Strona 1 z 1

KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 17 sty 2022, 13:32
autor: Morisson
Tym razem pokusiłem się o przerobienie klimatyzacji manualnej na automatyczną.
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Panel sterowania klimatyzacją – pamiętajcie, że są dwa rodzaje przed lift i po lift.
2. Czujnik temperatury zewnętrznej
3. Czujnik AQS – wersja tylko przed liftowa
4. Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta
5. Czujnik temperatury nagrzewnicy
6. Czujnik nasłonecznienia – jest kilka rodzajów tego czujnika, nam jest potrzebny najprostszy, czyli zwykła foto dioda.
7. Trochę przewodów
8. Umiejętność lutowania
9. Odpowiednia ilość złocistego trunku.
Wszystkie powyższe czujniki i elementy najlepiej zakupić z wtyczkami, co ułatwia zdecydowanie całą pracę. Panel sterowania automatycznej klimy należy połączyć z instalacją klimy manualnej w sposób przedstawiony na schemacie poniżej.
Obrazek

A oto zaznaczone piny w kostkach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wtyczki od klimy automatycznej można oczywiście wlutować do instalacji obcinając oryginalne wtyczki, lecz ja zrobiłem to trochę inaczej, zakupiłem dodatkowo panel sterowania klimy manualnej po to aby wydłubać z niego tylne gniazda od podłączenia oryginalnych wtyczek. Dzięki wykonaniu takiej przejściówki mogę w każdej chwili w przeciągu kilku minut powrócić do stanu oryginalnego. A oto wylutowany pająk
Obrazek

Następnie podłączamy czujniki według schematu poniżej
Obrazek

Po wykonaniu tych podłączeń możemy się cieszyć z automatycznej klimatyzacji.
Proste! Prawda?

Teraz o kosztach i czasie potrzebnym do realizacji przeróbki.
Czujniki to groszowa sprawa po 10pln ewentualnie 20pln za sztukę.
Panel klimy łącznie z całym plastikiem konsoli środkowej mnie wyniósł około 200pln.
Czas to jeden dzień roboczy, ja osobiście podzieliłem to na dwa dni w jednym wylutowałem pająka a w drugim montaż w aucie.

Kilka zdjęć, które pomogą w pracach

Obrazek
Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta ten w desce rozdzielczej

Obrazek
Czujnik nasłonecznienia - środek deski przy szybie. W środku siedzi tylko foto dioda, pamiętać trzeba żeby pilnować polaryzacji podłączenia, bo były różne rodzaje. Najlepiej wyciągnąć ze środka i zlokalizować anodę i katodę.

Obrazek
Czujnik temperatury nagrzewnicy, oryginalnie jest zlokalizowany obok nagrzewnicy gdzieś po prawej stronie pod plastikami (chyba) ale w niczym nie przeszkadza aby go zamontować na rurce od nagrzewnicy po lewej stronie tak jak na zdjęciu poniżej.
Obrazek

Obrazek
Czujnik temperatury zewnętrznej i AQS do przed liftowych

Obrazek
Ja mam wersję po liftową także tylko jeden czujnik, trzeba zdemontować zderzak przedni.

Obrazek
W mojej kijance cały środek jest czarny i taki chciałem zachować, także mała zabawa w lakiernika

Obrazek
No i efekt końcowy.
Zadawajcie pytania, w miarę dostępności czasu chętnie odpowiem. Więcej zdjęć czy schematów mogę podesłać na emaila.
Pozdrawiam.
[papa]

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 17 sty 2022, 14:34
autor: Trnc
Szacun! Też mam manual ale się już przyzwyczaiłem. Mimo wszystko dobra robota. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 17 sty 2022, 16:46
autor: totep
Niesamowite. Wyrazy uznania za umiejętności. Ja bym się nie brał za to.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 17 sty 2022, 21:12
autor: gisio
Napiszę -> szacun a pomyśleć, że ponad 80% użytkowników ma problem z doborem oleju do silnika a co dopiero pokusić się takie coś!

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 17 sty 2022, 23:08
autor: Thomaster
Przyłączam się do gratulacji - SZACUN za poświęcony czas i realizację :oki:

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 18 sty 2022, 17:59
autor: automaciek
Gratki. Swego czasu (2007-8 rok) mając Passata B6 2006r zmieniłem climatic na climatronic (2 strefy), dołożyłem radar aktywnego tempomatu, xenony skrętne, bluetooth, multifunkcję i łopatki tiptronica. To były czasy.

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 26 sty 2022, 12:20
autor: Morisson
Dzięki wszystkim za słowa uznania. A wracając do "tamtych" czasów to nie takie przeróbki wręcz przebudowy w aucie się robiło. W latach dziewięćdziesiątych jak szczytem marzeń był maluszek lub w miarę niezardzewiały duży fiat dokonałem można powiedzieć budowy auta od podstaw. Bazą było nadwozie dużego fiata, silnik który został rozebrany, wyremontowany to DOHC 2.0 112KM z fiata 132, skrzynia Abartha z Mirafiori, wał robiony na zamówienie, krzyżaki w wale od Volvo 740, tylny most to fiat 132 z przespawanymi uchwytami do nadwozia dużego fiata i przerobiony na tarcze hamulcowe. Zawias przód od nowego szerokiego poldka, hamulce lucas, pompa hamulcowa od Volvo 240, wspomaganie kierownicy, koła 14 cali od Lanci 6,5 cala szerokie, amortyzatory przód monroe, tył od mercedesa już nie pamiętam z jakiego modelu, regulowana wysokość kierownicy, elektryczne szyby - i jeszcze dużo takich gadżetów typu podświetlane przełączniki itd... :kierownik:

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 26 sty 2022, 12:49
autor: KrzysiekG
Dobra... To taka przeróbka klimy to w sumie dla Ciebie rekreacja ... Gratulacje. Fajny mod.

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 26 sty 2022, 17:37
autor: diselboy
tylko pogratulować zapału. Ja się bawiłem modami w "kaszlaku" , przede wszystkim mody silnika (podniesienie mocy do około 35 koni), modyfikacje wydechów, tłoków, kół zamachowych, zasilania, lub swap'y, silnik od Fiata 127 lub Zastawy 1100 do maluszka. Ale wtedy młody byłem, teraz brak mi chęci i miejsca a przede wszystkim siły na grubsze roboty. Teraz przeszło się w tryb "kapelusza" i modzi się w rowerach.

Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik

: 01 lut 2022, 21:05
autor: Rox
Przerabiałem to w Octavii II FL, tylko tam doszła jeszcze nagrzewnica z dwiema strefami. Fajna zabawa, szanuję :)