Strona 2 z 8

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 29 sty 2014, 22:42
autor: akos
Też się przymierzam do siłowników maski - fajna sprawa. Zrobię to wiosną na działce :D
Na razie zbieram materiały. Napisałem do fabryki w Krośnie i właśnie dzisiaj mi przysłali za pobraniem oryginalne amorki i sworznie kulowe w komplecie. Koszt całkowity 117,00 PLN.
Wszystko katalogowo zgodne z tym co "Helmut" pokazywał na filmie. Po zamontowaniu pochwalę się oczywiście :lol:

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 29 sty 2014, 23:47
autor: puder12
Maska na siłownikach to mój kolejny cel. Zrób tutorial, łatwiej będzie mi się do tego zabrać. Wybierasz te z wierceniem zawiasów maski, czy te dłuższe?

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 30 sty 2014, 12:37
autor: akos
Z wierceniem. Dokładnie tak jak na filmie. W związku jednak z licznymi wątpliwościami na różnych postach, przed wierceniem mam zamiar zdemontować całą maskę i sprawdzić dokładnie kinematykę układu na jednym z zawiasów.
Przy okazji małe sprostowanie - koszt kompletu łącznie z przesyłką wyniósł dokładnie 126,59 zł brutto.

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 02 maja 2014, 15:21
autor: akos
No i zrobione. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem kijanki z maską otwieraną przy pomocy amortyzatorów. Wszystko działa tak jak na filmie u "Helmuta". Musiałem tylko domówić sworznie kulowe z dłuższym gwintem bo oryginalne miały za krótki. W załączniku to te z nr 7, nr kat. 25164.

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 02 maja 2014, 17:55
autor: czyzyk64
daj jakieś zdjęcia , plissssss

https://www.youtube.com/watch?v=iZ0sdE3K2Hc

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 02 maja 2014, 23:19
autor: akos
W załączniku

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 07:46
autor: czyzyk64
możesz kolego podać namiary na te siłowniki, to są te od lady samary co u helmuta? Rozumiem , że przy zamykaniu klapy siłowniki uginają uszczelkę tą po bokach ? Woda tam nie będzie lecieć. Jak to rozwiązałeś.? Jeżeli chodzi o wiercenie otworów w zawiasach , to wymiary brałeś z niemieckiej strony? Ogólnie wygląda super, małe delikatne i spełniają swoje zadanie. Gratulacje.

Tak dla porównania , zobaczcie koledzy jak jest wyposażona Niemiecka sportage , to samo ujęcie ,dwa elementy zaznaczone strzałką , których u nas w ogóle niema. Niestety jesteśmy tylko trzeci biedny świat.

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 08:08
autor: Marcello1994
Ja posiadam tą gumę uszczelkę w mojej KS

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 08:12
autor: czyzyk64
aaaaaa widzisz , to może wtedy jest różnica w benzynie i dieslu. [papa] czym się sugerowali to nie wiem . [zlosnik2]

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 10:56
autor: marcinK
A może to nie różnica diesel-benzyna, tylko wersja wyposażenia np. S-XL.

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 11:06
autor: akos
czyzyk64 pisze:możesz kolego podać namiary na te siłowniki, to są te od lady samary co u helmuta? Rozumiem , że przy zamykaniu klapy siłowniki uginają uszczelkę tą po bokach ? Woda tam nie będzie lecieć. Jak to rozwiązałeś.? Jeżeli chodzi o wiercenie otworów w zawiasach, to wymiary brałeś z niemieckiej strony?


Tak dla porównania , zobaczcie koledzy jak jest wyposażona Niemiecka sportage , to samo ujęcie ,dwa elementy zaznaczone strzałką , których u nas w ogóle niema. Niestety jesteśmy tylko trzeci biedny świat.

Te gumy są tylko od góry uginane przez amortyzatory. Są bardzo miękkie i elastyczne. Zamontowane są pomiędzy komorą silnika a podszybiem więc chyba nie muszą być idealnie szczelne - do kabiny nic nie poleci.
Do wykonania wszystkiego potrzebne są poniższe materiały:
1. Komplet dwóch amortyzatorów nr kat. 21074 do Łady Samary 2108, 2109 (jak na filmie)
2. Cztery sworznie kulowe nr kat. 25164 (jak w pliku pdf, który wcześniej załączyłem)
3. Dwie nakrętki M8 samohamowne (czyli z kołpakiem plastikowym)
4. Cztery podkładki fi8 zwykłe
5. Dwie podkładki fi 8 powiększone (średnica zewnętrzna fi20)
6. Zink spray zamówiłem gdzieś na allegro (nie wiem co zrobić z resztą zawartości? :rotfl: )
Dwie pierwsze pozycje najlepiej zamówić mailowo prosto od producenta - Fabryka Amortyzatorów w Krośnie.
Polecam bezpośredni kontakt "piotr.ginalski@fakrosno.pl". Możecie podać żeby przesłał zestaw do KIA Sportage (wtajemniczyłem go w szczegóły :-)) - pod dwóch dniach macie przesłane do domu za pobraniem. Cenę podałem w którymś z postów wyżej.
Trzy kolejne pozycje - Castorama lub podobny sklep.
Wymiary wierceń w zawiasach dokładnie jak na filmie w internecie.
Czas wykonania - ok. pół godziny.
PS. W ciepłe dni przyda się jeszcze zimne piwo [papa]

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 13:15
autor: Bandi
Kolego czy możesz pokazać zdjęcia z większej odległości żeby można ocenić jak wysoko otwiera się ta maska. Czy jest dosyć miejsca do góry?

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 19:36
autor: akos
Przy okazji zrobię dodatkowe fotki. Maska otwiera się dokładnie do pozycji w jakiej jest utrzymywana przez dotychczasowy drążek (+/- 1mm)

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 20:05
autor: Bandi
Dzięki za odpowiedź, bo widziałem na niektórych zdjęciach jak przerabiali na siłowniki że się nie otwiera do końca czyli że klapa jest lekko pochylona, i co gorsza że się nie domyka do końca? Ale widzę że jesteś zadowolony to nie występują u ciebie opisane przypadłości. Wystarczy wysłać zamówienie na podany przez ciebie adres? te zamówienie to już z tymi dłuższymi sworzniami kulowymi?

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 03 maja 2014, 22:32
autor: akos
Do zamówienia amortyzatorów dopisz tylko te sworznie kulowe z dłuższym gwintem, bo nie mam pewności, czy facet będzie pamiętał całą korespondencję prowadzoną ze mną. Powodzenia [papa]

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 04 maja 2014, 07:01
autor: czyzyk64
Ruski wycinają jeszcze w uszczelce miejsce na siłowniki, z tego co napisali lepiej układa się siłownik, oraz sam siłownik wsuwają w koszulkę termokurczliwa , aby przy dotykaniu do gumy nie rdzewiał.
Ruski i Niemcy mieli problem z wysuwająca się do góry przy zamknięciu maską, jak to u Ciebie kolego wygląda, uporałeś się z tym problemem ?

Jeżeli chodzi o te plastiki to są to tzw pokrywy powietrza i występują tylko w dieslach . Ja spróbuje je zakupić do benzyny , jak ktoś potrzebuje numery to :

84169-3W000 prawa strona
84159-3W000 lewa strona

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 04 maja 2014, 10:35
autor: akos
Przesyłam kolejne fotki. Przy okazji małe sprostowanie: maska otwiera się jednak niżej o jakiś 1cm, może 2cm. Dla mnie nie ma to znaczenia - głowę i ręce zmieszczę. Zrobiłem fotę przykładając dotychczasowy drążek do klapy przy maksymalnym otwarciu. Zdjąłem siłowniki po czym założyłem je z powrotem. Maska leży dokładnie tak samo z siłownikami i bez. Z lewej strony idealnie, z prawej strony lekko podniesiona. Podejrzewam, że tak wyjechała z fabryki a ja wcześniej tego nie widziałem.
Przy kolejnym grillowaniu na działce podetnę chyba jednak na wszelki wypadek te uszczelki. A na razie zalecę sobie jak w wojsku: "jeździć i obserwować" :D

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 04 maja 2014, 11:31
autor: marcinK
Kia za dokładnie spasowana nie jest. Jak każdy by się przyjrzał dokładnie swojej to wszędzie można znaleźć takie odchyłki.
Miałem wcześniej renówkę, tam po 12 latach wszystko pasowało prawie idealnie, poza elementami, które były "stuknięte".

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 04 maja 2014, 13:44
autor: MarekA
akos, to wyszło CI tak samo jak u mnie. :)
Po montażu było wszystko ok- przynajmniej tak mi się wydaje, a teraz z prawej strony podobnie jak u Ciebie odstaje, a z lewej jest cały czas równo. Po dociśnieciu do czasu otwarcia klapy jest ok.
Zawiasy nie mają żadnej regulacji, widocznie jest na nich luz, że siłowniki lekko ją wypychają. Uszczelki mam przycięte.

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 04 maja 2014, 14:08
autor: czyzyk64
ogólnie super. Gratulacje [ura]

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

: 05 maja 2014, 20:14
autor: akos
MarekA. U Ciebie jak się naciśnie to się wyrównuje? U mnie ani drgnie. Próbowałem... Sztywny zawias jak skała.
PS. Następnym razem jak będę robił jakieś foty to najpierw umyję komorę silnika bo teraz dopiero na swoich fotach widzę jak mi się fleja uświniła :oops: