Montaż CB Radia
Montaż CB Radia
Zamontowalem dzis w koncu "na stale" CB Radio i postanowilem sie podzielic z Wami efektami, moze komus to pomoze. Nie trzeba nic wiercic w samochodzie, wystarczy odkrecic srube mocujaca fotel pasazera. Oczywiscie trzeba sobie tez dorobic gdzies podobny uchwyt. Jak ktos chce to moze go wymierzyc, ale lepiej pomierzyc samemu, bo ten jest mierzony do mojego (dosc duzego) radia. Opis do fotek chyba zbedny. Jedyne co to moge napisac, ze podkleilem jeszcze kawalek gabki, zeby sie radio nie tluklo.
Inne pomysly montazu oczywiscie sa rowniez mile widziane Kilka dyskusji bylo w innych watkach to moze to uporzadkujemy z fotkami itd.
Inne pomysly montazu oczywiscie sa rowniez mile widziane Kilka dyskusji bylo w innych watkach to moze to uporzadkujemy z fotkami itd.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montaż CB Radia
jedno pytanie - bez problemu sięgasz do wszystkich pokręteł CB?
Re: Montaż CB Radia
Bez problemu. Oczywiscie musze sie odchylic od oparcia, ale daje rady. Na pewno wygoniej niz przy podlokietniku.
- bartdobr
- Uzależniony
- Posty: 172
- Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
- Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
- Lokalizacja: Łódzkie
Re: Montaż CB Radia
Miejsce klapki na bezpieczniki wydaje się być obiecujące dla montażu na stałe radia cb
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7
Re: Montaż CB Radia
bartdobr pisze:Miejsce klapki na bezpieczniki wydaje się być obiecujące dla montażu na stałe radia cb
Jak nie chcesz miec pogruchotanego kolana w razie wypadku to raczej odradzam montaz w tym miejscu.
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 22:11
- Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.7 CRDI L
- Gadu Gadu: 4762913
Re: Montaż CB Radia
I nie lata tobie to radio na większych dziurach ? bo patent jest rzeczywiście najlepszy, jak na razie mam radio między oparciem pasażera a podłokietnikiem ale to średnie rozwiązanie.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Montaż CB Radia
mi taki montaż odpada:( przewożę psa za przednim siedzeniem (w transporterku) i takie CB uniemozliwi mi maxymalne przesunięcie fotela do przodu... poza tym tez trochę dają do myślenia te pogruchotane kolana w razie wypadku....
Re: Montaż CB Radia
rafal760 pisze:I nie lata tobie to radio na większych dziurach ?
Nic nie lata. Jeszcze podkleilem gabka w razie czego, ale plaskownik jest na tyle gruby, ze to sie wszystko sztywno trzyma.
kasia_mm pisze:poza tym tez trochę dają do myślenia te pogruchotane kolana w razie wypadku....
To akurat nie moj wymysl. Mam znajomego, starego strazaka i on mi to miejsce odradzil. Dlatego przekazuje dalej, bo szkoda zostac kaleka do konca zycia przez glupie CB Radio.
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 22:11
- Czym jeżdzę: SPORTAGE 1.7 CRDI L
- Gadu Gadu: 4762913
Re: Montaż CB Radia
ja aktualnie wciskam między podłokietnik a oparcie fotela ale Twój pomysł jest naprawdę świetny.
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: Montaż CB Radia
Nadszedł dzień, w którym zainstalowałem nareszcie CB w Sportku
Wariant montażu taki sam jak w poprzednim aucie - na słupku bocznym.
Założenia wstępne:
- CB nie może przeszkadzać przy podstawowym użytkowaniu auta;
- CB niewidoczne "na pierwszy rzut gałki ocznej";
- głośnik CB "słyszalny";
- wyświetlacz CB nie "pali" po oczach;
- funkcjonalność zestawu (wg. moich wymogów).
W ten sam sposób miałem zamontowane CB w PanzerVagen'ie i się sprawdziło.
Po zestrojeniu zestawu, nastawieniu żądanych parametrów (squelch, RF gain, głośność etc.) nie zachodzi potrzeba kręcenia gałami podczas jazdy a zmianę kanałów mam w "gruszce".
Nie odczuwam też konieczności częstego patrzenia się w wyświetlacz radia CB.
Niezbędne artefakty: wkrętaki (płaski i krzyżakowy), lutownica lub złączki do instalacji elektrycznej, wiertarka z zestawem wierteł, taśma izolacyjna (ja użyłem takiej "włochatej" do okręcenia uchwytu dla estetyki) no i browarek
Kolejność czynności:
- demontaż plastikowych nakładek progów lewej strony (przód i tył) - wszystko na zaczepach;
- ściągnięcie (odciągnięcie) uszczelek drzwi: tylko z progów oraz dolnej części osłony słupka;
- ściągnięcie dolnej części osłony słupka (zatrzaski). Cała osłona składa się z 2-ch części: górnej (tą zostawiamy w spokoju) i dolnej, którą trzeba ściągnąć. Nie zachodzi konieczność demontażu pasa bezpieczeństwa;
- pociągnięcie zasilania (ja wziąłem z zapalniczki) i przewodu antenowego (w moim przypadku przez bagażnik) - wszystko ukryte pod progami. Tą kwestię zostawiam Wam do indywidualnego rozwiązania;
- pomiar wysokości montażu radia CB na osłonie słupka;
- wiercenie 2-ch otworów w osłonie słupka na uchwyt CB. Ja wykorzystałem oryginalny uchwyt CB, który był w zestawie. Jedyna modyfikacja polegała na wywierceniu nowych otworów bocznych w uchwycie tak, by radio swoją "górną obudową" przylegało ściśle do słupka (na oryginalnych otworach radio by od niego odstawało). Głośnik radia jest pod spodem (czyli na kabinę) i nic go nie zasłania. Otwory w osłonie słupka (pod montaż uchwytu) wywiercone tak, by radio było na słupku w lewo od jego osi. To pozwoliło dodatkowo na montaż uchwytu gruszki na bocznej ściance CB;
- montaż uchwytu na osłonie słupka: zwrócić uwagę, żeby śruby z nakrętkami (nie blachowkręty ) od wewnątrz osłony nie haczyły zwijającego się pasa bezpieczeństwa;
- montaż radia CB do uchwytu: przewód zasilania i antenowy wsadziłem w dodatkowy oplot karbowany i razem wchodzą w ten sam otwór, z którego wychodzi pas bezpieczeństwa (na dole osłony słupka);
- montaż uchwytu gruszki: wykorzystano uchwyt oryginalny, który przykręciłem dłuższymi śrubkami do boku radia (oryginalnie obudowa radia CB ma na boku śruby trzymające "w qpie" obudowę CB);
- powrotny montaż elementów tapicerki;
- przykręcenie radia CB do uchwytu: ja pomiędzy radio a słupek włożyłem dodatkowo płaską gąbkę, żeby na wybojach radio nie waliło mi o plastikową nakładkę słupka.
Całość poddaję Waszej ocenie w na foto-story
Wariant montażu taki sam jak w poprzednim aucie - na słupku bocznym.
Założenia wstępne:
- CB nie może przeszkadzać przy podstawowym użytkowaniu auta;
- CB niewidoczne "na pierwszy rzut gałki ocznej";
- głośnik CB "słyszalny";
- wyświetlacz CB nie "pali" po oczach;
- funkcjonalność zestawu (wg. moich wymogów).
W ten sam sposób miałem zamontowane CB w PanzerVagen'ie i się sprawdziło.
Po zestrojeniu zestawu, nastawieniu żądanych parametrów (squelch, RF gain, głośność etc.) nie zachodzi potrzeba kręcenia gałami podczas jazdy a zmianę kanałów mam w "gruszce".
Nie odczuwam też konieczności częstego patrzenia się w wyświetlacz radia CB.
Niezbędne artefakty: wkrętaki (płaski i krzyżakowy), lutownica lub złączki do instalacji elektrycznej, wiertarka z zestawem wierteł, taśma izolacyjna (ja użyłem takiej "włochatej" do okręcenia uchwytu dla estetyki) no i browarek
Kolejność czynności:
- demontaż plastikowych nakładek progów lewej strony (przód i tył) - wszystko na zaczepach;
- ściągnięcie (odciągnięcie) uszczelek drzwi: tylko z progów oraz dolnej części osłony słupka;
- ściągnięcie dolnej części osłony słupka (zatrzaski). Cała osłona składa się z 2-ch części: górnej (tą zostawiamy w spokoju) i dolnej, którą trzeba ściągnąć. Nie zachodzi konieczność demontażu pasa bezpieczeństwa;
- pociągnięcie zasilania (ja wziąłem z zapalniczki) i przewodu antenowego (w moim przypadku przez bagażnik) - wszystko ukryte pod progami. Tą kwestię zostawiam Wam do indywidualnego rozwiązania;
- pomiar wysokości montażu radia CB na osłonie słupka;
- wiercenie 2-ch otworów w osłonie słupka na uchwyt CB. Ja wykorzystałem oryginalny uchwyt CB, który był w zestawie. Jedyna modyfikacja polegała na wywierceniu nowych otworów bocznych w uchwycie tak, by radio swoją "górną obudową" przylegało ściśle do słupka (na oryginalnych otworach radio by od niego odstawało). Głośnik radia jest pod spodem (czyli na kabinę) i nic go nie zasłania. Otwory w osłonie słupka (pod montaż uchwytu) wywiercone tak, by radio było na słupku w lewo od jego osi. To pozwoliło dodatkowo na montaż uchwytu gruszki na bocznej ściance CB;
- montaż uchwytu na osłonie słupka: zwrócić uwagę, żeby śruby z nakrętkami (nie blachowkręty ) od wewnątrz osłony nie haczyły zwijającego się pasa bezpieczeństwa;
- montaż radia CB do uchwytu: przewód zasilania i antenowy wsadziłem w dodatkowy oplot karbowany i razem wchodzą w ten sam otwór, z którego wychodzi pas bezpieczeństwa (na dole osłony słupka);
- montaż uchwytu gruszki: wykorzystano uchwyt oryginalny, który przykręciłem dłuższymi śrubkami do boku radia (oryginalnie obudowa radia CB ma na boku śruby trzymające "w qpie" obudowę CB);
- powrotny montaż elementów tapicerki;
- przykręcenie radia CB do uchwytu: ja pomiędzy radio a słupek włożyłem dodatkowo płaską gąbkę, żeby na wybojach radio nie waliło mi o plastikową nakładkę słupka.
Całość poddaję Waszej ocenie w na foto-story
Ostatnio zmieniony 23 sie 2014, 06:30 przez Navkol, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 lut 2014, 00:06
- Czym jeżdzę: 2.0CRDi 140PS 4x4
- Lokalizacja: Boguszów-Gorce
Re: Montaż CB Radia
Witam! U mnie CB-radio wylądowało w szufladzie pod siedzeniem kierowcy. Jest przykręcone na stałe,a zasilanie jest z gniazda na konsoli środkowej.... :
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Montaż CB Radia
Navkol no ładnie Ci wyszło , trzeba bęcie je dokładnie obejrzeć ja moje umieściłem pod fotelem kierowcy , umocowane na tym wystepie. Jak dla mnie w zupełności wystarczy, jest ustawione i także nie muszę na nie ciągle patrzeć.
Re: Montaż CB Radia
Można zamontować na rzepy 3m przy konsoli po prawej stronie nogi kierowcy - miałem tak w SIII a teraz zrobię w SIV.
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lis 2022, 18:47
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 7 DCT 4WD, L+BuissnesLine
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Montaż CB Radia
A skąd braliście zasilanie do radia? Muszę przeflancować zdemontowane radio z wraku poprzedniego auta do Sportka IV i zastanawiam się jak podać napięcie. Namontowałem się sporo radyjek w różnych autach i wiem z doświadczenia, że instalacje elektryczne sieją zakłócenia i najlepiej jest pociągnąć przewód bezpośrednio od akumulatora (gdzieś w necie przeczytałem, jak najlepiej się przepchnąć w sportku z grodzi silnika do kabiny i nie mogę teraz tego ponownie odszukać).
Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika