Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage II.
diksa
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 24 maja 2015, 19:48
Czym jeżdzę: KIA

Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: diksa » 21 mar 2016, 19:05

Witam dawno tu nie zaglądałem bo z autkiem nic się nie działo :) no i czasu brak.
Niestety autko pewnego dnia się zbuntowało, ustawiłem climatronic w pozycję "LO" ku mojemu zdziwieniu z wylotów powietrza leci ciągle gorące powietrze, nie mogę nic zmienić pomimo że zmieniam system nadmuchu i powietrze leci tymi kanałami co powinno to temperatura jest taka jak płyn chłodzący w silniku. Sprawdziłem elektryczny siłownik który znajduje się nad pedałem gazu ale on działa, zmienia położenie w zależności od wybranego trybu nawiewu.
Nie wiem jaki element może jeszcze być odpowiedzialny za ten stan rzeczy, proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem lub ma doświadczenie w tym temacie.

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: marcinK » 21 mar 2016, 21:37

A klima się włącza lub chociażby lampka klimy?
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: listomek2014 » 21 mar 2016, 22:48

Witaj. Kolego zawiesiła się klima zdarza się możesz jechać na kompa i reset lub odłączyć aku na chwilę i będzie działać lub ja włączałem cyrkulację powietrza wewnątrz na maxa i też pomogło mi spróbuj i daj znać
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

serdujah
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 02 gru 2015, 08:11
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2008 2.0 16v

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: serdujah » 20 gru 2018, 07:27

Witam, nie będę zakładał nowego tematu, bo mój akurat jest identyczny.
Dmucha tylko ciepłym powietrzem, po przekręceniu gałki temperatury, na wyświetlaczu zmienia się zakres temperatur, nawiew też działa normalnie, przycisk mode też przełącza nawiew na szybę, nogi itd, zależy gdzie ustawimy. Wydaje się, że wszystko gra, poza temperaturą, nie mogę jej zmienić.
Klimatyzacja się załącza (słychać jak włącza się sprężarka), ale po ustawieniu na LO, nadal leci ciepłe powietrze.
Macie panowie jakiś pomysł, co to może być? mówimy o Kia sportage z 2008 roku w benzynie.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: gisio » 20 gru 2018, 18:42

Zrób tzw. „self test” z poziomu panelu klimatyzacji i odczytaj dwucyfrowy kod błędu.
Jak to zrobić masz poniżej:
Załączniki
1.jpg
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

serdujah
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 02 gru 2015, 08:11
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2008 2.0 16v

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: serdujah » 20 gru 2018, 19:12

Dzięki wielkie za wskazówki, jutro to sprawdzę i dam znać co wyszło.
A tak wokół tematu, to skąd macie takie informacje, co jak zrobić, co jak naprawić, schematy, itp? :)

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: gisio » 20 gru 2018, 19:28

Ze strony producenta: https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Rejestracja jest darmowa ale jak już chcesz więcej się dowiedzieć niż historia auta to musisz wykupić dostęp. Poniżej cennik:
Załączniki
2.jpg
2.jpg (43.57 KiB) Przejrzano 5446 razy
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

serdujah
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 02 gru 2015, 08:11
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2008 2.0 16v

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: serdujah » 21 gru 2018, 07:02

Sprawdzałem według wskazówek, ale nic mi się sprawdzić nie udało, może coś źle robiłem.
Po wciśnięciu przycisku OFF załączał się nawiew bądź wyłączał w zależności czy akurat był aktywny czy nie. Po przytrzymaniu OFF i wciśnięciu AUTO odpalał klimatronik nie ważne ile razy wcisnąłem AUTO. Jedynie udało mi się zmienić jednostkę pomiaru temperatury z Celsjusza na Fahrenheit.
Instrukcja wydaje się jasna:
włączał zapłon, przytrzymuję przycisk OFF i w ciągu 2 sekund muszę co najmniej 4 razy wcisnąć AUTO, tak też robiłem to tak jak mówię, włącza się klimatronik.

Wiecie może ile jest silniczków sterujących klapami? Zlokalizowałem jeden po stronie kierowcy, po wciśnięciu guzika MODE klapa reaguje, zmienia nawiew szyba, nogi itd. czy jest jeszcze jeden gdzieś silniczek sterujący temperaturą?
Przyszła mi jeszcze jedna opcja do głowy. Może warto odłączyć akumulator? Tylko powstaje pytanie, czy po odłączeniu aku zachodzi potrzeba szczególnego postępowania z samochodem po ponownym podłączeniu akumulatora? W sensie takim, że spotyka się opinię, że powinno włączyć się zapłon, nie odpalać silnika, wyłączyć zapłon, odpalić silnik, poczekać aż rozgrzeje się, itp? Czy coś podobnego występuje w kia sportage z 2008 roku?

serdujah
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 02 gru 2015, 08:11
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2008 2.0 16v

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: serdujah » 21 gru 2018, 22:20

Ok. Udało się sprawdzić błędy. 00. Czyli tak jak podejrzewałem będzie trzeba dostać się do silniczka sterującego klapa ciepło/zimno który znajduje się od strony pasażera. Może ktoś skorzysta kiedyś to autodiagnostyka klimy w moim przypadku była taka: zapłon. Off wciśnięty. 4 razy przycisk Mode.
Jak się dostanę do silnika dam znać. Kiedyś się może komuś przydać.

KiazTorunia
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 01 paź 2020, 16:37
Czym jeżdzę: Kia Sportage II, 2.0 benzyna + gaz

Re: Climatronic wysoka temperatura ogrzewania.

Postautor: KiazTorunia » 01 paź 2020, 19:17

Ja z takim właśnie problem, leci ciepłe, a w zasadzie gorące powietrze. Przez jakieś 30 sek. leci przyjemny chłodek z nawiewów i po tym czasie zmienia się położenie klapy nagrzewnicy, otwiera się na jakieś 95% i całe gorące powietrze z silnika leci do kabiny, mimo działającej klimy.
Czy znalazłeś rozwiązanie @serdujah?
Selftestu klimy nie udaje mi się zrobić, próbowałem kombinacje podane wcześniej i te przez Ciebie i nie mogę zrobić tego testu.
Może jakieś pomysły jak usunąć, bądź choćby zdiagnozować problem.


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap