Czyszczenie i smarowanie prowadnic szyberdachu.
: 26 lip 2021, 21:56
Problem z otwieraniem lub (częściej) zamykaniem szyberdachu, spowodowany jest dużymi oporami podczas przesuwania ślizgów szyberdachu w prowadnicach. Czyszczenie prowadnic jest proste. Potrzebne będą: drabinka lub stołek, szmatki, serwetki lub jakieś chusteczki, pęseta zgięta lub wygięty kawałek drutu i smar. Można do bardzo dokładnego czyszczenia użyć benzyny - ja czyściłem prawie na sucho (użyłem chusteczek do czyszczenia kokpitu).
Prowadnic jest CZTERY: dwie przednie i dwie tylne. Prawdopodobnie dwie przednie są w dobrym stanie i problem leży w tylnych, ponieważ przednie są schowane za uszczelką szyberdachu, a tylne poza uszczelnieniem są praktycznie na wierzchu. Leje się na nie woda, sypią liście i inne śmieci (przez małą szczelinę między szkłem, a dachem). Należy otworzyć całkowicie dach. Dla ułatwienia zadania należy: na około 1cm odcinki wygiętego kawałka drutu lub pęsetę nawinąć skrawki szmatek, chusteczek, czy co tam kto ma i dokładnie wyczyścić prowadnice.
Prowadnice mają kształt ceownika czyli "kwadratowej" litery C - patrząc od przodu samochodu, przednie wyglądają tak [ ], a tylne ] [.
Czyszczenie i smarowanie przodu niewiele poprawiło - dopiero wyczyszczone i posmarowane tylne prowadnice dało super efekt.
Prawdopodobnie w większości przypadków wystarczy wyczyścić i nasmarować tylne prowadnice - u mnie były bez grama smaru, praktycznie całkowicie suche, ale brudne, pełne igieł, nosków klonu i liści.
Tył ze względu, na wymywanie smaru przez deszcz i podczas mycia na myjni, będzie prawdopodobnie do roboty co roku. Jako najlepszy proponowany jest smar silikonowy Liqui Moly Silicon-Fett 3312. Ja posmarowałem tym co akurat miałem najlepszego - smar silikonowy z teflonem PTFE (taki biały smar). Strzałki pokazują położenia prowadnic.
Na zdjęciu wygląda jakby tam był syf pomieszany ze smarem, ale w rzeczywistości jest ok. Widoczne jest trochę śmieci poniżej prowadnicy - nie miałem żadnej pęsety przed robieniem zdjęć, zostało to oczyszczone później.
Widoczny lewy tylny ślizg szyby szyberdachu.
Prowadnic jest CZTERY: dwie przednie i dwie tylne. Prawdopodobnie dwie przednie są w dobrym stanie i problem leży w tylnych, ponieważ przednie są schowane za uszczelką szyberdachu, a tylne poza uszczelnieniem są praktycznie na wierzchu. Leje się na nie woda, sypią liście i inne śmieci (przez małą szczelinę między szkłem, a dachem). Należy otworzyć całkowicie dach. Dla ułatwienia zadania należy: na około 1cm odcinki wygiętego kawałka drutu lub pęsetę nawinąć skrawki szmatek, chusteczek, czy co tam kto ma i dokładnie wyczyścić prowadnice.
Prowadnice mają kształt ceownika czyli "kwadratowej" litery C - patrząc od przodu samochodu, przednie wyglądają tak [ ], a tylne ] [.
Czyszczenie i smarowanie przodu niewiele poprawiło - dopiero wyczyszczone i posmarowane tylne prowadnice dało super efekt.
Prawdopodobnie w większości przypadków wystarczy wyczyścić i nasmarować tylne prowadnice - u mnie były bez grama smaru, praktycznie całkowicie suche, ale brudne, pełne igieł, nosków klonu i liści.
Tył ze względu, na wymywanie smaru przez deszcz i podczas mycia na myjni, będzie prawdopodobnie do roboty co roku. Jako najlepszy proponowany jest smar silikonowy Liqui Moly Silicon-Fett 3312. Ja posmarowałem tym co akurat miałem najlepszego - smar silikonowy z teflonem PTFE (taki biały smar). Strzałki pokazują położenia prowadnic.
Na zdjęciu wygląda jakby tam był syf pomieszany ze smarem, ale w rzeczywistości jest ok. Widoczne jest trochę śmieci poniżej prowadnicy - nie miałem żadnej pęsety przed robieniem zdjęć, zostało to oczyszczone później.
Widoczny lewy tylny ślizg szyby szyberdachu.