Witam
Czy KSII jest równie "inteligentna" jak KSIII i reguluje napięcie ładowania w zależności od obciążenia?
Mam nowy akumulator (1 rok) i muszę go doładowywać, zainstalowałem teraz na stałe woltomierz aby w czasie jazdy obserwować napięcie ładowania i zaobserwowałem co następuje:
1/ po odpaleniu napięcie ładowania jest 14,3V (wg mnie prawidłowe) po włączeniu świateł mijania nadal sie utrzymuje na ok 14,2V, ale później wraz z rozgrzaniem silnika, a raczej dystansem maleje na 14V, 13,9V; 13,8V; 13,7V po dystansie ok 9km, bo tyle przejechałem z firmy do domu po zainstalowaniu woltomierza.
2/ dzisiaj test na światłach dziennych i po dystansie ok 10km napięcie spadło do 13,9V.
Szczerzę nie sądzę aby KSII był tak nafaszerowany elektroniką jak KSIII bo wygląda dużo bardziej surowo, ale kto wie...
A jeżeli to jednak regulator napięcia to czy występuje on jako osobny element, czy jest zintegrowany z alternatorem i tylko regeneracja altka wchodzi w grę?
Auto ma 120 tyś km przebiegu (potwierdzonego) i jest to 2.0 benzyna silnik G4GC
Dzięki za odpowiedź
Napięcie ładowania
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Napięcie ładowania
Ja w 2.0crdi mam ponad 14V nawet na rogrzanym silniku i podczas jazdy. Mam aku pojemnosc 90, do pracy 5km,dwa razy w miesiacu jakas trasa i jak sprawdzam aku raz na 3 miesiace to zawsze po kilkunastu min pokazuje prostownik ze jest na full. Toyota 1.3 benzyna pojemnosc aku 40 , troche krotsze odcinki i zawsze okolo 3 godzin laduje sie pod prostownikiem.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napięcie ładowania
No właśnie czytałem wypowiedź Owca007 że KSIII reguluje napięcie ładowania w zależności od obciążenia, ale KSII jest za ubogi w elektronikę na coś takiego...
Nigdzie nie mogę się doszukać czy regulator jest częścią zamienną i można go samemu wymienić, bez regenerowania alternatora?
Nigdzie nie mogę się doszukać czy regulator jest częścią zamienną i można go samemu wymienić, bez regenerowania alternatora?
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napięcie ładowania
Gdyby kogoś to jeszcze interesowało to wygląda na to że wszystko jest OK, wg serwisówki napięcie zależy od temperatury regulatora:
TABELA REGULACJI NAPIĘCIA
SILNIK BENZYNOWY
Temperatura otoczenia regulatora napięcia [°C] Napięcie regulowane [V]
–20 14,2 ÷ 15,4
20 14,0 ÷ 15,0
60 13,7 ÷ 14,9
80 13,5 ÷ 14,7
Nie mogłem wkleić tabelki, ale tak też powinno być czytelne
TABELA REGULACJI NAPIĘCIA
SILNIK BENZYNOWY
Temperatura otoczenia regulatora napięcia [°C] Napięcie regulowane [V]
–20 14,2 ÷ 15,4
20 14,0 ÷ 15,0
60 13,7 ÷ 14,9
80 13,5 ÷ 14,7
Nie mogłem wkleić tabelki, ale tak też powinno być czytelne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika