KSII klima z manualu na automat - poradnik
: 17 sty 2022, 13:32
Tym razem pokusiłem się o przerobienie klimatyzacji manualnej na automatyczną.
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Panel sterowania klimatyzacją – pamiętajcie, że są dwa rodzaje przed lift i po lift.
2. Czujnik temperatury zewnętrznej
3. Czujnik AQS – wersja tylko przed liftowa
4. Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta
5. Czujnik temperatury nagrzewnicy
6. Czujnik nasłonecznienia – jest kilka rodzajów tego czujnika, nam jest potrzebny najprostszy, czyli zwykła foto dioda.
7. Trochę przewodów
8. Umiejętność lutowania
9. Odpowiednia ilość złocistego trunku.
Wszystkie powyższe czujniki i elementy najlepiej zakupić z wtyczkami, co ułatwia zdecydowanie całą pracę. Panel sterowania automatycznej klimy należy połączyć z instalacją klimy manualnej w sposób przedstawiony na schemacie poniżej.
A oto zaznaczone piny w kostkach
Wtyczki od klimy automatycznej można oczywiście wlutować do instalacji obcinając oryginalne wtyczki, lecz ja zrobiłem to trochę inaczej, zakupiłem dodatkowo panel sterowania klimy manualnej po to aby wydłubać z niego tylne gniazda od podłączenia oryginalnych wtyczek. Dzięki wykonaniu takiej przejściówki mogę w każdej chwili w przeciągu kilku minut powrócić do stanu oryginalnego. A oto wylutowany pająk
Następnie podłączamy czujniki według schematu poniżej
Po wykonaniu tych podłączeń możemy się cieszyć z automatycznej klimatyzacji.
Proste! Prawda?
Teraz o kosztach i czasie potrzebnym do realizacji przeróbki.
Czujniki to groszowa sprawa po 10pln ewentualnie 20pln za sztukę.
Panel klimy łącznie z całym plastikiem konsoli środkowej mnie wyniósł około 200pln.
Czas to jeden dzień roboczy, ja osobiście podzieliłem to na dwa dni w jednym wylutowałem pająka a w drugim montaż w aucie.
Kilka zdjęć, które pomogą w pracach
Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta ten w desce rozdzielczej
Czujnik nasłonecznienia - środek deski przy szybie. W środku siedzi tylko foto dioda, pamiętać trzeba żeby pilnować polaryzacji podłączenia, bo były różne rodzaje. Najlepiej wyciągnąć ze środka i zlokalizować anodę i katodę.
Czujnik temperatury nagrzewnicy, oryginalnie jest zlokalizowany obok nagrzewnicy gdzieś po prawej stronie pod plastikami (chyba) ale w niczym nie przeszkadza aby go zamontować na rurce od nagrzewnicy po lewej stronie tak jak na zdjęciu poniżej.
Czujnik temperatury zewnętrznej i AQS do przed liftowych
Ja mam wersję po liftową także tylko jeden czujnik, trzeba zdemontować zderzak przedni.
W mojej kijance cały środek jest czarny i taki chciałem zachować, także mała zabawa w lakiernika
No i efekt końcowy.
Zadawajcie pytania, w miarę dostępności czasu chętnie odpowiem. Więcej zdjęć czy schematów mogę podesłać na emaila.
Pozdrawiam.
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Panel sterowania klimatyzacją – pamiętajcie, że są dwa rodzaje przed lift i po lift.
2. Czujnik temperatury zewnętrznej
3. Czujnik AQS – wersja tylko przed liftowa
4. Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta
5. Czujnik temperatury nagrzewnicy
6. Czujnik nasłonecznienia – jest kilka rodzajów tego czujnika, nam jest potrzebny najprostszy, czyli zwykła foto dioda.
7. Trochę przewodów
8. Umiejętność lutowania
9. Odpowiednia ilość złocistego trunku.
Wszystkie powyższe czujniki i elementy najlepiej zakupić z wtyczkami, co ułatwia zdecydowanie całą pracę. Panel sterowania automatycznej klimy należy połączyć z instalacją klimy manualnej w sposób przedstawiony na schemacie poniżej.
A oto zaznaczone piny w kostkach
Wtyczki od klimy automatycznej można oczywiście wlutować do instalacji obcinając oryginalne wtyczki, lecz ja zrobiłem to trochę inaczej, zakupiłem dodatkowo panel sterowania klimy manualnej po to aby wydłubać z niego tylne gniazda od podłączenia oryginalnych wtyczek. Dzięki wykonaniu takiej przejściówki mogę w każdej chwili w przeciągu kilku minut powrócić do stanu oryginalnego. A oto wylutowany pająk
Następnie podłączamy czujniki według schematu poniżej
Po wykonaniu tych podłączeń możemy się cieszyć z automatycznej klimatyzacji.
Proste! Prawda?
Teraz o kosztach i czasie potrzebnym do realizacji przeróbki.
Czujniki to groszowa sprawa po 10pln ewentualnie 20pln za sztukę.
Panel klimy łącznie z całym plastikiem konsoli środkowej mnie wyniósł około 200pln.
Czas to jeden dzień roboczy, ja osobiście podzieliłem to na dwa dni w jednym wylutowałem pająka a w drugim montaż w aucie.
Kilka zdjęć, które pomogą w pracach
Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta ten w desce rozdzielczej
Czujnik nasłonecznienia - środek deski przy szybie. W środku siedzi tylko foto dioda, pamiętać trzeba żeby pilnować polaryzacji podłączenia, bo były różne rodzaje. Najlepiej wyciągnąć ze środka i zlokalizować anodę i katodę.
Czujnik temperatury nagrzewnicy, oryginalnie jest zlokalizowany obok nagrzewnicy gdzieś po prawej stronie pod plastikami (chyba) ale w niczym nie przeszkadza aby go zamontować na rurce od nagrzewnicy po lewej stronie tak jak na zdjęciu poniżej.
Czujnik temperatury zewnętrznej i AQS do przed liftowych
Ja mam wersję po liftową także tylko jeden czujnik, trzeba zdemontować zderzak przedni.
W mojej kijance cały środek jest czarny i taki chciałem zachować, także mała zabawa w lakiernika
No i efekt końcowy.
Zadawajcie pytania, w miarę dostępności czasu chętnie odpowiem. Więcej zdjęć czy schematów mogę podesłać na emaila.
Pozdrawiam.