Lewarek typu żaba

Masz pomysł na ulepszenie czegokolwiek w aucie, sam zabrałeś się do naprawy? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami i zamieść manual z naprawy.
Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Lewarek typu żaba

Postautor: color1 » 27 cze 2023, 23:25

Może głupie pytanie, ale czy można tego typu podnośnikiem podnieść cały przód lub cały tył podstawiając pod środek belki sanek przód/tył?
Bezpieczne to? Nic się nie wygnie?
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Lewarek typu żaba

Postautor: diselboy » 29 cze 2023, 23:21

ja mam "kobyłki", podnoszę jedna stronę, podpieram i drugą stronę identycznie. Z podnośnikiem bym nie ryzykował choć można tak zrobić odpowiednio dobierając punkty podporu ( minimum dwa ). 'Żaba"lubi czasem sama z siebie opadać, powoli bo powoli ale jednak się to zdarza.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Lewarek typu żaba

Postautor: color1 » 30 cze 2023, 00:15

Też mam kobyłki, a pytam właśnie bo chcę za jednym podniesieniem podstawić obie.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Lewarek typu żaba

Postautor: diselboy » 30 cze 2023, 23:36

jak napisałem, zawsze najpierw jedną stronę i kobyłka, potem drugą i kobyłka. Oczywiście dobrze zaparte tylne lub przednie koła klinami w zależności co do góry idzie. ( przód do góry to zaklinowany tył i odwrotnie ) ale to chyba jasne. Można się pokusić o podniesienie całości " na raz" ale istnieje ryzyko, że pójdzie nie równo i jedna zw stron będzie niżej i trzeba mieć solidną "lagę" ( najlepiej solidny profil stalowy ) żeby ją podeprzeć od spodu auto, najlepiej w punktach gdzie rama pomocnicza jest dokręcona do nadwozia, ale jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby auto szło równo do góry dlatego robię jak na początku opisałem.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"


Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap