Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Masz pomysł na ulepszenie czegokolwiek w aucie, sam zabrałeś się do naprawy? Podziel się z innymi swoimi doświadczeniami i zamieść manual z naprawy.
treser10
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2013, 19:24
Czym jeżdzę: sportage 3 1.6 m
Lokalizacja: Koniecpol

Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: treser10 » 04 mar 2013, 20:33

Witam ,może ktoś ma sposób na wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego w sportage 3 ?Interesuje mnie czy domorosły mechanik da sobie radę :)
1,6 GDI L dark gun ,zamówiona 15 grudnia 2012-odebrana 28 luty 2013

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: puder12 » 04 mar 2013, 20:44

Akustykę chcesz zmienić bo kino domowe instalujesz? [hihihi]

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: oovoo » 04 mar 2013, 20:52

Dżizas treser10 ty po kamieniołomach jeździsz. Ja tam nie odczuwam aby mi coś za bardzo waliło w nadkola nie wspominając o komorze koła. No chyba że masz zamiar teściową przewozić a ona lubi ciszę [rotfl1] [zlosnik2]

treser10
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2013, 19:24
Czym jeżdzę: sportage 3 1.6 m
Lokalizacja: Koniecpol

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: treser10 » 04 mar 2013, 20:53

Też :lol:
A tak na serio-mam wrażenie ,że za tylną kanapą jest dziura , i słychać każdy kamien i szum opon...
1,6 GDI L dark gun ,zamówiona 15 grudnia 2012-odebrana 28 luty 2013

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: MarekA » 05 mar 2013, 08:48

Na pewno takie wyklejenie bagażnika i nadkoli sporo wyciszy hałasy. Robiłem do w Qasqaiu. Tylko że tam to dopiero było słychac szumy z nadkoli. W porównaiu do niego w Sportku jest cichutko.
Przy takiej operacji, najwięszy problem to demontaz i ponowny montaz plastików, ale jak nie masz dwóch lewych rąk ;) to spoko dasz radę. Zdejmowałem boczki w bagazniku - jest to wykonalne ;)
A samo wyklejenie matami samoprzylepnymi to juz żaden problem. Najlepszy efekt daje wyklejenie samoprzylepnymi matami filcowymi. Mają tylko dwie wady - kolor nie widziałem w innym niz zielony - a gdyby były jakies szare, albo czarne to lepiej by to wyglądało, oraz gdy coś Ci sie wyleje w bagażniku i zamoczysz maty to musisz wysuszyć żeby nie było zgnilizny ;)
Na rosyjskim forum widziałem zdjecia z takiej operacji całosciowego wyciszenia Sportage

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: marcinK » 05 mar 2013, 09:18

Z pewnością maty są najprostszym sposobem.
Powiem tak: jak kupiłem Spertage i zacząłem nim jeździć , to jedną z pierwszych "uwag" to właśnie to, że było głośno w środku od hałasu kół, kamieni...Po poprzednim samochodzie, wydawało mi się cały czas, że jeżdżę z niedomkniętymi drzwiami. Teraz mam już go prawie rok, poprzedni samochód sprzedany :(, i powiem szczerze, że już tego tak nie słyszę :). Więc masz opcję: albo od razu wygłuszysz, albo samo przejdzie... :D
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: puder12 » 05 mar 2013, 09:33

Zawsze możesz spróbować czy nie pomaga głośniejsze słuchanie radia [zlosnik2]

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 887
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: michal55yh » 05 mar 2013, 09:56

Ja wygłuszyłem bagażnik matami Gms-04 od niskich tonów. Poprawiło się. Jeszcze zostało położyć na to coś od wysokich tonów lub nawet filc i będzie malina [hihihi] Mi przeszkadzało chlupanie paliwa. Gdy auto było zatankowane do pełna to wyraźnie słychać było, jak paliwo obija się. Dopiero, jak zejdzie do połowy to nastaje cisza.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: Zibi70 » 05 mar 2013, 12:07

Stosowanie filcu do wygłuszenia komory bagażnika to chyba nie najlepszy pomysł, chyba, że chce się zrobić z niego jeden duży subwoofer ;)
Filc jest niepraktyczny - o czym napisaliście wyżej. Wystarczająco dobry efekt da użycie bitumicznych mat tłumiących - odporne na wilgoć w 100%, dodatkowo uszczelniają itd.
Obrazek

Można użyc mat przeznaczonych do zastosowań akustycznych (ceny są różne - od bardzo drogich do całkiem niedrogich) a jeśli ktoś chce całkiem tanio - egzamin zdaje także taśma dekarska (dobrej jakości). Przykład na bazie taśmy dekarskiej Soudaband/Tytan?
Obrazek
+
Obrazek
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: MarekA » 05 mar 2013, 13:27

Wyklejanie matą bitumiczną jest równiez prostrze w wykonaniu.
Tylko ja nie jestem pewien czy uzyska sie ten sam efekt. Celem nie jest podniesienie walorów akustycznych tylko wyciszenie od hałasów zewnętrznych , mata bitumiczna jest dosyć sztywna.
Wystarczająco wytłumi szumy zewnętrzne?

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: Zibi70 » 05 mar 2013, 15:41

Tłumi, tłumi :) W przypadku odgłosów zewnętrznych chyba nawet lepiej niż filc. Po przyklejeniu na ciepło mocno wiąże z karoserią i oczywiście usztywnia tłumiąc drgania i zachowując jednocześnie właściwości ich pochłaniania - zarówno przy pochodzeniu dźwięku z zewnątrz jak i wewnątrz (maty są twarde i miękkie - sądzę, że optymalnie jest wybrać coś niezbyt twardego ale też i nie całkiem miękkiego). A przecież dźwięk to nic innego jak właśnie drgania. Filc nie usztywnia czyli nie tłumi drgań ale je pochłania - myślę że lepiej się nadaje do wygłuszania dźwięków pochodzących z wewnątrz (ogranicza ich rozprzestrzenianie) - stąd wykłada się nim np tuby subwooferów.
Oczywiście najlepiej byłoby dać i jedno i drugie ale to już chyba lekkie przegięcie bo nie budujemy studia audio tylko chcemy wyciszyć samochód.

Poleciłem maty bitumiczne koledze, który jeździ Renault Kangoo - strasznym blaszakiem, w którym można było ogłuchnąć - po wyklejeniu - zwłaszcza powierzchni poszycia drzwi i boków jest zdecydowanie ciszej - wręcz niemal komfortowo :)
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
oovoo
Uzależniony
Posty: 176
Rejestracja: 08 lut 2011, 22:36
Czym jeżdzę: pomarańczka 1,7CRDi+XL

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: oovoo » 05 mar 2013, 21:06

A ja ostatnio często wożę swoje pociechy z tyłu i to chyba załatwia problem wyciszenia [hihihi] Bo nie wiem czy to z zewnątrz czy od środka dochodzi ewentualne walenie w karoserie [zlosnikok]

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: puder12 » 05 mar 2013, 22:57

Taśma bitumiczna to ciekawy pomysł. Wiecie może o ile zwiększy się masa pojazdu po zastosowaniu takiego wygłuszenia?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: diselboy » 05 mar 2013, 23:36

rachunek prosty jest, waga użytej taśmy o tyle zwiekszy wagę Kijanki ile jej nakleisz.
np: 1 kg taśmy oblepionej w Kijance zwiększy mase auta o 1kg.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: puder12 » 05 mar 2013, 23:38

Skoro taką sprawność wykazujesz w rachunkach to napisz proszę o ile wzrośnie masa pojazdu po wygłuszeniu wszystkich zalecanych powierzchni - z dokładnością do 50 dag. [hihihi]

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: Zibi70 » 06 mar 2013, 16:29

W przypadku Tytana - rolka 10m x 30cm (czyli 3 m. kw) waży nieco ponad 5 kg. Wyklejenie całego bagażnika nie powinno więc spowodować wzrostu wagi o więcej niż 9,25 kg, nawet przy założeniu, że same nadkola pokryjemy podwójną warstwą [hihihi]
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: puder12 » 06 mar 2013, 18:05

Czy 140 PLN za 3m^2 takiej taśmy to dużo? Znalazłem jakieś inne produkty 4 razy tańsze.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: soul » 06 mar 2013, 18:20

Takich taśm dekarskich to szukaj np. w folnet-cie folnet.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: color1 » 06 mar 2013, 19:19

co do filcu... niestety zbiera wilgoć więc nie polecam, mata bitumiczna zdecydowanie lepiej tłumi wibracje, drgania i izoluje szum, tyle że jest z nią więcej zabawy "na gorąco"
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: marcinK » 06 mar 2013, 19:33

color1 - to już nie te czasy, kiedy maty bitumiczne kładło się na gorąco. Teraz są samoprzylepne, nawet zimą :)
Odebrana po 178 dniach:)

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 887
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Wyciszenie nadkoli i komory koła zapasowego

Postautor: michal55yh » 06 mar 2013, 20:33

Większość trzeba podgrzać, aby się trzymały (mówimy tu oczywiście o matach dobrej jakości).
Filc do dziś niektórzy producenci aut stosują na wyciszenie podłogi, więc się musi sprawdzać...
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M


Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap