Witam,
jestem posiadaczem KIA Sportage 2.0 CRDi 2006 r. Problem mój polega na tym, że przy prędkościach ok. 50 km/h oraz 100-120 km/h bije mi ster. Zawieszenie całe zrobiłem, nie ma nigdzie luzu. Koła wyważyłem nawet 2 razy i nic nie pomaga. Na dodatek coś stuka na dziurach, ale tylko gdy samochód się buja na boki, bo w momencie gdy przejeżdżam np. przez szyny ( gdzie samochód równo przejeżdża przez nierówność) to nic nie stuka. Jestem kompletnie bez mapy, mechanik mój ma wiele hipotez, ale zanim zacznę się brać za coś większego chciałbym wykluczyć wszystkie możliwe mniejsze usterki. Samochód ma 207 tys km. przejechane.
Ktoś ma jakieś pomysły co to może być?
Bijący ster i dziwne stukanie
- mariuszeks
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:02
- Czym jeżdzę: KS 1,6 GDI/L/D2A/SRK....
- Lokalizacja: KRAKÓW
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
Sprawdź opony czy nie są uszkodzone - "wybulone".
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
To stukanie to zapewne łączniki stabilizatorów. Było to słabym punktem mk II. A z tym sterem to musisz zobaczyć, czy kotwica z jednej strony Ci nie spadła. A w mk II problemem były rzeczywiście opony. W miarę jak się zużywały było coraz gorzej. Choć zapewne przy takim przebiegu nie masz już fabrycznych. Ale spróbuj je przeważyć raz jeszcze. U mnie na chwilę pomaga. Może ktoś zrobi Ci doważanie dynamiczne? Będzie na pewno lepiej. Chyba, że masz 4WD...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
kijaS pisze:To stukanie to zapewne łączniki stabilizatorów. Było to słabym punktem mk II. A z tym sterem to musisz zobaczyć, czy kotwica z jednej strony Ci nie spadła. A w mk II problemem były rzeczywiście opony. W miarę jak się zużywały było coraz gorzej. Choć zapewne przy takim przebiegu nie masz już fabrycznych. Ale spróbuj je przeważyć raz jeszcze. U mnie na chwilę pomaga. Może ktoś zrobi Ci doważanie dynamiczne? Będzie na pewno lepiej. Chyba, że masz 4WD...
No więc tak, na zawieszeniu nie mam żadnych luzów ani na łącznikach. Co do opon to bardzo wątpliwe, bo na zimowych oponach działo się to samo. Ogólnie tak na dziurach strasznie twardo chodzi, kiedyś tak nie było. Napęd jest 4WD. Kiedyś było tak, że na fabrycznych felgach było troche błota i od razu cały ster latał. Teraz mam na letnich nowe alufelgi, spróbuje postawić je na sprawdzenie czy nie są gdzieś krzywe, a opony wyważałem już 3 razy. Ogólnie to czuć jakby jakieś bicie w podłodze jak się jedzie, oraz gdy jade w mieście lub stoje to czuć na sterze drgania. Nie są to jakieś super mocne te drgania, ale bardzo denerwujące.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:49
- Czym jeżdzę: sportage 1.7 crdi xl
- Lokalizacja: Sztum, na Powiślu
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
a górne mocowania amortyzatorów?
przekładnia kierownicza?
to kolejne pkt do sprawdzenia
przekładnia kierownicza?
to kolejne pkt do sprawdzenia
lubię jeździć... kia sportage 1.7 crdi xl sand track + skóra , ta jaśniejsza
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
To są kolejne etapy które mam zamiar sprawdzić, ale póki co to chciałbym się upewnić czy nie są to jakieś banalne usterki. Już kiedyś miałem styczność z taką, bowiem w coś stukało w samochodzie i w serwisie rozebrali całe koła, wszystko i nic nie stwierdzili, a okazało się że była to guma od przedniego wózka, czy jakoś tak. Kosztowało śmiech pieniądze, tylko czasu straconego na jeżdżenie i szukanie usterki szkoda. Więc jak ktoś ma jakieś jeszcze propozycje co to może być, to byłbym wdzięczny
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
A wał?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
a co może być z tym wałem? i jaki to wał? wybacz, ale nie znam się na mechanice. Ogólnie zauważyłem, że na progach zwalniających przednie zawieszenie jakby "pierdziało", taki dziwny dzwięk, w momencie gdy samochód zjeżdża z progu. Nie wiem, człowiek z czasem później już ma obsesje na tle tego wsyzstkiego
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
Jak masz 4WD, to masz i wał napędowy do tylnej osi. Tak mi się skojarzyły jakieś drgania pod podłogą. Później jednak doczytałem, że masz jeszcze drgania jak stoisz... A to zupełnie nie pasuje do reszty teorii
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------kijaSPORTAŻ------
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
Cześć,
No więc po dłuższych oględzinach (od dołu) mojego samochodu zauważyłem niewielki luz na gumach od stabilizatorach drążka. Pytanie czy może to być spowodowane tym, że mi tak ta kierownica bije? Dodatkowo zauważyłem że kierownica gdy kręce tak na 1/4 obrotu w jedną i w drugą strone bardzo lekko chodzi i czy tak jest w każdej wersji czy poprostu jest coś nie tak. Pytam bo teraz jeżdże XC60 i tam wszystko sztywne i mnie wkurza że mój kijek ma jakiś problem cały czas z tym
No więc po dłuższych oględzinach (od dołu) mojego samochodu zauważyłem niewielki luz na gumach od stabilizatorach drążka. Pytanie czy może to być spowodowane tym, że mi tak ta kierownica bije? Dodatkowo zauważyłem że kierownica gdy kręce tak na 1/4 obrotu w jedną i w drugą strone bardzo lekko chodzi i czy tak jest w każdej wersji czy poprostu jest coś nie tak. Pytam bo teraz jeżdże XC60 i tam wszystko sztywne i mnie wkurza że mój kijek ma jakiś problem cały czas z tym
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
witas89 pisze:Ogólnie to czuć jakby jakieś bicie w podłodze jak się jedzie, oraz gdy jade w mieście lub stoje to czuć na sterze drgania. Nie są to jakieś super mocne te drgania, ale bardzo denerwujące.
A sprawdzałeś czy nie masz pokrzywionych tarcz hamulcowych?
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
tarcze mam niedawno o wymianie
Re: Bijący ster i dziwne stukanie
Wiajcie,
No więc wymieniłem gumy stabilizatora drążka i jak ręką odjął. Nic nie stuka, a ster tylko delikatnie drży przy prędkościach charakteryzujących złe wyważenie opon. Ale to już nie jest problem. Koszt gum to jakieś50 zł + koszt wymiany. Dziękuje za dobre rady, pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
No więc wymieniłem gumy stabilizatora drążka i jak ręką odjął. Nic nie stuka, a ster tylko delikatnie drży przy prędkościach charakteryzujących złe wyważenie opon. Ale to już nie jest problem. Koszt gum to jakieś50 zł + koszt wymiany. Dziękuje za dobre rady, pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika