Licznik SuperVision
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
Jeden pocisnął z ceną to drugi podobnie. Pozostaje mieć nadzieję, że nikt tego nie kupi i za jakiś czas ceny powrócą do realnych w okolicy 500zł za ten licznik...
Re: Licznik SuperVision
Zrobiło się zainteresowanie to i ceny poszły w górę. Jak nie znajdzie się żaden "napalony" to może się opamiętają i zbiją cenę do "następnego" booomu
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
Po długiej walce nareszcie działa wyświetlanie czujników cofania na liczniku
Jutro opiszę co i jak.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Licznik SuperVision
Gratulacje Tomek. A jak z kluczykiem na nowym BCM, kodowałeś kluczyk na nowo?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Licznik SuperVision
Chylę czoła przed Panem i po wczorajszej rozmowie telefonicznej już wiem, że tego robić nie będę hehe . Respekt za wytrwałość pracę no i efekt.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
Ja wiem, że to do końca normalne nie jest ale uparłem się i działa.
Jeżeli ktoś z Was chciałby pobawić się w uruchomienie wskazań parktronika po wymianie licznika na Supervision to należy zaopatrzyć się w:
- 6-cio pinowe czujniki z polifta (2 x 957203U400 + 2 x 957203U500) najlepiej wraz z wiązką:
mi udało się znaleźć całość za 440zł z przesyłką co według mnie jest naprawde sensowną ceną.
- poliftowego BCM'a zgodnego z wyposażeniem auta - w moim przypadku kupiłem moduł z polifotwej "L-ki" w business line o onaczeniu UBB (95400-3UBB00). Z racj tego, że miałem jeszcze jednego BCM'a + odcięty komplet kostek z instalacji to zrobiłem sobie przejściówkę żeby nie pruć instalacji w aucie:
Całość połączona mniej więcej tak:
Przepięcie linii z 8 pinu kostki A na 18 pin kostki D wykonałem wewnątrz BCM'a.
Z tak przygotowanym zestawem rozpoczynamy rozjebundę tyłu auta:
O ile zdjęcie zderzaka nie jest jakimś wielkim wyczynem o tyle założenie go z powrotem bez pomocy drugiej osoby w środku nocy przy gównianym oświetleniu jest już jakimś wyzwaniem, ale udało się. W skrócie:
- zdejmujemy zderzak,
- wymieniamy wiązkę,
- modyfikujemy mocowania czujników (6-cio pinowe są szersze) - wystarczy trochę podciąć. Dla bezpieczeństwa dałem jeszcze po trytytce na każdy aby się przypadkowo nie wypiął,
- dobra rada przy montażu - czujniki zewnętrzne montujemy przed założeniem zderzaka, wewnętrzne po jego założeniu.
Teraz ostatnia drobna modyfikacja elektryki - wybieramy sobie dwa przewody, które idą z czujników na BCM'a - jeden z nich podpinamy pod pin 5 kostki B (sygnał magistrali LIN czujników), a drugi podpinamy pod zasilanie czujników w kostce zderzaka i wypinamy go z kostki B BCM'a. Teraz musimy wymyślić jakieś zasilanie dla czujników - są zasilane z napięcia 9V aktywnego przez cały czas pracy auta ("po kluczyku"). W poprzednim rozwiązaniu czujniki zasilał BCM. w polifcie idzie to z jakiegoś bezpiecznika, którego nie mogłem znaleźć więc zastosowałem zwykły stabilizator 7809 dla bezpieczeństwa na małym radiatorze (to drugie naprawde na wyrost bo czujniki pobierają bardzo mały prąd w trakcie swojej pracy). Podpinamy wyrpodukowane 9V po kluczyku pod zasilanie czujników i gotowe.
Pozostaje wkodowanie kluczyków. Kodujemy tylko piloty, immo nie jest podłączone do BCM'a.
Z dodatkowych plusów modyfikacji - BCM posiada wyjście sygnału podświetlenia do navi, którego w moim brakowało więc mam teraz regulację podświetlenia radia taka jak powinna być
Jeżeli ktoś z Was chciałby pobawić się w uruchomienie wskazań parktronika po wymianie licznika na Supervision to należy zaopatrzyć się w:
- 6-cio pinowe czujniki z polifta (2 x 957203U400 + 2 x 957203U500) najlepiej wraz z wiązką:
mi udało się znaleźć całość za 440zł z przesyłką co według mnie jest naprawde sensowną ceną.
- poliftowego BCM'a zgodnego z wyposażeniem auta - w moim przypadku kupiłem moduł z polifotwej "L-ki" w business line o onaczeniu UBB (95400-3UBB00). Z racj tego, że miałem jeszcze jednego BCM'a + odcięty komplet kostek z instalacji to zrobiłem sobie przejściówkę żeby nie pruć instalacji w aucie:
Całość połączona mniej więcej tak:
Przepięcie linii z 8 pinu kostki A na 18 pin kostki D wykonałem wewnątrz BCM'a.
Z tak przygotowanym zestawem rozpoczynamy rozjebundę tyłu auta:
O ile zdjęcie zderzaka nie jest jakimś wielkim wyczynem o tyle założenie go z powrotem bez pomocy drugiej osoby w środku nocy przy gównianym oświetleniu jest już jakimś wyzwaniem, ale udało się. W skrócie:
- zdejmujemy zderzak,
- wymieniamy wiązkę,
- modyfikujemy mocowania czujników (6-cio pinowe są szersze) - wystarczy trochę podciąć. Dla bezpieczeństwa dałem jeszcze po trytytce na każdy aby się przypadkowo nie wypiął,
- dobra rada przy montażu - czujniki zewnętrzne montujemy przed założeniem zderzaka, wewnętrzne po jego założeniu.
Teraz ostatnia drobna modyfikacja elektryki - wybieramy sobie dwa przewody, które idą z czujników na BCM'a - jeden z nich podpinamy pod pin 5 kostki B (sygnał magistrali LIN czujników), a drugi podpinamy pod zasilanie czujników w kostce zderzaka i wypinamy go z kostki B BCM'a. Teraz musimy wymyślić jakieś zasilanie dla czujników - są zasilane z napięcia 9V aktywnego przez cały czas pracy auta ("po kluczyku"). W poprzednim rozwiązaniu czujniki zasilał BCM. w polifcie idzie to z jakiegoś bezpiecznika, którego nie mogłem znaleźć więc zastosowałem zwykły stabilizator 7809 dla bezpieczeństwa na małym radiatorze (to drugie naprawde na wyrost bo czujniki pobierają bardzo mały prąd w trakcie swojej pracy). Podpinamy wyrpodukowane 9V po kluczyku pod zasilanie czujników i gotowe.
Pozostaje wkodowanie kluczyków. Kodujemy tylko piloty, immo nie jest podłączone do BCM'a.
Z dodatkowych plusów modyfikacji - BCM posiada wyjście sygnału podświetlenia do navi, którego w moim brakowało więc mam teraz regulację podświetlenia radia taka jak powinna być
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Licznik SuperVision
Nie będę się rozpisywał: SZACUN. Montaż jak montaż - choć samo wykonanie przejściówki mega profeska - ale rozkminić to wszystko...
Mi by się nie chciało zwyczajnie....
Mi by się nie chciało zwyczajnie....
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Licznik SuperVision
Brawo Ty jak już tak daleko jesteś to musisz jeszcze przód zrobić
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Licznik SuperVision
W piekle będziesz się za to smażyć, że kusisz i podjudzasz innych do takich działań.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
Nelson pisze:Brawo Ty jak już tak daleko jesteś to musisz jeszcze przód zrobić
Jutro jade do ASO zapytać ile kosztuje taka przyjemność :
Adam - zapytasz u siebie w ASO?
- alkrak
- Bywalec
- Posty: 69
- Rejestracja: 27 kwie 2014, 10:45
- Czym jeżdzę: Sportage 2014, 2,0 CRDI, 184 KM, AWD
- Lokalizacja: Kraków
Re: Licznik SuperVision
Tomaszu!!
Przyjmij moje gratulacje.
Przyjmij moje gratulacje.
- paolo82
- Uzależniony
- Posty: 298
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 22:09
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL+ 2.0 DOHC, techno orange, limited edition
- Lokalizacja: dolnoślaskie
Re: Licznik SuperVision
Fajna sprawa. Tomek nie odpuścił tematu. Udało się. Tylko te koszta...
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
NIc nie poradzę - takie hobby Jedni zbierają znaczki, inni grają w WoW'a, a ja sobie lubie w aucie pogrzebać
Jakby podliczyć wszystkie kombinacje z SPAS'em, zakupy różnych BCM'ów itp. to faktycznie się troche uzbierało...
Całość do gotowego rozwiązania wychodzi mniej więcej tyle co licznik:
- czujniki z wiązką (cena z przesyłką): 440zł
- BCM (cena z przesyłką) - 100zł
No ale oprócz sporej satysfakcji dochodzi jeszcze możliwość rozbudowy systemu o czujniki z przodu auta.
I tym pewnie teraz się zajmę
Jakby podliczyć wszystkie kombinacje z SPAS'em, zakupy różnych BCM'ów itp. to faktycznie się troche uzbierało...
Całość do gotowego rozwiązania wychodzi mniej więcej tyle co licznik:
- czujniki z wiązką (cena z przesyłką): 440zł
- BCM (cena z przesyłką) - 100zł
No ale oprócz sporej satysfakcji dochodzi jeszcze możliwość rozbudowy systemu o czujniki z przodu auta.
I tym pewnie teraz się zajmę
Re: Licznik SuperVision
Jak już będą czujniki z przodu na pokładzie to pewnie asystenta parkowania dolozysz ))) inżynieria kijowska Thomastera:)
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Licznik SuperVision
To już szybciej taniej i łatwiej będzie auto na polifta zmienić .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 31 maja 2016, 00:38
- Czym jeżdzę: Sportage III 1,7 crdi
Optima 1,7 crdi - Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą
Re: Licznik SuperVision
Ja tu się cieszę, że dzieciom z tyłu USB podłączyłem i działa, a Ty takie "huśtawecki strugas, ze pod samiuśkie niebo bedą fruwać" jak to pewien kwiczoł godoł Wielki szacun Tomasz i gratulacje.
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Licznik SuperVision
Nelson pisze:Jak już będą czujniki z przodu na pokładzie to pewnie asystenta parkowania dolozysz
Tomek , nie namawiam , ale to jest dobry pomysł
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
Asystenta parkowania odpuszczam - do tego musiałyby być zupełnie inne czujniki...
- paolo82
- Uzależniony
- Posty: 298
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 22:09
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL+ 2.0 DOHC, techno orange, limited edition
- Lokalizacja: dolnoślaskie
Re: Licznik SuperVision
Tomku, a jak to jest , jak bedzie ktos miał licznik a ma napęd i tpms czy tez musi to wszystko programować?
Ja nie mam napędu i Tpms Hymm to u mnie ta sama sytuacja co u cb , doposażyć czujniki itd No i dodać też przednie i programowanie? I jakie koszty wyjdą za całość pytam z ciekawości , bo mnie troszkę to zainteresował temat
Ja nie mam napędu i Tpms Hymm to u mnie ta sama sytuacja co u cb , doposażyć czujniki itd No i dodać też przednie i programowanie? I jakie koszty wyjdą za całość pytam z ciekawości , bo mnie troszkę to zainteresował temat
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
To nie ma nic do rzeczy. Trzeba (oprócz czujników i wiązki) dobrać tylko odpowiedniego BCM'a.
Z tego co się orientowałem to istotne przy doborze są następujące parametry:
- benzyna / diesel,
- keyless / brak
- światła zwykłe / ksenony
- RPAS / SPAS
- navi / zwykłe radio
- automat / manual - tutaj nie jestem pewien
- dodatkowe rzeczy typu elektryczny dach. DRL LED / żarówka, halogeny itp.
Ja dobierałem BCM'a według w ten sposób, że znalazłem benzynową polifotwą L'kę 1,6 GDI w wersji business line na oto-moto z podanym VIN'em. Wklepałem VIN w Kia Hotline, sprawdziłem numerki BCM'a i rozpocząłem poszukiawania, które szczęśliwie zakonczył Mariusz znajdująć BCM'a na Allegro.
Z tego co się orientowałem to istotne przy doborze są następujące parametry:
- benzyna / diesel,
- keyless / brak
- światła zwykłe / ksenony
- RPAS / SPAS
- navi / zwykłe radio
- automat / manual - tutaj nie jestem pewien
- dodatkowe rzeczy typu elektryczny dach. DRL LED / żarówka, halogeny itp.
Ja dobierałem BCM'a według w ten sposób, że znalazłem benzynową polifotwą L'kę 1,6 GDI w wersji business line na oto-moto z podanym VIN'em. Wklepałem VIN w Kia Hotline, sprawdziłem numerki BCM'a i rozpocząłem poszukiawania, które szczęśliwie zakonczył Mariusz znajdująć BCM'a na Allegro.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Licznik SuperVision
Właśnie odebrałem z mojego ulubionego ASO
Jak tylko przestanie padać to zrzucam zderzak i będzie komplet czujników na liczniku wyświetlany
Jak tylko przestanie padać to zrzucam zderzak i będzie komplet czujników na liczniku wyświetlany
Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot]