Tym razem pokusiłem się o przerobienie klimatyzacji manualnej na automatyczną.
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Panel sterowania klimatyzacją – pamiętajcie, że są dwa rodzaje przed lift i po lift.
2. Czujnik temperatury zewnętrznej
3. Czujnik AQS – wersja tylko przed liftowa
4. Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta
5. Czujnik temperatury nagrzewnicy
6. Czujnik nasłonecznienia – jest kilka rodzajów tego czujnika, nam jest potrzebny najprostszy, czyli zwykła foto dioda.
7. Trochę przewodów
8. Umiejętność lutowania
9. Odpowiednia ilość złocistego trunku.
Wszystkie powyższe czujniki i elementy najlepiej zakupić z wtyczkami, co ułatwia zdecydowanie całą pracę. Panel sterowania automatycznej klimy należy połączyć z instalacją klimy manualnej w sposób przedstawiony na schemacie poniżej.
A oto zaznaczone piny w kostkach
Wtyczki od klimy automatycznej można oczywiście wlutować do instalacji obcinając oryginalne wtyczki, lecz ja zrobiłem to trochę inaczej, zakupiłem dodatkowo panel sterowania klimy manualnej po to aby wydłubać z niego tylne gniazda od podłączenia oryginalnych wtyczek. Dzięki wykonaniu takiej przejściówki mogę w każdej chwili w przeciągu kilku minut powrócić do stanu oryginalnego. A oto wylutowany pająk
Następnie podłączamy czujniki według schematu poniżej
Po wykonaniu tych podłączeń możemy się cieszyć z automatycznej klimatyzacji.
Proste! Prawda?
Teraz o kosztach i czasie potrzebnym do realizacji przeróbki.
Czujniki to groszowa sprawa po 10pln ewentualnie 20pln za sztukę.
Panel klimy łącznie z całym plastikiem konsoli środkowej mnie wyniósł około 200pln.
Czas to jeden dzień roboczy, ja osobiście podzieliłem to na dwa dni w jednym wylutowałem pająka a w drugim montaż w aucie.
Kilka zdjęć, które pomogą w pracach
Czujnik temperatury i wilgotności powietrza wewnątrz auta ten w desce rozdzielczej
Czujnik nasłonecznienia - środek deski przy szybie. W środku siedzi tylko foto dioda, pamiętać trzeba żeby pilnować polaryzacji podłączenia, bo były różne rodzaje. Najlepiej wyciągnąć ze środka i zlokalizować anodę i katodę.
Czujnik temperatury nagrzewnicy, oryginalnie jest zlokalizowany obok nagrzewnicy gdzieś po prawej stronie pod plastikami (chyba) ale w niczym nie przeszkadza aby go zamontować na rurce od nagrzewnicy po lewej stronie tak jak na zdjęciu poniżej.
Czujnik temperatury zewnętrznej i AQS do przed liftowych
Ja mam wersję po liftową także tylko jeden czujnik, trzeba zdemontować zderzak przedni.
W mojej kijance cały środek jest czarny i taki chciałem zachować, także mała zabawa w lakiernika
No i efekt końcowy.
Zadawajcie pytania, w miarę dostępności czasu chętnie odpowiem. Więcej zdjęć czy schematów mogę podesłać na emaila.
Pozdrawiam.
KSII klima z manualu na automat - poradnik
-
- Bywalec
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 lip 2017, 10:49
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 2010
LPG
Webasto
VI bieg!
Kompressor!!!
KSII klima z manualu na automat - poradnik
Najlepszy serwis na świecie to mój garaż
- Trnc
- Uzależniony
- Posty: 203
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 17:49
- Czym jeżdzę: 2.0 DOHC LPG
- Lokalizacja: Śląskie
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Szacun! Też mam manual ale się już przyzwyczaiłem. Mimo wszystko dobra robota. Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 sie 2019, 15:22
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI 177 KM m + pakiet snart
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Niesamowite. Wyrazy uznania za umiejętności. Ja bym się nie brał za to.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Napiszę -> szacun a pomyśleć, że ponad 80% użytkowników ma problem z doborem oleju do silnika a co dopiero pokusić się takie coś!
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Przyłączam się do gratulacji - SZACUN za poświęcony czas i realizację
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Gratki. Swego czasu (2007-8 rok) mając Passata B6 2006r zmieniłem climatic na climatronic (2 strefy), dołożyłem radar aktywnego tempomatu, xenony skrętne, bluetooth, multifunkcję i łopatki tiptronica. To były czasy.
-
- Bywalec
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 lip 2017, 10:49
- Czym jeżdzę: Sportage II 2.0 16V 2010
LPG
Webasto
VI bieg!
Kompressor!!!
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Dzięki wszystkim za słowa uznania. A wracając do "tamtych" czasów to nie takie przeróbki wręcz przebudowy w aucie się robiło. W latach dziewięćdziesiątych jak szczytem marzeń był maluszek lub w miarę niezardzewiały duży fiat dokonałem można powiedzieć budowy auta od podstaw. Bazą było nadwozie dużego fiata, silnik który został rozebrany, wyremontowany to DOHC 2.0 112KM z fiata 132, skrzynia Abartha z Mirafiori, wał robiony na zamówienie, krzyżaki w wale od Volvo 740, tylny most to fiat 132 z przespawanymi uchwytami do nadwozia dużego fiata i przerobiony na tarcze hamulcowe. Zawias przód od nowego szerokiego poldka, hamulce lucas, pompa hamulcowa od Volvo 240, wspomaganie kierownicy, koła 14 cali od Lanci 6,5 cala szerokie, amortyzatory przód monroe, tył od mercedesa już nie pamiętam z jakiego modelu, regulowana wysokość kierownicy, elektryczne szyby - i jeszcze dużo takich gadżetów typu podświetlane przełączniki itd...
Najlepszy serwis na świecie to mój garaż
-
- Uzależniony
- Posty: 256
- Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Dobra... To taka przeróbka klimy to w sumie dla Ciebie rekreacja ... Gratulacje. Fajny mod.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
tylko pogratulować zapału. Ja się bawiłem modami w "kaszlaku" , przede wszystkim mody silnika (podniesienie mocy do około 35 koni), modyfikacje wydechów, tłoków, kół zamachowych, zasilania, lub swap'y, silnik od Fiata 127 lub Zastawy 1100 do maluszka. Ale wtedy młody byłem, teraz brak mi chęci i miejsca a przede wszystkim siły na grubsze roboty. Teraz przeszło się w tryb "kapelusza" i modzi się w rowerach.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Uzależniony
- Posty: 151
- Rejestracja: 25 lip 2021, 19:19
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2021 Black Edition 1,6 T-GDI 7DCT
Re: KSII klima z manualu na automat - poradnik
Przerabiałem to w Octavii II FL, tylko tam doszła jeszcze nagrzewnica z dwiema strefami. Fajna zabawa, szanuję
Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika