Strona 2 z 3
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 25 maja 2013, 10:20
autor: puder12
Początkowo chciałem zamontować polecane klaksony Stebel. Niestety nie znalazłem ich w żadnym sklepie internetowym.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 25 maja 2013, 10:56
autor: Przemek1472
A ASO ma w ofercie jakieś lepsze trąbki ?
W znaczeniu od innego modelu? Czy wszystkie kijanki są marne pod tym względem?
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 22 sty 2014, 13:10
autor: czyzyk64
czy ma ktoś wiedze jaki nr katalogowy ma taka wtyczka jak na zdjęciu " samiec", byłaby ona niezbedna do montażu klaksonów dwutonowych , i nie trzeba by było ciąć org. wtyczki.(samica) . Nigdzie nie mogę takiej dostać. Jest to taka jak zamontowana w oryginalnym klaksonie, tej pierdziawce.
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 22 sty 2014, 19:47
autor: puder12
Ja montowałem trąbki w ASO, a oni nie mieli takiej wtyczki, więc zadecydowałem żeby odcięli od oryginalnego klaksonu i przełożyli do nowych.
BTW
kupiłem klaksony za psie pieniądze w "salonie" z używanymi częściami do BMW.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 27 sty 2014, 04:31
autor: czyzyk64
Jak jest u was z przekaźnikiem? Z tego co wyczytałem to na każdą trąbkę w dwutonowym idzie około 7,5 A , wiec razem daje 15 A. U mnie jest przekaźnik 20A, i nie powinno by problemu z przekaźnikiem , bo jest jeszcze malutki zapas. Także śmiało montowa sygnały dwutonowe, i trąbić jak ludzie , a nie jak pierdziawki.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 10 cze 2014, 11:18
autor: Rys_44
Cześć wszystkim: klakson po prostu trzeba wymienić - zrobiłem to po miesiącu. Drobna uwaga: zamiast ciąć oryginalną wtyczkę, wystarczy odmontować od oryginalnego klaksonu podłaczenie kabli (np. wiertarką - przynitowane) i do niego montować przewody (oczywiście odpowiednio całość zabezpieczając, np. zalewając żywicą). Pozostaje wtedy cała wtyczka my mamy coś w rodzaju "przejściówki" i nie ma ingerencji w instalację, poza dodaniem normalnego klaksonu. Miejsca jest dużo, właściwie na wszystko: trzeba tylko solidnie zamontować (wspornik). Jeżdżę już 3 lata po mojej przeróbce - zero problemów.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 22 paź 2015, 08:12
autor: Owca007
Odgrzeję kotleta bo szukam patrzę i nie wiem jakie klaksony najlepiej kupić.
Może coś doradzicie sprawdzonego.
Stało się kolega doradził zaprezentował jak buczy i wziąłem klaksony firmy FISA dwutonowe. Cena 40zł
Szykuję wymianę przy okazji do zmiany atrapa na poliftową i dołożenie siatki na dolne wloty. Zderzak ściągam bo chce zrobić to ładnie.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 22 paź 2015, 13:26
autor: czyzyk64
Jak ściągasz zderzak,( taka mała uwaga ) to rób to w ciepłym, bo inaczej w tej temperaturze jak jest na zewnątrz , to połamiesz zaczepy.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 11 lis 2015, 18:53
autor: Owca007
Zrobione
Zderzak był na dole i wleciały nowe FISY wysoko i niskotonowy. Efekt
Wszystko ucieka jak trąbię
Oryginalną kostkę odciąłem i zrobiłem na nowo na wsuwki potem termokurczka i jest super.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 01 gru 2015, 22:45
autor: kerad
Owca007 możesz dać linka do zestawu? Nie wiecie czy do KS2 też się zmieszczą?
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 13 gru 2015, 11:15
autor: kjamnik
Kolego owca007 - zamówiłem takie jak Twoje i będę brał się do wymiany. Czy ta kostka (przekaźnik ) który jest w zestawie (przynajmniej na zdjęciu u sprzedajacego go widac) też trzeba montować czy nie? I czy do wymiany konieczy jest demontaż całego zderzaka? Na youtube widziałem filmik jak koleś zdejmuje sam grill i zastanawiam się czy tak da rade.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 13 gru 2015, 22:14
autor: Owca007
Więc przekaźnik jest w zestawie z klaksonami ale go nie używamy masz gratis na zapas jakby co bo w aucie oryginalnie jest klakson na przekaźniku więc nie trzeba dodawać. Instalacja spokojnie starcza nawet jest z zapasem. Co do montażu to nie trzeba ściągać zderzaka. Do zamontowania wystarczy demontaż tej czarnej atrapy od góry i miejsca jest wystarczająco. Ja ściągałem zderzak bo zmieniałem dodatkowo grill na poliftowy i dodawałem siatki na wloty.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 28 gru 2015, 15:46
autor: kjamnik
bzyczek wymieniony na taki sam jak kolega Owca007. Zdecydowanie lepiej. Sama wymiana nie jest skomplikowana - odkręcenie tylko górnej pokrywy. Nie odcinałem wtyczki tylko w oryginalną wpiąłem cienkie wsuwki (oczywiście zaizolowane termokurczliwą rurką) - aby w razie potrzeby szybko przełożyć oryginalny.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 09 sty 2016, 19:08
autor: kjamnik
co prawda klakson już został wymieniony wcześniej ale dziś wymieniałem grill więc podzielę się "dokumentacją". Samochód był po dłuższej trasie więc wybaczcie
jego wygląd. Jeżeli kogoś interesuje wymiana grilla to nie trzeba zdejmować zderzaka. Kilka śrub, trochę gimnastyki i efekt możecie ocenić sami
(zaraz po "operacji" była myjnia).
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 09 sty 2016, 23:14
autor: Owca007
Wyraziłem zgodę i zatwierdzam plus 100 dla lansu
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 19 maja 2016, 21:02
autor: Thomaster
Chyba trafiłem jakieś uszkodzone te klaksony... Kupiłem coś takiego:
i była masakra. Dźwięk był gorszy niż w oryginale - bardziej nadawałby się to do Picanto, Matiza czy czegoś w tym stylu.
Dzisiaj zamontowałem takie:
są większe, ale odpowiednio ustawione wchodzą bez problemu.
Dźwięk miodzio - polecam. Nareszcie brzmi to jak klakson dużego auta
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 24 cze 2016, 14:36
autor: krzychoo
Witam
Dzisiaj chciałem wymienić fabryczny klakson ale mam problem ze ściągnięciem górnej czarnej osłony która jest przymocowana do grila. Odkręciłem wszystkie śruby i o ile środkowa część tej osłony da się odchylić od grilla to prawa i lewa strona na krańcach trzyma tak mocno że boję się coś połamać. Na razie musiałem odpuścić wymianę, grill mam poliftowy ale to chyba jest bez znaczenia jeśli chodzi o dostanie się do klaksonu. Czy da się to zrobić bez ściągania grilla? Chociaż z tego co widzę dostęp do śrub trzymających grill jest żaden bo przeszkadza chłodnica. Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 24 cze 2016, 18:32
autor: czyzyk64
trzeba się schylić i popatrzeć gdzie te śruby trzymają, te na końcach są schowane , nr 4. Od strony silnika trzeba ten czarny plastyk unieść i zobaczysz tam po jednej śrubie.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 25 cze 2016, 01:12
autor: Owca007
Dzięki Tobie Czyzyk odzyskuję nadzieję w ludzi. Pójdziesz zrobisz fotkę swojej bryce lub znajdziesz e necie potem edycja fotki (pewnie paint
) ale to nie ważne powiesz pomożesz doradzisz. Mi też pomogłeś super gościu z Ciebie
.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 25 cze 2016, 07:21
autor: czyzyk64
Akurat lubię takie majsterkowanie i sprawia mi to jeszcze przyjemność, a forum jest po to aby sobie pomagać, mnie ktoś pomoże to i ja komuś podpowiem i razem jedziemy jeszcze do przodu.
Re: Wymiana fabrycznego klaksonu
: 13 lip 2018, 12:13
autor: norbert_p1
czyzyk64 pisze:trzeba się schylić i popatrzeć gdzie te śruby trzymają, te na końcach są schowane , nr 4. Od strony silnika trzeba ten czarny plastyk unieść i zobaczysz tam po jednej śrubie.
Czy można ściągnąć ten czarny plastik u góry grilla (w który są wkręcony śruby narożne, dwie spinki i kilka śrub na śrubokręt). Potrzebuję dostać się do tych śrub od wewnątrz. Jest ich chyba ze 4... Chcę zdemontować logo KIA - jest na kilka zatrzasków od środka.