Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
: 21 sie 2018, 12:17
Witam. Ostatnio jadąc po polnej drodze tzw tarce usłyszałem wewnątrz kabiny w okolicach kolumny kierowniczej charakterystyczne stuki. Nie słychać ich gdy jadę asfaltem czy przejeżdżam przez dziury itp. Dźwięk jest słyszalny ewidentnie w kabinie. Oczywiście żonka nie pomogła ,mówiąc " ja nic nie słyszę". Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem , poszukałem na forach i znalazłem przyczynę. Oczywiście najwięcej i moje ulubione fora to ruskie.
Trochę teorii. Nie wiem jak u nas, ja nigdzie tego nie znalazłem , ale u ruskich w 2016 roku wyszedł biuletyn naprawczy TSB w którym jest napisane , że sprawa stuków dotyczy właśnie Sportage III przed i po fl, Kia Rio oraz IX35. W ramach naprawy wstawiają nową część tzw sprzęgiełko gumowe o nr katalogowym 56380-3W000FFF , oraz smarują dedykowanym do tej naprawy smarem nr katalogowy YSBB091105FFF. Sprzęgiełko znajduje się w silniczku elektrycznym wspomagania kierownicy .Przyczyną powyższych stuków, jest brak smaru lub wyschnięcie smaru jeżeli był tam dany. Ja zgodnie z podpowiedziami ruskich ,dołożyłem podkładkę gumową o średnicy 20mm z dętki rowerowej.
Jeżeli chodzi o rozbiórkę " plaża " to nie jest, ale jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice to sobie poradzi. Jak coś to zapraszam do mojego warsztaciku.
Poniżej dokumentacja fotograficzna.i krótki opis.
Na wstępie odłączamy minusową klemę z aku, aby nie było jakiegos pśikusa.
Samego demontażu osłony plastykowej pod kierownicą nie bede opisywał bo to każdy raczej wie i zna , chodzi o tą osłonę , gdzie są bezpieczniki po jej zdjęciu widzimy modół odpowiadający za sterowanie układem kierowniczym. Wypinamy kostki. Jedna jest zabezpieczona takim plastykiem niebieskim , którego całkowicie wyciagamy a nastepnie odłączamy kostki .
Następnie zdejmujemy odkręcając jedną śrubkę na krzyżak , plastik nawiewu kierowcy , po jego wyjęciu ( jest na dwóch klipsach ) widzimy takie cosik.
Zeby dojść do naszej puchy z silnikiem musimy opuścić kierownicy w tym celu odkręcamy jej mocowania tzn dwie śruby i dwie nakrętki.
Trochę teorii. Nie wiem jak u nas, ja nigdzie tego nie znalazłem , ale u ruskich w 2016 roku wyszedł biuletyn naprawczy TSB w którym jest napisane , że sprawa stuków dotyczy właśnie Sportage III przed i po fl, Kia Rio oraz IX35. W ramach naprawy wstawiają nową część tzw sprzęgiełko gumowe o nr katalogowym 56380-3W000FFF , oraz smarują dedykowanym do tej naprawy smarem nr katalogowy YSBB091105FFF. Sprzęgiełko znajduje się w silniczku elektrycznym wspomagania kierownicy .Przyczyną powyższych stuków, jest brak smaru lub wyschnięcie smaru jeżeli był tam dany. Ja zgodnie z podpowiedziami ruskich ,dołożyłem podkładkę gumową o średnicy 20mm z dętki rowerowej.
Jeżeli chodzi o rozbiórkę " plaża " to nie jest, ale jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice to sobie poradzi. Jak coś to zapraszam do mojego warsztaciku.
Poniżej dokumentacja fotograficzna.i krótki opis.
Na wstępie odłączamy minusową klemę z aku, aby nie było jakiegos pśikusa.
Samego demontażu osłony plastykowej pod kierownicą nie bede opisywał bo to każdy raczej wie i zna , chodzi o tą osłonę , gdzie są bezpieczniki po jej zdjęciu widzimy modół odpowiadający za sterowanie układem kierowniczym. Wypinamy kostki. Jedna jest zabezpieczona takim plastykiem niebieskim , którego całkowicie wyciagamy a nastepnie odłączamy kostki .
Następnie zdejmujemy odkręcając jedną śrubkę na krzyżak , plastik nawiewu kierowcy , po jego wyjęciu ( jest na dwóch klipsach ) widzimy takie cosik.
Zeby dojść do naszej puchy z silnikiem musimy opuścić kierownicy w tym celu odkręcamy jej mocowania tzn dwie śruby i dwie nakrętki.