Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Witam. Ostatnio jadąc po polnej drodze tzw tarce usłyszałem wewnątrz kabiny w okolicach kolumny kierowniczej charakterystyczne stuki. Nie słychać ich gdy jadę asfaltem czy przejeżdżam przez dziury itp. Dźwięk jest słyszalny ewidentnie w kabinie. Oczywiście żonka nie pomogła ,mówiąc " ja nic nie słyszę". Nie dawało mi to spokoju i pogrzebałem , poszukałem na forach i znalazłem przyczynę. Oczywiście najwięcej i moje ulubione fora to ruskie.
Trochę teorii. Nie wiem jak u nas, ja nigdzie tego nie znalazłem , ale u ruskich w 2016 roku wyszedł biuletyn naprawczy TSB w którym jest napisane , że sprawa stuków dotyczy właśnie Sportage III przed i po fl, Kia Rio oraz IX35. W ramach naprawy wstawiają nową część tzw sprzęgiełko gumowe o nr katalogowym 56380-3W000FFF , oraz smarują dedykowanym do tej naprawy smarem nr katalogowy YSBB091105FFF. Sprzęgiełko znajduje się w silniczku elektrycznym wspomagania kierownicy .Przyczyną powyższych stuków, jest brak smaru lub wyschnięcie smaru jeżeli był tam dany. Ja zgodnie z podpowiedziami ruskich ,dołożyłem podkładkę gumową o średnicy 20mm z dętki rowerowej.
Jeżeli chodzi o rozbiórkę " plaża " to nie jest, ale jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice to sobie poradzi. Jak coś to zapraszam do mojego warsztaciku.
Poniżej dokumentacja fotograficzna.i krótki opis.
Na wstępie odłączamy minusową klemę z aku, aby nie było jakiegos pśikusa.
Samego demontażu osłony plastykowej pod kierownicą nie bede opisywał bo to każdy raczej wie i zna , chodzi o tą osłonę , gdzie są bezpieczniki po jej zdjęciu widzimy modół odpowiadający za sterowanie układem kierowniczym. Wypinamy kostki. Jedna jest zabezpieczona takim plastykiem niebieskim , którego całkowicie wyciagamy a nastepnie odłączamy kostki .
Następnie zdejmujemy odkręcając jedną śrubkę na krzyżak , plastik nawiewu kierowcy , po jego wyjęciu ( jest na dwóch klipsach ) widzimy takie cosik.
Zeby dojść do naszej puchy z silnikiem musimy opuścić kierownicy w tym celu odkręcamy jej mocowania tzn dwie śruby i dwie nakrętki.
Trochę teorii. Nie wiem jak u nas, ja nigdzie tego nie znalazłem , ale u ruskich w 2016 roku wyszedł biuletyn naprawczy TSB w którym jest napisane , że sprawa stuków dotyczy właśnie Sportage III przed i po fl, Kia Rio oraz IX35. W ramach naprawy wstawiają nową część tzw sprzęgiełko gumowe o nr katalogowym 56380-3W000FFF , oraz smarują dedykowanym do tej naprawy smarem nr katalogowy YSBB091105FFF. Sprzęgiełko znajduje się w silniczku elektrycznym wspomagania kierownicy .Przyczyną powyższych stuków, jest brak smaru lub wyschnięcie smaru jeżeli był tam dany. Ja zgodnie z podpowiedziami ruskich ,dołożyłem podkładkę gumową o średnicy 20mm z dętki rowerowej.
Jeżeli chodzi o rozbiórkę " plaża " to nie jest, ale jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice to sobie poradzi. Jak coś to zapraszam do mojego warsztaciku.
Poniżej dokumentacja fotograficzna.i krótki opis.
Na wstępie odłączamy minusową klemę z aku, aby nie było jakiegos pśikusa.
Samego demontażu osłony plastykowej pod kierownicą nie bede opisywał bo to każdy raczej wie i zna , chodzi o tą osłonę , gdzie są bezpieczniki po jej zdjęciu widzimy modół odpowiadający za sterowanie układem kierowniczym. Wypinamy kostki. Jedna jest zabezpieczona takim plastykiem niebieskim , którego całkowicie wyciagamy a nastepnie odłączamy kostki .
Następnie zdejmujemy odkręcając jedną śrubkę na krzyżak , plastik nawiewu kierowcy , po jego wyjęciu ( jest na dwóch klipsach ) widzimy takie cosik.
Zeby dojść do naszej puchy z silnikiem musimy opuścić kierownicy w tym celu odkręcamy jej mocowania tzn dwie śruby i dwie nakrętki.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, 19:54 przez czyzyk64, łącznie zmieniany 1 raz.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Po ich odkręceniu ( dwie po lewej stronie - śruba i nakrętka i analogowo dwie po prawej ) i zdjęciu z zaczepu , cała kolumna opadnie opierając sie kierownicą o siedzenie . Nie ma sie czego obawiać , nic nie odpadnie i się nie urwie spokojnie robimy dalej , tak to będzie wyglądać.
a tu zdjęcie jak to wygląda po odkręceniu już dwóch śrub trzymających silnik Poniżej zdjęcie poglądowe, gdzie znajduje się ten silnik na kolumnie. Po odkręceniu dwóch śrub na klusz 12 wyciągamy całą puchę na warsztacik. i tak ona wyglądała u mnie Ewidentnie widać iż smar który był dany podczas montażu jest już skrystalizowany i nie spełnia swojego zadania, wiec czyścimy wszystko w środeczku
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, 15:10 przez czyzyk64, łącznie zmieniany 1 raz.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Po wyczyszczeniu nakładamy dedykowany smar ( nie żałować , ale z głową) smar ma dość gęstą konsystencję , więc trzeba sobie pomóc paluchem. Dajemy do środka smar , oraz ja wzorując się na ruskich dałem dodatkowo podkładkę gumową z dętki .
Jak coś to pytać.
. Następnie trzeba zwrócić uwagę jak wkładamy gumowy krzyżak - sprzęgiełko, ponieważ od wewnętrznej strony ma takie gumowe wypusty i tymi wypustami wkładamy do środka . Dodatkowo musimy jeszcze nasmarować wewnętrzną część gdzie wejdzie ośka . Tam dajemy ten sam smar - nie żałować. Między innymi ruski TSB polega na dodaniu tam smaru .U mnie w starym nie było tam smaru. po złożeniu wygląda to tak; Widać tam gumową podkładkę. Następnie wszystko składamy w odwrotnej kolejności . Na koniec podłączamy aku i cieszymy się ciszą podczas jazdy polnymi drogami. Jak coś to pytać.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Mariusz jak dopytam to tylko w wersji silnikowej 1.6 czy we wszystkich wersjach? Bo nie ukrywam, że u mnie cisza jak makiem zasiał nic nie puka i nie stuka. I ta akcja tylko Rosja Polska się nie łapie?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Nie wiem jak w Polsce, nawet nie pytałem w ASO. Za 50 zł ( cena krzyżaka) to sobie sam zrobię i wiem , że mam to zrobione porządnie. Co do wersji silnikowych, to u ruskich nie ma silników 1,6, a robią to w autach z silnikami 2.0, więc chyba ta góra , która jest we wnętrzu kabiny jest taka sama. Część wymienna -krzyżak, jest również taka sama.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Temu całemu zamieszaniu "stukom" winna jest konstrukcja dołu w 1.6 zwrotnica jest całkiem inna, inaczej skonstruowana niż np. w ciągniku 2.0 i ona generuje niwpotrzebne ruchy szarpnięcia co skutkuje efektami dźwiękowymi w środku. Ja bym się zastanowił też nad dołożeniem amortyzatora skrętu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Masz może dostęp do tego sprzęgiełka, bo u nas w kia i hyundai twierdzą , że nie mogą tego sprzedać.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Musisz szukać po serwisach. Z tego co widzę jest to już globalny problem, bo podkładka gumowa jest też już w katalogu .
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Dzięki bardzo za info ale u mnie w opolskim w serwisie mówia że częsci z końcówką FFF lub QQK nie mogą mi sprzedać pozdrawiam
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Niestety taka jest polityka KIA, że niektóre części mogą być użyte do napraw gwarancyjnych, i pod groźbą kar nie można ich sprzedać.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
automaciek pisze:...niektóre części mogą być użyte do napraw gwarancyjnych
A tak z ciekawości - czy do zwykłej naprawy serwis może je zamówić i wymienić, czy możliwa jest tylko wymiana całego silniczka wspomagania?
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Gość w serwisie powiedział że wymieniają całą kolumne kierowniczą koszt ok 6tys
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Mnie udało sie do dostać w serwisie Hyundaia, może tam podzwonić.
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Próbowałem w Hyundai ale miła Pani powiedziała mi to samo ale dziś zamówiłem na aliexspress niby orginalne z Korei zobaczymy co przyjdzie koszt z wysyłką ok 35pln
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Cześć mam od niedawna Kia sportage 2011 . Silnik 1.6 i mam również takie pukanie. Czy problem dotyczy również 1.6 ?
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Cześć mam od niedawna Kia sportage 2011. Z silnikiem 1.6 i słyszę również takie pukanie. Czy problem dotyczy silnika 1.6 ? Podkładka z dętki ma 2 cm? I jak widzę znajduje się na środku krzyżaka? Proszę o odpowiedź pozdrawiam
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Cześć mogę mieć kilka pytań? Czy problem dotyczy również 1.6 ?
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Mam KS IV 2016. 1.6 gdi. Demontaż wygląda tak samo jak w KS III? Może to być też sama maglownica stukającą? Czy raczej te sprzęgiełko?
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
A to sprzęgiełko ze zdjęcia gdzie idzie?
- Załączniki
-
- Screenshot_2023_0822_123012.png (162.96 KiB) Przejrzano 3955 razy
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Pomiędzy silnik, a przekładnie ślimakową kolumny kierownicy. Kolumna kierownicy w dół, trzy sruby - silnik na bok...
Re: Stuki w układzie kierowniczym - Naprawa
Cześć, ma ktoś może link z instrukcją demontażu plastiku pod kierownicą. Nie chcę nic połamać a tematu nie mogę znaleźć.
Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika