Maska silnika otwierana siłownikami

Masz pomysł na ulepszenie czegokolwiek w aucie, sam zabrałeś się do naprawy? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami i zamieść manual z naprawy.
Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 29 sty 2014, 22:42

Też się przymierzam do siłowników maski - fajna sprawa. Zrobię to wiosną na działce :D
Na razie zbieram materiały. Napisałem do fabryki w Krośnie i właśnie dzisiaj mi przysłali za pobraniem oryginalne amorki i sworznie kulowe w komplecie. Koszt całkowity 117,00 PLN.
Wszystko katalogowo zgodne z tym co "Helmut" pokazywał na filmie. Po zamontowaniu pochwalę się oczywiście :lol:

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2140
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: puder12 » 29 sty 2014, 23:47

Maska na siłownikach to mój kolejny cel. Zrób tutorial, łatwiej będzie mi się do tego zabrać. Wybierasz te z wierceniem zawiasów maski, czy te dłuższe?

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 30 sty 2014, 12:37

Z wierceniem. Dokładnie tak jak na filmie. W związku jednak z licznymi wątpliwościami na różnych postach, przed wierceniem mam zamiar zdemontować całą maskę i sprawdzić dokładnie kinematykę układu na jednym z zawiasów.
Przy okazji małe sprostowanie - koszt kompletu łącznie z przesyłką wyniósł dokładnie 126,59 zł brutto.

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 02 maja 2014, 15:21

No i zrobione. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem kijanki z maską otwieraną przy pomocy amortyzatorów. Wszystko działa tak jak na filmie u "Helmuta". Musiałem tylko domówić sworznie kulowe z dłuższym gwintem bo oryginalne miały za krótki. W załączniku to te z nr 7, nr kat. 25164.
Załączniki
sworznie.pdf
(43.08 KiB) Pobrany 174 razy

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1189
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: czyzyk64 » 02 maja 2014, 17:55

daj jakieś zdjęcia , plissssss

https://www.youtube.com/watch?v=iZ0sdE3K2Hc

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 02 maja 2014, 23:19

W załączniku
Załączniki
IMG_0573.jpg
IMG_0572.jpg
IMG_0571.jpg
IMG_0570.jpg

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1189
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: czyzyk64 » 03 maja 2014, 07:46

możesz kolego podać namiary na te siłowniki, to są te od lady samary co u helmuta? Rozumiem , że przy zamykaniu klapy siłowniki uginają uszczelkę tą po bokach ? Woda tam nie będzie lecieć. Jak to rozwiązałeś.? Jeżeli chodzi o wiercenie otworów w zawiasach , to wymiary brałeś z niemieckiej strony? Ogólnie wygląda super, małe delikatne i spełniają swoje zadanie. Gratulacje.

Tak dla porównania , zobaczcie koledzy jak jest wyposażona Niemiecka sportage , to samo ujęcie ,dwa elementy zaznaczone strzałką , których u nas w ogóle niema. Niestety jesteśmy tylko trzeci biedny świat.
Załączniki
IS_plasik.jpg

Marcello1994
Uzależniony
Posty: 156
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:29
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.7
Lokalizacja: Okolice Kedzierzyna-Kożla

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: Marcello1994 » 03 maja 2014, 08:08

Ja posiadam tą gumę uszczelkę w mojej KS

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1189
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: czyzyk64 » 03 maja 2014, 08:12

aaaaaa widzisz , to może wtedy jest różnica w benzynie i dieslu. [papa] czym się sugerowali to nie wiem . [zlosnik2]

marcinK
Expert
Posty: 909
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: marcinK » 03 maja 2014, 10:56

A może to nie różnica diesel-benzyna, tylko wersja wyposażenia np. S-XL.
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 03 maja 2014, 11:06

czyzyk64 pisze:możesz kolego podać namiary na te siłowniki, to są te od lady samary co u helmuta? Rozumiem , że przy zamykaniu klapy siłowniki uginają uszczelkę tą po bokach ? Woda tam nie będzie lecieć. Jak to rozwiązałeś.? Jeżeli chodzi o wiercenie otworów w zawiasach, to wymiary brałeś z niemieckiej strony?


Tak dla porównania , zobaczcie koledzy jak jest wyposażona Niemiecka sportage , to samo ujęcie ,dwa elementy zaznaczone strzałką , których u nas w ogóle niema. Niestety jesteśmy tylko trzeci biedny świat.

Te gumy są tylko od góry uginane przez amortyzatory. Są bardzo miękkie i elastyczne. Zamontowane są pomiędzy komorą silnika a podszybiem więc chyba nie muszą być idealnie szczelne - do kabiny nic nie poleci.
Do wykonania wszystkiego potrzebne są poniższe materiały:
1. Komplet dwóch amortyzatorów nr kat. 21074 do Łady Samary 2108, 2109 (jak na filmie)
2. Cztery sworznie kulowe nr kat. 25164 (jak w pliku pdf, który wcześniej załączyłem)
3. Dwie nakrętki M8 samohamowne (czyli z kołpakiem plastikowym)
4. Cztery podkładki fi8 zwykłe
5. Dwie podkładki fi 8 powiększone (średnica zewnętrzna fi20)
6. Zink spray zamówiłem gdzieś na allegro (nie wiem co zrobić z resztą zawartości? :rotfl: )
Dwie pierwsze pozycje najlepiej zamówić mailowo prosto od producenta - Fabryka Amortyzatorów w Krośnie.
Polecam bezpośredni kontakt "piotr.ginalski@fakrosno.pl". Możecie podać żeby przesłał zestaw do KIA Sportage (wtajemniczyłem go w szczegóły :-)) - pod dwóch dniach macie przesłane do domu za pobraniem. Cenę podałem w którymś z postów wyżej.
Trzy kolejne pozycje - Castorama lub podobny sklep.
Wymiary wierceń w zawiasach dokładnie jak na filmie w internecie.
Czas wykonania - ok. pół godziny.
PS. W ciepłe dni przyda się jeszcze zimne piwo [papa]

Bandi
Uzależniony
Posty: 265
Rejestracja: 04 lis 2010, 22:03
Czym jeżdzę: Kia Optima SW GT-Line FULL
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: Bandi » 03 maja 2014, 13:15

Kolego czy możesz pokazać zdjęcia z większej odległości żeby można ocenić jak wysoko otwiera się ta maska. Czy jest dosyć miejsca do góry?

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 03 maja 2014, 19:36

Przy okazji zrobię dodatkowe fotki. Maska otwiera się dokładnie do pozycji w jakiej jest utrzymywana przez dotychczasowy drążek (+/- 1mm)

Bandi
Uzależniony
Posty: 265
Rejestracja: 04 lis 2010, 22:03
Czym jeżdzę: Kia Optima SW GT-Line FULL
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: Bandi » 03 maja 2014, 20:05

Dzięki za odpowiedź, bo widziałem na niektórych zdjęciach jak przerabiali na siłowniki że się nie otwiera do końca czyli że klapa jest lekko pochylona, i co gorsza że się nie domyka do końca? Ale widzę że jesteś zadowolony to nie występują u ciebie opisane przypadłości. Wystarczy wysłać zamówienie na podany przez ciebie adres? te zamówienie to już z tymi dłuższymi sworzniami kulowymi?

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 03 maja 2014, 22:32

Do zamówienia amortyzatorów dopisz tylko te sworznie kulowe z dłuższym gwintem, bo nie mam pewności, czy facet będzie pamiętał całą korespondencję prowadzoną ze mną. Powodzenia [papa]

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1189
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: czyzyk64 » 04 maja 2014, 07:01

Ruski wycinają jeszcze w uszczelce miejsce na siłowniki, z tego co napisali lepiej układa się siłownik, oraz sam siłownik wsuwają w koszulkę termokurczliwa , aby przy dotykaniu do gumy nie rdzewiał.
Ruski i Niemcy mieli problem z wysuwająca się do góry przy zamknięciu maską, jak to u Ciebie kolego wygląda, uporałeś się z tym problemem ?

Jeżeli chodzi o te plastiki to są to tzw pokrywy powietrza i występują tylko w dieslach . Ja spróbuje je zakupić do benzyny , jak ktoś potrzebuje numery to :

84169-3W000 prawa strona
84159-3W000 lewa strona
Załączniki
0_a71b9_e0985811_XXL.jpg

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 04 maja 2014, 10:35

Przesyłam kolejne fotki. Przy okazji małe sprostowanie: maska otwiera się jednak niżej o jakiś 1cm, może 2cm. Dla mnie nie ma to znaczenia - głowę i ręce zmieszczę. Zrobiłem fotę przykładając dotychczasowy drążek do klapy przy maksymalnym otwarciu. Zdjąłem siłowniki po czym założyłem je z powrotem. Maska leży dokładnie tak samo z siłownikami i bez. Z lewej strony idealnie, z prawej strony lekko podniesiona. Podejrzewam, że tak wyjechała z fabryki a ja wcześniej tego nie widziałem.
Przy kolejnym grillowaniu na działce podetnę chyba jednak na wszelki wypadek te uszczelki. A na razie zalecę sobie jak w wojsku: "jeździć i obserwować" :D
Załączniki
IMG_0579.jpg
IMG_0578.jpg
IMG_0577.jpg
IMG_0576.jpg

marcinK
Expert
Posty: 909
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: marcinK » 04 maja 2014, 11:31

Kia za dokładnie spasowana nie jest. Jak każdy by się przyjrzał dokładnie swojej to wszędzie można znaleźć takie odchyłki.
Miałem wcześniej renówkę, tam po 12 latach wszystko pasowało prawie idealnie, poza elementami, które były "stuknięte".
Odebrana po 178 dniach:)

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 493
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: MarekA » 04 maja 2014, 13:44

akos, to wyszło CI tak samo jak u mnie. :)
Po montażu było wszystko ok- przynajmniej tak mi się wydaje, a teraz z prawej strony podobnie jak u Ciebie odstaje, a z lewej jest cały czas równo. Po dociśnieciu do czasu otwarcia klapy jest ok.
Zawiasy nie mają żadnej regulacji, widocznie jest na nich luz, że siłowniki lekko ją wypychają. Uszczelki mam przycięte.

Awatar użytkownika
czyzyk64
Expert
Posty: 1189
Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
Czym jeżdzę: kia sportage III
Lokalizacja: 3 miasto

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: czyzyk64 » 04 maja 2014, 14:08

ogólnie super. Gratulacje [ura]

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,6 T-GDi 177KM GT Line + FN2
Lokalizacja: Poznań

Re: Maska silnika otwierana siłownikami

Postautor: akos » 05 maja 2014, 20:14

MarekA. U Ciebie jak się naciśnie to się wyrównuje? U mnie ani drgnie. Próbowałem... Sztywny zawias jak skała.
PS. Następnym razem jak będę robił jakieś foty to najpierw umyję komorę silnika bo teraz dopiero na swoich fotach widzę jak mi się fleja uświniła :oops:


Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap