Wycieraczka tylna
Re: Wycieraczka tylna
Tak przestała mi chodzić wycieraczka. Chcę wszystkie mechanizmy wewnątrz przeczyścić i nasmarować. Od 2006 r. nie była ruszana. Pisząc plastik to miałeś na myśli tą osłonę od wewnątrz kalpy tak?
Re: Wycieraczka tylna
Tak to jest ten plastik od wewnątrz na szybie tuż za ramieniem wycieraczki. Tam znajduje się cały mechanizm. Daj znać czy Czyszczenie naprawiło wycieraczkę, u mnie też nie działa i nie wiem czy jest sens to czyścić 2 raz.
Re: Wycieraczka tylna
Właśnie jestem po czyszczeniu ruchomego sworznia tylnej wycieraczki. Był bardzo zaśniedzony.
Jeśli chodzi o demontaż to wszystko jest proste. Trzeba tylko uważać na lutowane styki ogrzewania tylnej szyby, żeby je nie urwać. Sworzeń główny wyszedł po lekkim puknięciu młotkiem. Przeczyściłem go delikatnie papierkiem i nasmarowałem.
Wycieraczka chodzi jak nowa.
Jeśli chodzi o demontaż to wszystko jest proste. Trzeba tylko uważać na lutowane styki ogrzewania tylnej szyby, żeby je nie urwać. Sworzeń główny wyszedł po lekkim puknięciu młotkiem. Przeczyściłem go delikatnie papierkiem i nasmarowałem.
Wycieraczka chodzi jak nowa.
Re: Wycieraczka tylna
A mi w ogóle nie chce załączyć się wycieraczka. Dopiero kupiłem samochód rocznik 2008 więc może robie coś nie tak? Przekręcam gałkę wpierw na pozycje wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby i pociągam do siebie. Działa tylko spryskiwacz a wycieraczka ani drgnie. Może coś przegapiłem? jak krok po kroku załączyć tylnią wycieraczke?
Re: Wycieraczka tylna
Włącz wycieraczkę i spróbuj ją ruszyć ręcznie. U mnie ruszyła się czasami i było słychać jak tyka silniczek. Jeśli będzie cisza i nie będzie się ruszać wycieraczka to może być spalony silniczek lub bezpiecznik.
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Wycieraczka tylna
Witam.
Mnie też to dopadło.
Czy trzeba wykręcać całą tulejkę z szyby, czy można jakoś ten trzpień zdemontować tylko z tymi zębatkami od środka? Osłonę wiem, jak zdjąć.
Mnie też to dopadło.
Czy trzeba wykręcać całą tulejkę z szyby, czy można jakoś ten trzpień zdemontować tylko z tymi zębatkami od środka? Osłonę wiem, jak zdjąć.
Re: Wycieraczka tylna
Trzeba odkręcić pierścień, który znajduje się na trzpieniu, za zewnątrz pod piórem wycieraczki i przykręcony jest do szyby. Jak wszystko zdemontujesz i będziesz mieć cały mechanizm w rękach to już te zębatki zdejmiesz intuicyjnie. Uważaj tylko na końcówki przylutowane do szyby od wewnątrz. Musisz delikatnie je odpiąć.
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Wycieraczka tylna
Wsuwki też już odpinałem bez problemu. Czyli rozumiem, że muszę odkręcić dwie nakrętki wewnątrz, trzymające cały mechanizm z szybą i nakrętkę z zewnątrz pod ramieniem wycieraczki?
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Wycieraczka tylna
Pół godzinki z wieczorka zamiast telewizora i wycieraczka śmiga aż miło.
Po kolei:
1. Zwolnić zatrzaski/klapki obudowy mechanizmu wycieraczki przy uchu od zamka szyby.
2. Delikatnie podważać w koło, żeby rozpołowić obudowę.
3. Zdjąć ramię wycieraczki - klucz 12mm (przydatny ściągacz lub szlifierka kątowa, jak mamy nowe ramię wycieraczki ).
4. Odkręcić nakrętkę na szybie - klucz 22mm.
5. Wypiąć delikatnie wsuwki podgrzewania szyby (zatrzaski blokujące widoczne).
5. Odkręcić dwie nakrętki wewnątrz obudowy mechanizmu (skrajne po obu stronach) - klucz 10mm.
6. Zdjąć mechanizm wycieraczki (gumowa uszczelka przechodząca przez szybę może chcieć wyjść razem z nim).
7. Odkręcić śruby po obwodzie obudowy przekładni mechanizmu - klucz torx ileś tam).
8. Wypiąć wtyczkę.
9. Zdjąć białą zatyczkę z ośki mimośrodowej na kole zębatym plastikowym.
10. Przez jakiś pobijak z amelinium lub miedzi wybić trzpień z tulejki.
Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu, złożyć odwrotnie bez pomocy pobijaka i ściągacza .
Po kolei:
1. Zwolnić zatrzaski/klapki obudowy mechanizmu wycieraczki przy uchu od zamka szyby.
2. Delikatnie podważać w koło, żeby rozpołowić obudowę.
3. Zdjąć ramię wycieraczki - klucz 12mm (przydatny ściągacz lub szlifierka kątowa, jak mamy nowe ramię wycieraczki ).
4. Odkręcić nakrętkę na szybie - klucz 22mm.
5. Wypiąć delikatnie wsuwki podgrzewania szyby (zatrzaski blokujące widoczne).
5. Odkręcić dwie nakrętki wewnątrz obudowy mechanizmu (skrajne po obu stronach) - klucz 10mm.
6. Zdjąć mechanizm wycieraczki (gumowa uszczelka przechodząca przez szybę może chcieć wyjść razem z nim).
7. Odkręcić śruby po obwodzie obudowy przekładni mechanizmu - klucz torx ileś tam).
8. Wypiąć wtyczkę.
9. Zdjąć białą zatyczkę z ośki mimośrodowej na kole zębatym plastikowym.
10. Przez jakiś pobijak z amelinium lub miedzi wybić trzpień z tulejki.
Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu, złożyć odwrotnie bez pomocy pobijaka i ściągacza .
Re: Wycieraczka tylna
Witam czy ktoś ma schemat jak sie dobrać do wycieraczki tylnej?
Re: Wycieraczka tylna
1. Zwolnić zatrzaski/klapki obudowy mechanizmu wycieraczki przy uchu od zamka szyby- nie wiem za bardzo o jakie zatrzaski chodzi?
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 lis 2014, 23:51
- Czym jeżdzę: Sportage II 7/2010, 2.0 CRDI 150KM 2WD
Honda VT 1100 - Lokalizacja: Police
Re: Wycieraczka tylna
Jak otworzysz szybę i ustawisz na wysokości oczu, to po obu stronach metalowego zaczepu masz dwa prostokąty. Musisz podważyć od góry i odchylić do dołu. Te prostokąty spinają ze sobą dwie połówki obudowy mechanizmu wycieraczki. Nie próbuj od dołu, bo coś urwiesz, ponieważ dolna połówka i te prostokąty, to jeden element.
Re: Wycieraczka tylna
Dzięki może sobie poradzę:) Od bardzo niedawna jestem posiadaczem Kijanki czy macie jakieś namiary na ludzi którzy zajmują się sprzedażą min. używanych części KIA?
Re: Wycieraczka tylna
a może ktoś podpowie jak sprawdzić silniczek do wycieraczki dochodzi cztery przewody zakończone kostką Przy załączeniu wycieraczki teoretycznie na kostce powinno pojawić się napięcie (przy zamkniętych tylnych drzwiach) albo do którego pinu mechanizmu wycieraczki mogę podłaczyć napięcie "+" "-" aby sprawdzi sam silniczek?
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 mar 2016, 14:14
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 141 KM DOHC, 2008
Re: Wycieraczka tylna
Witam!
Właśnie dokonałem reaktywacji mechanizmu tylnej wycieraczki.
Jak koledzy wyżej wspomnieli, sprawa jest dość prosta. Należy uważać przy wyciąganiu konektorów z ogrzewania szyby. Aby to zrobić bez szkodowo należy ścisnąć plastikową obudowę konektora i dopiero powoli wyciągnąć.
Jest jeszcze jeden problem, mianowicie zdjęcie ramienia wycieraczki. Ja użyłem ściągacza dwuramiennego. Poza tym reszta z delikatnością i wszystko jest wymontowane.
Pozdrawiam.
Właśnie dokonałem reaktywacji mechanizmu tylnej wycieraczki.
Jak koledzy wyżej wspomnieli, sprawa jest dość prosta. Należy uważać przy wyciąganiu konektorów z ogrzewania szyby. Aby to zrobić bez szkodowo należy ścisnąć plastikową obudowę konektora i dopiero powoli wyciągnąć.
Jest jeszcze jeden problem, mianowicie zdjęcie ramienia wycieraczki. Ja użyłem ściągacza dwuramiennego. Poza tym reszta z delikatnością i wszystko jest wymontowane.
Pozdrawiam.
-
- Uzależniony
- Posty: 228
- Rejestracja: 12 lip 2014, 22:27
- Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 140km 2006
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Wycieraczka tylna
Jak ktoś ma do wymiany pióro wycieraczki to polecam w sklepie kia jest w promocji za 35zl. Kupiłem właśnie. Oryginał. Stara już słabo zbierała. Nowa chodzi bardzo dobrze.
Re: Wycieraczka tylna
Po "serwisie".
Moja przypadłość to był brak grzania tylnej szyby i zatrzymująca się wycieraczka (niemal na amen).
Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem zabrać się do samodzielnej naprawy obu usterek. Bałem się grzania lutownicą na szybie tej końcówki, na którą się załącza kabel. Po dolutowaniu trzymała się szyby (nie wiem za którym razem...) ale nie miała kontaktu elektrycznego, więc co by tej szyby tak nie zagrzewać złapałem kabelkiem (czytaj dolutowałem) obok tej postawki i drugi koniec kabelka do końcówki dolutowałem. Miernik wykazał, że łączność jest, więc czekam zimna aby cieszyć się grzaniem szyby.
Druga usterka (z wycieraczką) po przeczytaniu wskazówek na forum okazała się być zabawą z klocków lego. Jedynie po rozebraniu mechanizmu okazało się, że smar był także w miejscu okrągłej ścieżki po której "jeżdżą" miedziane styki, więc posprzątałem i zakres pracy wycieraczki mi się zwiększył
Dziękuję Panowie!
Moja przypadłość to był brak grzania tylnej szyby i zatrzymująca się wycieraczka (niemal na amen).
Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem zabrać się do samodzielnej naprawy obu usterek. Bałem się grzania lutownicą na szybie tej końcówki, na którą się załącza kabel. Po dolutowaniu trzymała się szyby (nie wiem za którym razem...) ale nie miała kontaktu elektrycznego, więc co by tej szyby tak nie zagrzewać złapałem kabelkiem (czytaj dolutowałem) obok tej postawki i drugi koniec kabelka do końcówki dolutowałem. Miernik wykazał, że łączność jest, więc czekam zimna aby cieszyć się grzaniem szyby.
Druga usterka (z wycieraczką) po przeczytaniu wskazówek na forum okazała się być zabawą z klocków lego. Jedynie po rozebraniu mechanizmu okazało się, że smar był także w miejscu okrągłej ścieżki po której "jeżdżą" miedziane styki, więc posprzątałem i zakres pracy wycieraczki mi się zwiększył
Dziękuję Panowie!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika