Badanie techniczne a napęd AWD

O wszystkim i o niczym. Wydarzenia z kraju i ze świata. Komentarze i opinie na tematy, które nie są związane z forum.
Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Badanie techniczne a napęd AWD

Postautor: cisco » 06 kwie 2013, 23:47

Ostatnio byłem na badaniu technicznym z innym samochodem niż Sportage i zacząłem się zastanawiać w jaki sposób jest ono przeprowadzane w samochodzie zaopatrzonym w system AWD. Ktoś ma może doświadczenia w tym zakresie i czy potrzebne jest specjalne wyposażenie w stacji kontroli dla takich samochodów tak jak to ma miejsce w przypadku hamowni dla aut 4x4 ?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Badanie techniczne a napęd AWD

Postautor: ZygJe » 07 kwie 2013, 00:00

W przypadku dołączanego AWD nie ma problemu. na "luzie" lub przy wciśniętym sprzęgle na postoju napęd jest zawsze rozłączony i zachowuje się jak przednio napędowy. Co innego stały AWD z mechanizmem różnicowym lub dołączany ze sprzęgłem wiskotycznym.. Wtedy muszą być rolki na 4koła.
Inaczej sprawa wygląda na hamowni. w KS III nie ma możliwości ręcznego wyboru tylko 2WD I hamownia musi być 4 rolkowa albowiem jeśli układ wykryje że przednie koła się kręcą a tylne nie automatycznie załączy się napęd na tył.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
cisco
Nasz Człowiek
Posty: 805
Rejestracja: 27 paź 2011, 00:11
Czym jeżdzę: Sorento XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD Black Pearl
Lokalizacja: okolice Warszawy

Re: Badanie techniczne a napęd AWD

Postautor: cisco » 07 kwie 2013, 00:11

Ok, czyli tak na badaniu technicznym rolki są rozpędzane przez jakiś tam silniczek a samochód jest na "luzie" czyli N w automacie.
Natomiast w przypadku hamowni i pomiaru mocy rolki są rozpędzane przez siłę silnika samochodu więc auto jest na biegu czyli D i wtedy tylne koła dołączą się automatycznie więc muszą też być na rolkach :D
Dobrze zrozumiałem?
SORENTO XL 2.0 CRDi 185KM, AT, AWD, SunRoof, Black Pearl

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Badanie techniczne a napęd AWD

Postautor: ZygJe » 07 kwie 2013, 00:16

Bardzo dobrze. :pub:
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
aBARTh
MODERATOR
Posty: 859
Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
Lokalizacja: okolice Świerklańca

Re: Badanie techniczne a napęd AWD

Postautor: aBARTh » 07 kwie 2013, 00:54

bo rolki na przeglądzie mają sprawdzić prawidłowość działania układu jezdnego. Na hamowni jest sprawdzana moc, którą przenosi na koła silnik, więc musisz jechać na D w automacie :)


Wróć do „HYDE PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap