Witam.
Witam - to już jestem po wymianie anteny. Odpisuję dopiero teraz, bo miałem przewalony tydzień w robocie i na nic czasu nie było (na opisanie na forum tez zabrakło)
Może informacje poniżej przydadzą się innym forumowiczom. W innym wątku opisuję wymianę fabrycznego radia na radio ANDROID - zainteresowanych odsyłam do wątku "Zamiennik fabrycznej nawigacji"
No ale do rzeczy:
1. Po pierwsze podziękowania za kontakt i dodatkowe informacje dla Thomastera (dla mnie, jak poczytałem Twoje posty w innych wątkach - jesteś GURU -) ) oraz kjamnika - Panowie SZACUN - doceniam to jak ktoś lubi się dzielić wiedzą. To naprawdę ułatwia...
2. Finalnie stało się tak, że:
- odrzuciłem z automatu wymianę anteny na nowy "bat" - zbyt drogi interes i niewielka różnica w cenie pomiędzy oryginalną płetwą KIA a oryginalnym "batem" KIA. Poza tym, odrzuciłem ten wariant bo to już druga awaria tego typu anteny co opisałem powyżej i upierdliwość przy korzystaniu z myjni automatycznych a z wygody często to robię...
- zdecydowałem się oczywiście na wymianę własnymi siłami bo serwis za wymianę zażyczył sobie 600 PLN (bo wymagana jest "ingerencja w podsufitkę"
)
- przejrzałem wszystkie możliwe oferty na stronach polskich i zagranicznych (może coś mi umknęło ale to teraz mało ważne). Zdarzają się okazje - czytałem - niektórym na forum się udało i kupili w "swoim kolorze" oryginalną płetwę KIA. Mnie się nie udało. Zaporowa cena + ew. lakierowanie (bo nie było w kolorze D5U jaki posiadam zmusiły mnie to innego podejścia. Brałem pod uwagę linki podane przez innych forumowiczów m. in. do sklepu multisort. Detale poniżej.
- odrzuciłem z automatu "nakładki" z Chin na oryginalne gniazdo anteny bo nie tylko wygląd się liczy ale również parametry anteny i odbór FM za miastem ... Poza tym - nienawidzę "namiastek czegokolwiek" - sorry tak mam
Kierując się brakiem danych technicznych lub ich złym podawaniem, brakiem danych producenta itp itd szukałem jakiś konkretnych zamienników wyglądających w miarę normalnie/przyzwoicie ale i mających przyzwoite parametry.
Skończyło się na tym, że zamówiłem w sklepie MULTISORT kilka sztuk anten o wyglądzie który akceptowałem
i które miały przyzwoity zysk / wzmocnienie (zasilane 12V) :
Dostałem 3 różne anteny i finalnie wybrałem antenę włoskiej f-my CALEARO - koszt (na MULTISORT najtaniej = 168 PLN)
Producent anten wszelkiej maści do mobilHOMEów , dla korporacji taksówkowych, służb mundurowych itp itd.
Moim zdaniem renoma - produkt ma konkretne opakowanie, konkretne parametry i wykonanie nie budzące żadnych uwag.
Pozostałe 2 anteny z w/w sklepu były w opakowaniach 4carMedia... inny dystrybutor.
jeśli ktoś byłby zainteresowany ich produktami naprawdę polecam odwiedzić stronę bezpośredniego dystrybutora i porównać ceny => wybór należy do Was:
Ja miałem wątpliwości co do tego czy antena CALEARO zmieści się w otwór dachowy w Sportku bo w opisie było że wymaga otwory montażowego 19mm.
Wymaga ALE mieści się w otwór w Sportku, który ma 15mm... - to już wiecie co zamontowałem.
Teraz "mini HOW TO":
- jak opuścić podsufitkę zobaczycie na wielu linkach na forach u kolegów zza wschodniej granicy.
Ja poluzowałem boczki pod podsufitką: klucz nasadowy 10 i "łopatki" do demontażu tapicerki
Odchyliłem powyższe i podparłem różnymi rzeczami by było odgięte i ułatwiało pracę
BEZWZGLĘDNIE koniecznym jest używanie klucza nasadowego oczkowego 19 obciętego/skróconego - instrukcja w tym samym wątku wcześniej
Ja znalazłem klucz 19/22 który przeciąłem na pół i mi się przydał podwójnie bo 22 to rozmiar nakrętki w antenie CALEARO
Uwierzcie - trochę się pogimnastykujecie... ale można - da rade bez demolki połowy bagażnika
- Otwór w dachu ma wymiary jak niżej - gdyby ktoś miał wątpliwości co może zamontować:
Niestety antena CALEARO ma inne końcówki niż wymaga tego instalacja KIA (złącze RAKUII) ale to nie jest wielki problem, bo:
- końcówkę od zasilania 12V zamieniamy z żeńskiej na męską (starą odcinamy) i zaciskamy nową męską za niecałą złotówkę
- końcówkę antenową chyba najlepiej wymienić (ja nie znalazłem oryginalnej przejściówki DIN<->RASTII - poza tym każda końcówka to strata sygnału) i poszedłem po najprostszej linii => odciąłem starą końcówkę (DIN) gniazda z demontowanej anteny po czym za pomocą lutownicy dołączyłem ją do kabla z anteny CALEARO.
Chyba najpewniejsza metoda gwarantująca jakość połączenia sygnału FM tym bardziej, że kabelek w antenie CALEARO jest zdecydowanie mniejszej średnicy niż oryginalny w instalacji antenowej w Sportku.
Efekt przeróbki końcówek antenowych na zdjęciu poniżej:
reszta zdjęć , dane producenta oraz efekt końcowy w osobnym poście bo nie mogę wrzucić więcej załączników