Witam,
mam dziwny problem i zastanawiam się co to może być? Przy ruszaniu i zmianie biegów jest takie dziwne szarpniecie, coś jakbym uczył się dopiero jeździć - najbardziej wyczuwalne przy ruszaniu i zmianie z jedynki na dwójkę, na trójkę minimalnie a potem już w ogóle. Do tego słychać przy szarpnięciu jakby stuk. Ogólnie płynna zmiana biegów przestała być możliwa... Przebieg 110 tys. Co mam o tym myśleć? Jak się zabrać do sprawy?? Co sprawdzić?
Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
Powiedz jak sprzęgło Ci bierze? Na całej długości ruchu pedału równomiernie czy łapie przy końcu?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
- Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
- Gadu Gadu: 3703209
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
Sprzęgło bierze ok, tak 5 cm od podłogi i równomiernie do końca. Nie czuć żeby brało tylko przy końcu jeśli o to pytasz.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
możliwe, że masz luzy na przegubach wewnętrznych.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
- Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
- Gadu Gadu: 3703209
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
Da się to samemu sprawdzić?
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
włazisz pod auto i kręcisz półośkami, luz jest zawsze ( z przyczyn technologicznych, max do 2mm) ale nie powinien być nadmierny i nie powinno być słychać głośnych stuków. Powstawanie luzu jest normalne (zużycie materiału) i zależne w dużej mierze od stylu jazdy, jak dajesz często "buta" i popuszczasz sprzęgło mało płynnie to odbija się to między innymi na kielichu półosi i przegubie trójpalcowym (wewnętrznym). Te przy kołach to zwykle tzw przeguby Rzeppa lub jego "wariacje"( montowane na osi skrętnej, znaczy na przednich kołach, pięć kulek w odpowiedniej osłonie) te agonie ogłaszają trzaskami przy skręcie koła. Budowę obydwu i opis znajdziesz tutaj:
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje17.htm
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje17.htm
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 01 lis 2016, 16:44
- Czym jeżdzę: KIA Sportage II, 2010r, 2.0 DOHC 141 KM
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
Siema, zdiagnozowałeś już powód szarpnięcia. Mam u siebie ten sam problem. Z jedynki na dwojke jest szarpnięcie ale nie zawsze stuk. Z dwójki na trójkę lekko szarpnie a później jest już ok. Wlazłem dzisiaj pod auto i kręciłem półosiami, jakiegoś nadmiernego luzu nie wyczułem, za to wyczułem luz góra dół i stukanie na przegubach przy kołach (z prawej mocniej, z lewej lżej). Zauważyłem również, że jak wcisnę sprzęgło szybko z całej siły w podłogę i puszczę to nie czuć szarpnięcia. Może być to wina wysprzęglika lub starego płynu DOT4?
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
- Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
- Gadu Gadu: 3703209
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
Pierwszy mechanik stwierdził duże luzy na kielichach, przeguby niby są ok. Tylko jego diagnoza mnie zszokowała - wymiana skrzyni bo się kończy... Jadę do kolejnych mechaników, jak się potwierdzi to trzeba będzie szukać skrzyni. Czy jeżeli mam luz na kielichach góra dol tzn, ze tylko w skrzyni morze być problem? Administratorze, poratuj
-
- Bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: 02 lis 2015, 18:37
- Czym jeżdzę: 2.0 16V Benzyna rocznik 2010
- Gadu Gadu: 3703209
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
A sprzedałem ten samochód, mam dość.
-
- Bywalec
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 lip 2017, 10:49
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 2010
LPG
Webasto
VI bieg!
Kompressor!!!
Re: Dziwny stuk i szarpnięcie przy zmianie biegów - 141 koni benzyna 2009 rok
Wiem, że kolega auto sprzedał ale zagadka stuków przy ruszaniu i przy zmianie biegów nie została rozwiązana. Miałem podobną sytuację, przy ruszaniu stuk, gwałtowna zmiana biegu z 1 na 2 stuk, ale przy gwałtownym hamowaniu także stuk. Mały nurek pod auto z łapką do kół i szukać przyczyny. Okazało się, że przyczyną stuków były uszkodzone sinerbloki wahaczy przedniego zawieszenia te od czoła belki, przemieszczały się góra dół w zależności od tego czy auto przyspieszało czy hamowało. Być może powyższy opis nie jest rozwiązaniem problemu z tematu ale warto sprawdzić każdy trop.
Najlepszy serwis na świecie to mój garaż
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika