auto długo się nie nagrzewa i po jakimś czasie cały czas jest włączony wentylator chłodnicy mimo to że w aucie jest zimno. Co może być przyczyną, czujnik temperatury wody? gdzie go szukać w aucie? a może coś innego?
Pomocy!
ogrzewanie w sportage II
-
- Uzależniony
- Posty: 269
- Rejestracja: 20 paź 2013, 23:07
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 4WD 2006 + LPG
Re: ogrzewanie w sportage II
Takie luźne spostrzeżenia odnośnie ogrzewania w kabinie:
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawdzić najlepiej interfejsem OBDII jeśli masz (żeby zobaczyć czy głupot nie pokazuje, ale wtedy by pewnie checka wywaliło).
- Odpowiednimi obiegami (duży/mały) steruje termostat, który jest urządzeniem niezależnym od elektroniki.
- Wentylator chłodnicy działa cały czas, gdy np. jest włączona klimatyzacja (był taki przypadek tu na forum wątpliwości odnośnie tego elementu). Wówczas to normalne.
- Sprawdź stan płynu chłodzącego (korek w chłodnicy), koniecznie NA ZIMNYM SILNIKU. Ma być po korek. Poziom w zbiorniczku wyrównawczym nie ma nic wspólnego z poziomem płynu w chłodnicy (w sumie mogłoby dojść do sytuacji w której stan jest H, a w chłodnicy niedobór).
- Mogło się zepsuć sterowanie klapką wyboru nadmuchu. Przy włączonym zapłonie (ale zgaszonym silniku) powinno być słychać serwo podczas przełączania grzania ciepło/zimno (oczywiście to, że je słychać, nie oznacza, że sterowanie w 100% działa).
- Winna może być zapchana nagrzewnica - zarówno od strony obiegu wody jak i przepływającego powietrza.
I pewnie wiele, wiele innych rzeczy trzeba rozważyć. Wszystko zależy co dokładnie się dzieje. Czy po włączeniu ogrzewania leci ciepłe powietrze w ogóle? Jeśli tak - czy równomiernie ze wszystkich kratek nawiewu?
- Czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawdzić najlepiej interfejsem OBDII jeśli masz (żeby zobaczyć czy głupot nie pokazuje, ale wtedy by pewnie checka wywaliło).
- Odpowiednimi obiegami (duży/mały) steruje termostat, który jest urządzeniem niezależnym od elektroniki.
- Wentylator chłodnicy działa cały czas, gdy np. jest włączona klimatyzacja (był taki przypadek tu na forum wątpliwości odnośnie tego elementu). Wówczas to normalne.
- Sprawdź stan płynu chłodzącego (korek w chłodnicy), koniecznie NA ZIMNYM SILNIKU. Ma być po korek. Poziom w zbiorniczku wyrównawczym nie ma nic wspólnego z poziomem płynu w chłodnicy (w sumie mogłoby dojść do sytuacji w której stan jest H, a w chłodnicy niedobór).
- Mogło się zepsuć sterowanie klapką wyboru nadmuchu. Przy włączonym zapłonie (ale zgaszonym silniku) powinno być słychać serwo podczas przełączania grzania ciepło/zimno (oczywiście to, że je słychać, nie oznacza, że sterowanie w 100% działa).
- Winna może być zapchana nagrzewnica - zarówno od strony obiegu wody jak i przepływającego powietrza.
I pewnie wiele, wiele innych rzeczy trzeba rozważyć. Wszystko zależy co dokładnie się dzieje. Czy po włączeniu ogrzewania leci ciepłe powietrze w ogóle? Jeśli tak - czy równomiernie ze wszystkich kratek nawiewu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika