Napęd 4WD
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 10:28
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2.0 CRDi 83kw/113ps Active
Napęd 4WD
Mam problem z napędem na obie osie, mianowicie gdy koła są maksymalnie skręcone w lewo lub prawo przy ruszaniu auto szarpie, przy wyższej prędkości i na prostej drodze niby wszystko ok. Jakieś pomysły co może być uszkodzone?
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4WD
Sprzęgło napędu AWD - spalone spuchnięte tarczki lub... przednie przeguby?
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- alkrak
- Bywalec
- Posty: 69
- Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:45
- Czym jeżdzę: Sportage 2014, 2,0 CRDI, 184 KM, AWD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napęd 4WD
MaraZ pisze:Mam problem z napędem na obie osie, mianowicie gdy koła są maksymalnie skręcone w lewo lub prawo przy ruszaniu auto szarpie, przy wyższej prędkości i na prostej drodze niby wszystko ok. Jakieś pomysły co może być uszkodzone?
Myślę, że napęd jest sprawny, ale obsługa wadliwa.
W instrukcji Tucsona piszą:
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Napęd 4WD
Właśnie chciałem o to pytać czy nie ma wtedy włączonej blokady Jak nie to wtedy zaczął bym sprawdzanie od centralnego mechanizmu różnicowego.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4WD
@owca tam nie ma centralnego mechanizmu różnicowego
@alkrak - ja zakładam, że człowiek wie, ze po czarnym nie jeździmy z 4X4 LOCK - jednak Twoje przypuszczenie może być słuszne.
@alkrak - ja zakładam, że człowiek wie, ze po czarnym nie jeździmy z 4X4 LOCK - jednak Twoje przypuszczenie może być słuszne.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Napęd 4WD
To ja odeślę do swojego tematu z niedawna, bo też dotyczyło 4WD i w części się pokrywały objawy: viewtopic.php?f=45&t=4715 .
Teraz, jak tak jeżdżę miałem sporadyczne przypadki, jakby się sklejało, kiedy nie trzeba, ale jest dużo lepiej niż było wcześniej. No i przez większość czasu to nie występuje, a problem zanim zrobiłem zaczynał być męczący. Do dziś nie mam pewności, że to było to, ale jednak oleju tam nie było.
Możesz zawsze sprawdzić z tym tematem, czy u Ciebie występują moje objawy. Oraz czy ustępują całkowicie przy lekkim skręcie jeśli zepniesz 4WD.
Teraz, jak tak jeżdżę miałem sporadyczne przypadki, jakby się sklejało, kiedy nie trzeba, ale jest dużo lepiej niż było wcześniej. No i przez większość czasu to nie występuje, a problem zanim zrobiłem zaczynał być męczący. Do dziś nie mam pewności, że to było to, ale jednak oleju tam nie było.
Możesz zawsze sprawdzić z tym tematem, czy u Ciebie występują moje objawy. Oraz czy ustępują całkowicie przy lekkim skręcie jeśli zepniesz 4WD.
-
- Nowy
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 10:28
- Czym jeżdzę: Kia Sportage II 2.0 CRDi 83kw/113ps Active
Re: Napęd 4WD
Przy zapiętym 4wd po skręceniu kół nie da się praktycznie ruszyć no ale podesłana instrukcja może wyjaśniła mi mojej zagadnienie, dla pewności odstawie auto do mechanika wymienię olej w mostach i niech sprawdzi cały mechanizm.
Re: Napęd 4WD
Witam wszystkich. Posiadam kia sportage z napędem na przód. Czy da się założyć napęd 4x4. Czy jest to łatwe do zrobienia i co z instalacją elektryczne, modułami czy lepiej sprzedać kupić wersję z 4x4. Ż góry dziękuję za odpowiedź.
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Napęd 4WD
Większy ekspert niech się wypowie, ale ja wątpię, czy to będzie opłacalne. Potrzebna skrzynka rozdzielcza 4WD do napędu na tył, krótsza półoś wtedy od pasażera, wał, podpora, most ze sprzęgłem 4WD, półosie z tyłu, piasty (?), komputer 4wd i zmuszenie tego wszystkiego do współpracy.
Kupując te części z jakiejś innej Kijanki to może i wykonalne, kwestię komputera może i dałoby się pominąć jakoś po prostu mając ręczny włącznik do spinania 4WD (elektromechanicznie zajmuje się tym taki spory elektromagnes, elektronika samochodu się wtrąca w niektórych momentach typu wymuszenie spięcia, odpięcie 4WD powyżej 40km/h) .
Pewnie jakby to przeliczyć to koszt może być równy (albo większy) od wymiany na wersję 4WD.
Oczywiście ja pełnię często rolę tego sceptyka/narzekacza, ale tacy też są potrzebni. Być może ktoś tutaj się lepiej ode mnie orientuje i okaże się, że to nie takie trudne. Z mojej perspektywy dość skomplikowane to jest.
A na pocieszenie dodam, że jeździłem w zimie wersją 2WD około miesiąca i... nie narzekałem na taki stan. Zależy jakie kolega ma przewidziane zastosowania tego 4WD w praktyce .
Kupując te części z jakiejś innej Kijanki to może i wykonalne, kwestię komputera może i dałoby się pominąć jakoś po prostu mając ręczny włącznik do spinania 4WD (elektromechanicznie zajmuje się tym taki spory elektromagnes, elektronika samochodu się wtrąca w niektórych momentach typu wymuszenie spięcia, odpięcie 4WD powyżej 40km/h) .
Pewnie jakby to przeliczyć to koszt może być równy (albo większy) od wymiany na wersję 4WD.
Oczywiście ja pełnię często rolę tego sceptyka/narzekacza, ale tacy też są potrzebni. Być może ktoś tutaj się lepiej ode mnie orientuje i okaże się, że to nie takie trudne. Z mojej perspektywy dość skomplikowane to jest.
A na pocieszenie dodam, że jeździłem w zimie wersją 2WD około miesiąca i... nie narzekałem na taki stan. Zależy jakie kolega ma przewidziane zastosowania tego 4WD w praktyce .
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4WD
Tak to dokładnie wygląda. Możliwe ale kłopotliwe. Sam wał, tylny most, piasty półosie, to mały kłopot. Pytanie, czy do Twojej SB da się domontować "skrzynkę rozdzielczą" bo jest ona z nią połączona/wbudowana czy trzeba wymienić skrzynię. No i elektronika... Moim zdaniem nie warto kombinować.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Napęd 4WD
Właśnie pogadałem się z gościem które chce ściągnął anglika na części i elektronikę, półosie zawieszenie, reduktor oraz skrzynie chce sprzedać za 2 tyś. Do tego daje wszystkie śruby i dokłada sprzęgło. Myślę że jest to dobra propozycja. Jedno nad czym się zastanawiam czy da się to sterowanie 4x4 zaprogramować żeby przy 40 km/h się rozłączało. Czy będę musiał to ręcznie robić. Dajcie znać co o tym myślicie. W tej cenie są również półosie.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Napęd 4WD
Zapytaj na priv @alkrak może ma doku. i będzie chciał/miał czas pomóc.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Napęd 4WD
Koledzy, rozmawiałem z wieloma fachowcami i każdy mówi jedno. Że nawet jak się uda to ciągle jakieś cuda podobno będą z tym. Odpuszczam sobie i tyle. Następna kia będzie z fabrycznym 4x4. Dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Re: Napęd 4WD
Mam pytanie mam napęd 4 wd i czy przy normałej jeździe gdzie pracuje tylko przód czy wal napędowy tylnej osi się obraca? ? Bo u mnie sie obraca ale czy nie powinien byc wyłączony? ? Dodam że samochód wtedy jedzie norlmanie bez zblokowanych tylnych kol
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: Napęd 4WD
Wał też się obraca. Sprzęgło spinające przód+tył znajduje się w tylnym moście (ta wyraźnie dokręcona część do mostu od strony wejścia wału, o to coś: http://i.imgur.com/1dPX2EE.jpg ).
Wszystko jest więc u Ciebie ok
Wszystko jest więc u Ciebie ok
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika