potrzebna pomoc

O wszystkim i o niczym. Wydarzenia z kraju i ze świata. Komentarze i opinie na tematy, które nie są związane z forum.
ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 06 gru 2014, 21:05

Nie mogę znaleźć jaki olej/płyn i ile znajduje się w sprzęgle AWD w KIA Sorento MY2011. Sprzęgło w wersji elekro-magnetycznej (stara wersja) a nie elektro-hydraulicznej (nowa wersja). Może któryś z userów da radę znaleźć?
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: potrzebna pomoc

Postautor: puder12 » 06 gru 2014, 22:59

zerknij na tę stronę może coś znajdziesz

a tu o starszym modelu Sorento

na stronie CASTROLA podają 2.1 galona (8 litrów) - musisz wejść w ostatnią zakładkę na dole strony "All other recommendations"

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 06 gru 2014, 23:27

Fajna stronka. Dzięki. Niestety brakuje info. nt. tego co szukam.
Nie myślcie, że nie chce mi się szukać i chcę żeby ktoś zrobił to za mnie. Parę słów wyjaśnienia.
zachciało mi się pojechać "w teren" i niestety przegrzałem sprzęgło od AWD tak że stanęło dęba i trzymało cały czas. Sprzęgło jest oficjalnie nierozbieralne i nienaprawialne. po montażu i regulacji zaspawane i amen. Znam jednak ludzi którzy nie takie rzeczy naprawiali więc i w tym wypadku dali radę. Sprzęgło działa jednak nie wiadomo czym je zalać i ile. Szukamy już tydzień i nic.
Stąd moja prośba do Was może ktoś z Was zna/trafi na jakąś informację. Sprzęgło jest najprawdopodobniej produkcji BorgWarner.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: potrzebna pomoc

Postautor: puder12 » 06 gru 2014, 23:34

Myślałem że omyłkowo napisałeś sprzęgło zamiast przekładnia automatyczna (taki skrót myślowy), ale Ty naprawdę jesteś hardkorowiec - żeby upiec sprzęgło w aucie terenowym jeżdżąc po lekkim terenie?!

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 06 gru 2014, 23:59

Teren jak na miejską terenówkę nie był taki lekki. Zakopałem się w piachu, a nie miał mnie kto wyciągnąć. Niestety stare rozwiązanie AWD w Sorento jest do d.... (dla tego od 2012 jest stosowane sprzęgło ze Sportka) a moje auto brakiem mocy i momentu nie grzeszy....
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: potrzebna pomoc

Postautor: Kwarcu » 07 gru 2014, 16:32

Nie wiem czy o to Ci chodzi:
http://www.kia.ca/content/ownership/own ... nto_EN.pdf
Strona 364 na 377.
Pozycja w tabeli "Transfer case oil" dla 3,5 V6 podaje 0,7 litra oleju.
HYPOID GEAR OIL API GL-5, SAE 75W/90 (SHELL SPIRAX X or equivalent)

Jak nie o to, to ciężko znaleźć coś innego w necie szukając "in inglisz". :czujnik:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 07 gru 2014, 18:16

Dzięki. Niestety dotyczy to poprzedniego modelu z bardzo rozbudowanym napędem - reduktor blokady itp. Szukam dalej.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: potrzebna pomoc

Postautor: Kwarcu » 07 gru 2014, 20:04

Możesz jaśniej, bo chyba czegoś nie rozumiem.
Do poprzedniej generacji (pierwszej) Sorento jest to:
http://www.kia.ca/content/ownership/own ... ual_EN.pdf
Faktycznie widać, że napęd jest trochę bardziej rozbudowany - vide strona 323 z 327.
To co wrzuciłem:
http://www.kia.ca/content/ownership/own ... nto_EN.pdf
Dotyczy już nowego Sorento - drugiej generacji. MY11, więc rok modelowy jest taki jak szukasz.
W tabeli na stronach 363 i 364 widać różnice w stosunku do instrukcji 2009.

Tutaj dla odmiany Sorento MY12 - http://www.kia.ca/content/ownership/own ... nto_en.pdf
Różnic względem MY11 nie widać w tabeli na 384 i 385 stronie.

Także nie wiem dlaczego twierdzisz, że to instrukcja do starego Sorento.
Ponadto przewiń instrukcję 2009 na stronę 321 i potem spójrz na instrukcję MY11 na stronie 361 oraz MY12 stronę 382. Wymiary z MY11 i MY12 wskazują na II generację Sorento, w 2009 jest I generacja.

EDYCJA:
Tu jeszcze instrukcja Sorento MY2010.
http://auto.needmanual.com/2010-kia-sor ... aa071af04a
Również strona 364 i jest to samo co dla MY2011.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 07 gru 2014, 20:24

Uuuups. Sorki, sorki. Masz rację of kos. Zmyliła mnie duża ilość oleju przekładniowego. Transfer case, to po naszemu skrzynka rozdzielcza, jest dołączona do skrzyni biegów i z niej wychodzi napęd na wał napędowy tyłu. Jest oddzielnym elementem z własnym olejem. Dopiero za wałem tak jak w Sportku jest wielopłytkowe sprzęgło (i o nie mi chodzi).
Tak więc absolutnie miałeś rację, tylko niestety nie o tą część mi chodzi. Dzięki jednak za zaangażowanie.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: potrzebna pomoc

Postautor: Kwarcu » 07 gru 2014, 20:34

To ja wiem co to transfer case(box), tylko że internety sugerują, że sprzęgło elektro-magnetyczne o którym mówisz jest właśnie skrzynce rozdzielczej.
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/fr ... page1.html vide ostatni post na pierwszej stronie.
Fakt faktem tyczy się to Sorento I generacji.

No, ale jeśli jest inaczej to OK, wtedy nie wiem i życzę powodzenia. A jak mi się uda coś znaleźć to dam znać.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: potrzebna pomoc

Postautor: puder12 » 05 sty 2015, 14:49

ZygJe - jak rozwiązałeś kwestię swojego "zaspawanego" sprzęgła.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 05 sty 2015, 17:47

Na forum Sorento poznałem gościa który prowadzi serwis głównie ciężarowych i nie boi się wyzwań, a przede wszystkim jest do bólu uczciwy. No i rozebrali to sprzęgło i już za drugim razem prawidłowo złożyli. Rodzaj i ilość oleju znalazłem na amerykańskim forum. Teraz hula lepiej niż przed awarią.
Przy okazji wymienili hamulce na europejskie i wreszcie auto hamuje a nie spowalnia.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: potrzebna pomoc

Postautor: puder12 » 05 sty 2015, 18:53

Dobrze że całość zakończyła się tak pozytywnie. Kiedy jazda testowa w terenie, sprawdzająca "NOWE" sprzęgło?

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: potrzebna pomoc

Postautor: ZygJe » 05 sty 2015, 20:11

Już była stąd napisałem że lepiej jest niż przed awarią. Ogólnie Sorento radzi sobie w terenie lepiej niż Sportage. Tam gdzie Sportek ledwo dawał radę Sorcia idzie bez problemu i wyjeżdża tam gdzie Sportkiem mogłem tylko pomarzyć. Oczywiście do prawdziwej terenówki jest daaaaaleko.....
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap