czyzyk64 pisze:możesz kolego podać namiary na te siłowniki, to są te od lady samary co u helmuta? Rozumiem , że przy zamykaniu klapy siłowniki uginają uszczelkę tą po bokach ? Woda tam nie będzie lecieć. Jak to rozwiązałeś.? Jeżeli chodzi o wiercenie otworów w zawiasach, to wymiary brałeś z niemieckiej strony?
Tak dla porównania , zobaczcie koledzy jak jest wyposażona Niemiecka sportage , to samo ujęcie ,dwa elementy zaznaczone strzałką , których u nas w ogóle niema. Niestety jesteśmy tylko trzeci biedny świat.
Te gumy są tylko od góry uginane przez amortyzatory. Są bardzo miękkie i elastyczne. Zamontowane są pomiędzy komorą silnika a podszybiem więc chyba nie muszą być idealnie szczelne - do kabiny nic nie poleci.
Do wykonania wszystkiego potrzebne są poniższe materiały:
1. Komplet dwóch amortyzatorów nr kat. 21074 do Łady Samary 2108, 2109 (jak na filmie)
2. Cztery sworznie kulowe nr kat. 25164 (jak w pliku pdf, który wcześniej załączyłem)
3. Dwie nakrętki M8 samohamowne (czyli z kołpakiem plastikowym)
4. Cztery podkładki fi8 zwykłe
5. Dwie podkładki fi 8 powiększone (średnica zewnętrzna fi20)
6. Zink spray zamówiłem gdzieś na allegro (nie wiem co zrobić z resztą zawartości?
)
Dwie pierwsze pozycje najlepiej zamówić mailowo prosto od producenta - Fabryka Amortyzatorów w Krośnie.
Polecam bezpośredni kontakt "piotr.ginalski@fakrosno.pl". Możecie podać żeby przesłał zestaw do KIA Sportage (wtajemniczyłem go w szczegóły
) - pod dwóch dniach macie przesłane do domu za pobraniem. Cenę podałem w którymś z postów wyżej.
Trzy kolejne pozycje - Castorama lub podobny sklep.
Wymiary wierceń w zawiasach dokładnie jak na filmie w internecie.
Czas wykonania - ok. pół godziny.
PS. W ciepłe dni przyda się jeszcze zimne piwo