gadu Gadu: 3703209

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: prepond » 30 maja 2017, 10:21

Da się to samemu sprawdzić?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: diselboy » 31 maja 2017, 10:25

włazisz pod auto i kręcisz półośkami, luz jest zawsze ( z przyczyn technologicznych, max do 2mm) ale nie powinien być nadmierny i nie powinno być słychać głośnych stuków. Powstawanie luzu jest normalne (zużycie materiału) i zależne w dużej mierze od stylu jazdy, jak dajesz często "buta" i popuszczasz sprzęgło mało płynnie to odbija się to między innymi na kielichu półosi i przegubie trójpalcowym (wewnętrznym). Te przy kołach to zwykle tzw przeguby Rzeppa lub jego "wariacje"( montowane na osi skrętnej, znaczy na przednich kołach, pięć kulek w odpowiedniej osłonie) te agonie ogłaszają trzaskami przy skręcie koła. Budowę obydwu i opis znajdziesz tutaj:
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje17.htm
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

SWATU
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
Lokalizacja: Chorzów

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: SWATU » 27 lip 2017, 19:58

Siema, zdiagnozowałeś już powód szarpnięcia. Mam u siebie ten sam problem. Z jedynki na dwojke jest szarpnięcie ale nie zawsze stuk. Z dwójki na trójkę lekko szarpnie a później jest już ok. Wlazłem dzisiaj pod auto i kręciłem półosiami, jakiegoś nadmiernego luzu nie wyczułem, za to wyczułem luz góra dół i stukanie na przegubach przy kołach (z prawej mocniej, z lewej lżej). Zauważyłem również, że jak wcisnę sprzęgło szybko z całej siły w podłogę i puszczę to nie czuć szarpnięcia. Może być to wina wysprzęglika lub starego płynu DOT4?

prepond
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
Gadu Gadu: 3703209

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: prepond » 18 sie 2017, 07:19

Pierwszy mechanik stwierdził duże luzy na kielichach, przeguby niby są ok. Tylko jego diagnoza mnie zszokowała - wymiana skrzyni bo się kończy... Jadę do kolejnych mechaników, jak się potwierdzi to trzeba będzie szukać skrzyni. Czy jeżeli mam luz na kielichach góra dol tzn, ze tylko w skrzyni morze być problem? Administratorze, poratuj :)

prepond
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
Gadu Gadu: 3703209

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: prepond » 29 wrz 2017, 12:51

A sprzedałem ten samochód, mam dość.

Morisson
Bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 22 lip 2017, 10:49
Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 2010
LPG
Webasto
VI bieg!
Kompressor!!!

Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok

Postautor: Morisson » 26 lis 2017, 19:58

Wiem, że kolega auto sprzedał ale zagadka stuków przy ruszaniu i przy zmianie biegów nie została rozwiązana. Miałem podobną sytuację, przy ruszaniu stuk, gwałtowna zmiana biegu z 1 na 2 stuk, ale przy gwałtownym hamowaniu także stuk. Mały nurek pod auto z łapką do kół i szukać przyczyny. Okazało się, że przyczyną stuków były uszkodzone sinerbloki wahaczy przedniego zawieszenia te od czoła belki, przemieszczały się góra dół w zależności od tego czy auto przyspieszało czy hamowało. Być może powyższy opis nie jest rozwiązaniem problemu z tematu ale warto sprawdzić każdy trop.
Najlepszy serwis na świecie to mój garaż :kierownik:


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap