Ja wiem, że to do końca normalne nie jest
ale uparłem się i działa.
Jeżeli ktoś z Was chciałby pobawić się w uruchomienie wskazań parktronika po wymianie licznika na Supervision to należy zaopatrzyć się w:
- 6-cio pinowe czujniki z polifta (2 x 957203U400 + 2 x 957203U500) najlepiej wraz z wiązką:
mi udało się znaleźć całość za 440zł z przesyłką co według mnie jest naprawde sensowną ceną.
- poliftowego BCM'a zgodnego z wyposażeniem auta - w moim przypadku kupiłem moduł z polifotwej "L-ki" w business line o onaczeniu UBB (95400-3UBB00). Z racj tego, że miałem jeszcze jednego BCM'a + odcięty komplet kostek z instalacji to zrobiłem sobie przejściówkę żeby nie pruć instalacji w aucie:
- BCM.jpg (581.38 KiB) Przejrzano 19679 razy
Całość połączona mniej więcej tak:
- BCM CROSS.png (233.98 KiB) Przejrzano 19679 razy
Przepięcie linii z 8 pinu kostki A na 18 pin kostki D wykonałem wewnątrz BCM'a.
Z tak przygotowanym zestawem rozpoczynamy rozjebundę tyłu auta:
O ile zdjęcie zderzaka nie jest jakimś wielkim wyczynem o tyle założenie go z powrotem bez pomocy drugiej osoby w środku nocy przy gównianym oświetleniu jest już jakimś wyzwaniem, ale udało się. W skrócie:
- zdejmujemy zderzak,
- wymieniamy wiązkę,
- modyfikujemy mocowania czujników (6-cio pinowe są szersze) - wystarczy trochę podciąć. Dla bezpieczeństwa dałem jeszcze po trytytce na każdy aby się przypadkowo nie wypiął,
- dobra rada przy montażu - czujniki zewnętrzne montujemy przed założeniem zderzaka, wewnętrzne po jego założeniu.
Teraz ostatnia drobna modyfikacja elektryki - wybieramy sobie dwa przewody, które idą z czujników na BCM'a - jeden z nich podpinamy pod pin 5 kostki B (sygnał magistrali LIN czujników), a drugi podpinamy pod zasilanie czujników w kostce zderzaka i wypinamy go z kostki B BCM'a. Teraz musimy wymyślić jakieś zasilanie dla czujników - są zasilane z napięcia 9V aktywnego przez cały czas pracy auta ("po kluczyku"). W poprzednim rozwiązaniu czujniki zasilał BCM. w polifcie idzie to z jakiegoś bezpiecznika, którego nie mogłem znaleźć więc zastosowałem zwykły stabilizator 7809 dla bezpieczeństwa na małym radiatorze (to drugie naprawde na wyrost bo czujniki pobierają bardzo mały prąd w trakcie swojej pracy). Podpinamy wyrpodukowane 9V po kluczyku pod zasilanie czujników i gotowe.
Pozostaje wkodowanie kluczyków. Kodujemy tylko piloty, immo nie jest podłączone do BCM'a.
Z dodatkowych plusów modyfikacji - BCM posiada wyjście sygnału podświetlenia do navi, którego w moim brakowało więc mam teraz regulację podświetlenia radia taka jak powinna być