Tuleje sanek przednich
: 21 lip 2019, 23:25
Cześć,
z cyklu "podrążmy głębiej" - niedługo chyba będę się bawił w zmianę sprzęgła, a do tej zmiany trzeba zrzucić sanki. A skoro zrzucę sanki to wiem w jakim stanie są tuleje sanek.
I tu pytanie - te tuleje są wpuszczane. Zagadką dla mnie jest jak je wyprasować?
Normalnie nawiercam tuleję i ją rozcinam. W zależności od tulei kilkanaście do kilkudziesięciu minut. Tutaj średnio to będzie możliwe.
Czy jest jakaś inna metoda oprócz próbowania (nie wiem z jakim skutkiem) ataku na tuleję za pomocą wyrzynarki (naciąć jej bieżnię od jednej strony? Bo gdzieś mi taka informacja przeleciała, chociaż no nie wiem jak jej skuteczność...
Pomyślałem teraz o nieco innej, brzydszej metodzie, czyli nawierceniu tulei na wylot (przez sanki) przy samej bieżni i potem brzeszczotem wolframowym nacinanie tulei...
Czy też może ktoś z Was testował patenty typu nawiercanie krawędzią boczną wiertla? (te tuleje są raczej z miękkich metali)
Albo jakieś inne?
z cyklu "podrążmy głębiej" - niedługo chyba będę się bawił w zmianę sprzęgła, a do tej zmiany trzeba zrzucić sanki. A skoro zrzucę sanki to wiem w jakim stanie są tuleje sanek.
I tu pytanie - te tuleje są wpuszczane. Zagadką dla mnie jest jak je wyprasować?
Normalnie nawiercam tuleję i ją rozcinam. W zależności od tulei kilkanaście do kilkudziesięciu minut. Tutaj średnio to będzie możliwe.
Czy jest jakaś inna metoda oprócz próbowania (nie wiem z jakim skutkiem) ataku na tuleję za pomocą wyrzynarki (naciąć jej bieżnię od jednej strony? Bo gdzieś mi taka informacja przeleciała, chociaż no nie wiem jak jej skuteczność...
Pomyślałem teraz o nieco innej, brzydszej metodzie, czyli nawierceniu tulei na wylot (przez sanki) przy samej bieżni i potem brzeszczotem wolframowym nacinanie tulei...
Czy też może ktoś z Was testował patenty typu nawiercanie krawędzią boczną wiertla? (te tuleje są raczej z miękkich metali)
Albo jakieś inne?