Wymiana lamp w klapie
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Wymiana lamp w klapie
Brak homologacji bardziej wynika z dodatkowego kosztu dla producenta tych lamp. A to czy przeszłyby homologację na EU czy nie to cholera wie.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Wymiana lamp w klapie
Brak homologacji wynika z tego że Kia stwierdziła iż w Europie nie są potrzebne świecące lampy w klapie. Dlaczego? Dobre pytanie, tak jak brak nawiewu na tył.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- Kwarcu
- Nasz Człowiek
- Posty: 747
- Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
- Lokalizacja: GOTENHAFEN :)
Re: Wymiana lamp w klapie
W polifcie lampy w klapie świecą całe (LEDowe). Siłą rzeczy homologację europejską posiadają. Także nie wiem co masz na myśli.
Na allegro sprzedają jakieś tuningowe podróby (wtedy brak homologacji nie dziwi, bo to kosztuje a producent chce oszczędzić ) albo oryginały, ale nieprzeznaczone na nasz rynek i tyle. Tysiak za dwie lampy to raczej z oryginalnymi mają niewiele wspólnego.
Na allegro sprzedają jakieś tuningowe podróby (wtedy brak homologacji nie dziwi, bo to kosztuje a producent chce oszczędzić ) albo oryginały, ale nieprzeznaczone na nasz rynek i tyle. Tysiak za dwie lampy to raczej z oryginalnymi mają niewiele wspólnego.
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 20:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL, automat
Re: Wymiana lamp w klapie
Thomaster pisze:Odnośnie ASO i gwarancji - wszystko zależy od ASO. W moim ASO powiedzieli, że zajebiście to wygląda
No to chyba muszę spróbować dokonać przeróbki i do ASO wybrać się z jakąś czekoladą - może się czepiać nie będą
Niestety te z linka Allegro mnie strasznie kuszą...
A poza tym do wersji przed Liftem raczej w PL nie zdobędzie się oryginalnie świecących lamp w klapie - czy może są gdzieś w PL dostępne?
Ja widziałem tylko na serwisach w Korei....
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 20:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL, automat
Re: Wymiana lamp w klapie
Nelson pisze:Polecam wystarczy wolne około 50 zł na oprawki i żarówki (moje w3w) plus trochę chęci - nie wierciłem tylko wypaliłem dziury lutownicą a pin dorobiłem z starej kostki to co dał zaprzyjaźniony mechanik (jest o wiele mniejszy ale działa).
Nelson, jak rozumiem to wypalałeś to najpierw zewnętrzną obudowę a później odblask? Nie ma z tym problemu? odblask jest w moim odczuciu dość kruchy i obawiam się, że łatwo go można uszkodzić.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
Nie jest kruchy - to zwykly plastik pokryty odblaskiem. Jezeli chcesz pozniej kombinowac ze stopami w klapie to zwroc uwage na to zeby zrobic otwory idelanie prostopadle wzgledem zaslepionych miejsc w ktorych bedziesz wiercil. Jezeli zrobisz krzywo to wieksza zarowka (w16w) oprze ci sie o ktorys z plastikow i moze stopic klosz.
Re: Wymiana lamp w klapie
skniwasserball tak na początku plastik zewnętrzny a później plastik od odblasku. Co jakiś czas sprawdzałem oprawką czy nie poniosła mnie fantazja Jeżeli lutownica nie dawała rady to wspierałem się rozgrzanym ostrzem noża Powodzenia!
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 20:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL, automat
Re: Wymiana lamp w klapie
Dzięki Nelson, co prawda zawsze podziwiałem "Adama Słodowego" ale wygląda na to, że może skończyć się poparzonymi lub pociętymi rekoma, dziurami na wylot przy złym nachyleniu oprawki ale ostatecznie świecącym reflektorem hehe ;D
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
No kurde namówiliście mnie
Oj Mariusz, Mariusz
Po krótkiej habilitacji okazało się, że kupno całego kompletu poliftowych ledów graniczy z cudem... Postanowiłem więc powoli (a może da rade szybciej ) pozbierać całość.
Dzisiaj odebrałem pierwszą lampę. Oczywiście nie ograniczę się do samego montażu - coś trzeba przerobić, a już najepiej na moich ulubionych przekaźnikach
Czyżyk wykopał opis co z lampami robią za wschodnią granicą: https://www.drive2.ru/b/1658009/
W opisie wyglądało fajnie więc lampa odrazu została poddana modyfikacji:
Tak świeciła standardowo (mowa o światłach pozycyjnych z tyłu):
A tak po przeróbce:
Został odcięty środkowych blok ledów. Uruchamiany jest ponownie razem ze stopem (konstrukcja lampy tego wymaga)
Nie mogłem się oprzeć pokusie i zamontowałem na chwilę w Sportku:
Powiem szczerze - jaja urywa Wygląda to przezajebiście i już nie mogę się doczekać kiedy będę miał cały komplet.
Oj Mariusz, Mariusz
Po krótkiej habilitacji okazało się, że kupno całego kompletu poliftowych ledów graniczy z cudem... Postanowiłem więc powoli (a może da rade szybciej ) pozbierać całość.
Dzisiaj odebrałem pierwszą lampę. Oczywiście nie ograniczę się do samego montażu - coś trzeba przerobić, a już najepiej na moich ulubionych przekaźnikach
Czyżyk wykopał opis co z lampami robią za wschodnią granicą: https://www.drive2.ru/b/1658009/
W opisie wyglądało fajnie więc lampa odrazu została poddana modyfikacji:
Tak świeciła standardowo (mowa o światłach pozycyjnych z tyłu):
A tak po przeróbce:
Został odcięty środkowych blok ledów. Uruchamiany jest ponownie razem ze stopem (konstrukcja lampy tego wymaga)
Nie mogłem się oprzeć pokusie i zamontowałem na chwilę w Sportku:
Powiem szczerze - jaja urywa Wygląda to przezajebiście i już nie mogę się doczekać kiedy będę miał cały komplet.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Wymiana lamp w klapie
Podziwiam was momentami, że wam się chce bardziej niż mi ale jest jedna wada ledów w autach z tyłu zimą lampy się zaśnieżają i są nieczytelne co przy żarówce nie ma miejsca bo nagrzewa lekko klosz. Trzeba zrobić klosze podgrzewane .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Wymiana lamp w klapie
Ooooooo proszę, jest moc. Czy to tylko takie złudzenie , czy ta pozycja po przeróbce świeci mocniej.
Chyba trzeba to będzie w końcu opić.
Chyba trzeba to będzie w końcu opić.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
No właśnie po tym jak to podłączyłem na stole obawiałem się, że po odcięciu środkowych ledów będzie świeciło słabiej niż moje żarówkowe. Świeci nawet odrobinę mocniej - w zupełności wystarczy, a efekt miodzio
Oj trzeba Jak się spotkamy w październiku to raczej tylko herbatką, ale można pomyśleć o jakimś alko-spocie następnym razem
Chyba trzeba to będzie w końcu opić.
Oj trzeba Jak się spotkamy w październiku to raczej tylko herbatką, ale można pomyśleć o jakimś alko-spocie następnym razem
- paolo82
- Uzależniony
- Posty: 298
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 22:09
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL+ 2.0 DOHC, techno orange, limited edition
- Lokalizacja: dolnoślaskie
Re: Wymiana lamp w klapie
Pytanie mam, jaki koszt zakupu używki - kompletu tych FL ledowych lamp?
W ks III 2011 rok dużo trzeba przerabiać żeby te ledowe lampy założyć? Czy sama lampa jest przerabiana do instalacji z 2011 z przed FL?
W ks III 2011 rok dużo trzeba przerabiać żeby te ledowe lampy założyć? Czy sama lampa jest przerabiana do instalacji z 2011 z przed FL?
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
Cały komplet wyjdzie ok. 1100 - 1200zł niestety...
Odośnie podłączenia to kostki pasują, ale trzeba dociągnąć kabel do światła wstecznego do lamp zewnętrznych. Kostka lampy jest czteropinowa, ale czwarty pin w przeliftowych wersjach jest zaślepiony gumową osłoną. Ja akurat miałem całą wiązkę (została mi po kupnie fragmentu do montażu suba) więc nie było problemu - poprostu dołozylem oryginalny pin, rozwinąłem stare izolacje kabli i zarobilem na nowo dla wszystkich pinów tak że wygląda jak oryginał.
Foto w trakcie dokładania kabla:
W klapie trzeba odłączyć wsteczny i w to miejsce podpiąć stop.
Odośnie podłączenia to kostki pasują, ale trzeba dociągnąć kabel do światła wstecznego do lamp zewnętrznych. Kostka lampy jest czteropinowa, ale czwarty pin w przeliftowych wersjach jest zaślepiony gumową osłoną. Ja akurat miałem całą wiązkę (została mi po kupnie fragmentu do montażu suba) więc nie było problemu - poprostu dołozylem oryginalny pin, rozwinąłem stare izolacje kabli i zarobilem na nowo dla wszystkich pinów tak że wygląda jak oryginał.
Foto w trakcie dokładania kabla:
W klapie trzeba odłączyć wsteczny i w to miejsce podpiąć stop.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
Rozpoczynam mały poradnik modyfikacji poliftowych ledów tak żeby świeciły tak jak moim zdaniem powinny - czyli przy włączeniu zwykłych świateł świeci tylko ledowe obramowanie lampy, a przy stopach świeci środek.
Zaczynam od lamp zewnętrznych (tych w błotniku).
Co będzie potrzebne:
- mały przekaźnik na 12V prąd jest znikomy więc wystarczy nawet taki o wytrzymałości prądowej 1A,
- 20cm dwużyłowego kabla, izolacje (koszulki termokurczliwe, taśma izolacyjna)
- lutownica i inne narzędzia drobne.
Rozpoczynamy od wyjęcia lampy i odpiecia kostki. Następnie wyjmujemy żarówkę cofania. Wyciągamy czarną gumową osłonę przewodów i wyjmujemy z lampy kolejną kostkę. Rozpinamy i mamy wypiętą całą instalację zewnętrzną lampy.
Następnie musimy dostać się do małej wtyczki zasilającej środkowy panel led. Jedyny sposób na to to niestety wycięcie dziury w obudowie. Polecam zrobić to na ciepło jakimś cienkim grotem do lutownicy. Można też ciąć albo wiercić ale wtedy jest ryzyko, że w lampie pozostaną opiłki plastiku.
Otwór należy wykonać w tym miejscu:
Następnie wyjmujemy wtyczkę i wypinamy z niej czerwony kabel:
Lutujemy kable do przekaźnika: zasilanie cewki przekaźnika (dwie żyły) oraz wyjście przekaźnika (dwie żyły)
Izolujemy wszystko:
Montujemy w układ - zasilanie cewki podłączamy (technika dowolna - ja lutowałem ale można wpiąć na szybkozłączkach):
- plus do zielonego przewodu (+12V STOP)
- minus do czarnego przewodu (masa)
Przecinamy czerwony przewód, który wczesniej wypieliśmy z wtyczki lampy. Odciętą końcówkę lutujemy do jednego z wyjść przekaźnika (nie ma znaczenia do którego). Przewód z drugiego wyjścia przekaźnika lutujemy do kabla od którego wczesniej odcieliśmy końcówkę z pinem wtyczki. Wpinamy z powrotem kabel we wtyczkę i całą wtyczkę w konektor w lampie.
Przywracamy jako-taki wygląd miejscu w którym rzeźbiliśmy otwór w lampie - ja zaklejałem lutownicą:
Montujemy z powrotem instalację lampy i gotowe.
Wygląda to znacznie lepiej niż oryginał. Godzine temu jechałem za Sportkiem na ledach i oryginalne światła dają mocno po oczach. Odcinając środkowy panel będa mniej walić po gałach przy zachowaniu bezpieczeństwa i widoczności. Tak zmodyfikowane ledy i tak świecą jaśniej niż lampy przedlifotwe.
Opis przeróbki lamp w klapie wrzucę jak tylko dotrą do mnie lampy bo wciąż czekam
Zaczynam od lamp zewnętrznych (tych w błotniku).
Co będzie potrzebne:
- mały przekaźnik na 12V prąd jest znikomy więc wystarczy nawet taki o wytrzymałości prądowej 1A,
- 20cm dwużyłowego kabla, izolacje (koszulki termokurczliwe, taśma izolacyjna)
- lutownica i inne narzędzia drobne.
Rozpoczynamy od wyjęcia lampy i odpiecia kostki. Następnie wyjmujemy żarówkę cofania. Wyciągamy czarną gumową osłonę przewodów i wyjmujemy z lampy kolejną kostkę. Rozpinamy i mamy wypiętą całą instalację zewnętrzną lampy.
Następnie musimy dostać się do małej wtyczki zasilającej środkowy panel led. Jedyny sposób na to to niestety wycięcie dziury w obudowie. Polecam zrobić to na ciepło jakimś cienkim grotem do lutownicy. Można też ciąć albo wiercić ale wtedy jest ryzyko, że w lampie pozostaną opiłki plastiku.
Otwór należy wykonać w tym miejscu:
Następnie wyjmujemy wtyczkę i wypinamy z niej czerwony kabel:
Lutujemy kable do przekaźnika: zasilanie cewki przekaźnika (dwie żyły) oraz wyjście przekaźnika (dwie żyły)
Izolujemy wszystko:
Montujemy w układ - zasilanie cewki podłączamy (technika dowolna - ja lutowałem ale można wpiąć na szybkozłączkach):
- plus do zielonego przewodu (+12V STOP)
- minus do czarnego przewodu (masa)
Przecinamy czerwony przewód, który wczesniej wypieliśmy z wtyczki lampy. Odciętą końcówkę lutujemy do jednego z wyjść przekaźnika (nie ma znaczenia do którego). Przewód z drugiego wyjścia przekaźnika lutujemy do kabla od którego wczesniej odcieliśmy końcówkę z pinem wtyczki. Wpinamy z powrotem kabel we wtyczkę i całą wtyczkę w konektor w lampie.
Przywracamy jako-taki wygląd miejscu w którym rzeźbiliśmy otwór w lampie - ja zaklejałem lutownicą:
Montujemy z powrotem instalację lampy i gotowe.
Wygląda to znacznie lepiej niż oryginał. Godzine temu jechałem za Sportkiem na ledach i oryginalne światła dają mocno po oczach. Odcinając środkowy panel będa mniej walić po gałach przy zachowaniu bezpieczeństwa i widoczności. Tak zmodyfikowane ledy i tak świecą jaśniej niż lampy przedlifotwe.
Opis przeróbki lamp w klapie wrzucę jak tylko dotrą do mnie lampy bo wciąż czekam
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Wymiana lamp w klapie
Wkleiłbym zdjęcie jak całość przeróbki będzie w nocy świecić, ale zostawię tę przyjemność Tomkowi jak zrobi, a to już bliżej jak dalej. Z tego co widać na forach , to Niemcy już jeżdżą z taką przeróbka , a u rusków to co drugi ma przerobione, wiec teraz kolej na Polaków.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Wymiana lamp w klapie
Jedno pytanie gdzie został schowany przekaźnik? W lampę czy jak?
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: Wymiana lamp w klapie
W lampę.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
Przekaźnik przyklejony jest do wewnętrznej kostki lampy:
I zamknięty w lampie.
I zamknięty w lampie.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Wymiana lamp w klapie
Ok przegapiłem super to wygląda i powiem, oj kusisz człowieku .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana lamp w klapie
No powiem Ci, że już teraz widzę że to jeden fajniejszych modów jakie można zrobić w naszych Sportkach.
Jakby co to oryginalne piny z kablami do dołożenia do istalacji lamp (do wstecznego) jeszcze mam - jeden komplet już zarezerwował Mariusz, więc drugi może być dla Ciebie
Jakby co to oryginalne piny z kablami do dołożenia do istalacji lamp (do wstecznego) jeszcze mam - jeden komplet już zarezerwował Mariusz, więc drugi może być dla Ciebie
Wróć do „ZRÓB TO SAM- BĄDŹ JAK ADAM SŁODOWY”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika