Nadszedł dzień, w którym zainstalowałem nareszcie CB w Sportku
Wariant montażu taki sam jak w poprzednim aucie - na słupku bocznym.
Założenia wstępne:
- CB nie może przeszkadzać przy podstawowym użytkowaniu auta;
- CB niewidoczne "na pierwszy rzut gałki ocznej";
- głośnik CB "słyszalny";
- wyświetlacz CB nie "pali" po oczach;
- funkcjonalność zestawu (wg. moich wymogów).
W ten sam sposób miałem zamontowane CB w PanzerVagen'ie i się sprawdziło.
Po zestrojeniu zestawu, nastawieniu żądanych parametrów (squelch, RF gain, głośność etc.) nie zachodzi potrzeba kręcenia gałami podczas jazdy a zmianę kanałów mam w "gruszce".
Nie odczuwam też konieczności częstego patrzenia się w wyświetlacz radia CB.
Niezbędne artefakty: wkrętaki (płaski i krzyżakowy), lutownica lub złączki do instalacji elektrycznej, wiertarka z zestawem wierteł, taśma izolacyjna (ja użyłem takiej "
włochatej" do okręcenia uchwytu dla estetyki) no i browarek
Kolejność czynności:-
demontaż plastikowych nakładek progów lewej strony (przód i tył) - wszystko na zaczepach;
-
ściągnięcie (odciągnięcie) uszczelek drzwi: tylko z progów oraz dolnej części osłony słupka;
-
ściągnięcie dolnej części osłony słupka (zatrzaski). Cała osłona składa się z 2-ch części: górnej (tą zostawiamy w spokoju) i dolnej, którą trzeba ściągnąć. Nie zachodzi konieczność demontażu pasa bezpieczeństwa;
- pociągnięcie zasilania (ja wziąłem z zapalniczki) i przewodu antenowego (w moim przypadku przez bagażnik) - wszystko ukryte pod progami. Tą kwestię zostawiam Wam do indywidualnego rozwiązania;
-
pomiar wysokości montażu radia CB na osłonie słupka;
-
wiercenie 2-ch otworów w osłonie słupka na uchwyt CB. Ja wykorzystałem oryginalny uchwyt CB, który był w zestawie. Jedyna modyfikacja polegała na wywierceniu nowych otworów bocznych w uchwycie tak, by radio swoją "górną obudową" przylegało ściśle do słupka (na oryginalnych otworach radio by od niego odstawało). Głośnik radia jest pod spodem (czyli na kabinę) i nic go nie zasłania. Otwory w osłonie słupka (pod montaż uchwytu) wywiercone tak, by radio było na słupku w lewo od jego osi. To pozwoliło dodatkowo na montaż uchwytu gruszki na bocznej ściance CB;
-
montaż uchwytu na osłonie słupka: zwrócić uwagę, żeby śruby z nakrętkami (nie blachowkręty
) od wewnątrz osłony nie haczyły zwijającego się pasa bezpieczeństwa;
-
montaż radia CB do uchwytu: przewód zasilania i antenowy wsadziłem w dodatkowy
oplot karbowany i razem wchodzą w ten sam otwór, z którego wychodzi pas bezpieczeństwa (na dole osłony słupka);
- montaż uchwytu gruszki: wykorzystano uchwyt oryginalny, który przykręciłem dłuższymi śrubkami do boku radia (oryginalnie obudowa radia CB ma na boku śruby trzymające "w qpie" obudowę CB);
-
powrotny montaż elementów tapicerki;
-
przykręcenie radia CB do uchwytu: ja pomiędzy radio a słupek włożyłem dodatkowo płaską gąbkę, żeby na wybojach radio nie waliło mi o plastikową nakładkę słupka.
Całość poddaję Waszej ocenie w na foto-story