Nabity w Sorento
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Nabity w Sorento
Ciekawy przypadek niesprawnego Sorento
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Nabity w Sorento
Nie odniosę sie do tego konkretnego przypadku (bez zapoznania się z aktami sprawy), ale w kwestii Nivomatu już miałem klienta któremu nie działał, i który sprawdzał to z kolegami specjalistami. Testy wykazały 100 procent skuteczności (+/- 5 mm).
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Nabity w Sorento
Nie ma marki samochodu aby była w 100% bezawaryjna. Są mniejsze lub większe problemy, a nie wspomnę o głośnej sprawie z YT Mercedesa za 1mln zl jakie gość ma problemy. Oby naszą markę omijały .Tego sobie i wam życzę w te nadchodzące święta wielkiej nocy Alleluja i do przodu ;);)
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: RE: Re: Nabity w Sorento
Zaimponowałeś mi. Mam takie samo podejście.
Re: Nabity w Sorento
Już po aleluia i wrócmy do sorento. Mam takie samo zmartwienie, sorento 2019. Po zapakowaniu samochodu tył przysiada mocno. Po przejechaniu paru - parunastu kilometrów może i coś tam się podniesie ale raczej bez większych zmian.
Co znaczy 100% skuteczności ? Tyle się podniesie ile wcześniej przysiadło ? Plus minus te 5 mm
Co znaczy 100% skuteczności ? Tyle się podniesie ile wcześniej przysiadło ? Plus minus te 5 mm
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Nabity w Sorento
Po prostu zmierz przed załadunkiem, załaduj, zmierz, 5km, zmierz. Konkrety Panie, konkrety!
Re: Nabity w Sorento
Konkretnie. Rozładowany pusty samochód tył jakieś 78 cm wysokość. Wsiadają pasażerowie i jakaś walizka tył ma już 75 cm wysokość, przejechane kilka czy kilkadziesiąt kilometrów tył ma ok 76 cm wysokość. Czy tak ok ?
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Nabity w Sorento
Ja tu widzę 1-2 cm różnicy to niewiele. Podejrzewam, że to slaby test. Ja załadowałbym mocno bagażnik - kilka płytek chodnikowych lub z 2 worki ziemniaków żeby w bagażniku było ze 100-150kg i wtedy zmierzyć przed załadunkiem po załadunku i po przejechaniu 5- 10km i wtedy robić dym .
Wkładając nic do bagażnika tzn 1 walizka co to za ciężar. Zrób nowy dobry test a nie lipę.
Wkładając nic do bagażnika tzn 1 walizka co to za ciężar. Zrób nowy dobry test a nie lipę.
Re: Nabity w Sorento
To jest taki test gdzie w aucie jest ok 200 kg "pasażerów" i relatywnie samochód obniżył się o 20mm a przecież powinien utrzymywać "swój poziom"....
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Nabity w Sorento
Nadal pomiar "na oko"...
Re: Nabity w Sorento
Ten sam test możemy rozpisać w sposób naukowy, już nie będzie "na oko"
Pusty samochód: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 780mm
Załadunek ok 200 kg na tylnią oś: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 750mm
Przejazd ok 15 km: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 760mm
Mierzone "metrówką" z kastoramy bez atestu i dopuszczeń UDT. Dokładność odczytu nie gorsza niż 3~4mm.
200 kg na tylnią oś, walizka w bagażniku i dwóch pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, to takie normalne używanie. Nic nadzwyczajnego. Nadwozie tyłem obniżyło się o 20mm. Niby nic ale jednak poziomowanie powinno działać.
Jeśli z tego dacie radę wyciągnąć wnioski to poproszę. Jeśli nadal pomiar jest wg Was "na oko" to powiedzcie jak to zrobić i zmierzyć ? W sensie ile kilo zapakować do bagażnika, ile na fotel, czy może bez różnicy i tylko do bagażnika a potem co zmierzyć. Wydawałoby się to proste a tu widzisz Pozdrawiam
Pusty samochód: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 780mm
Załadunek ok 200 kg na tylnią oś: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 750mm
Przejazd ok 15 km: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 760mm
Mierzone "metrówką" z kastoramy bez atestu i dopuszczeń UDT. Dokładność odczytu nie gorsza niż 3~4mm.
200 kg na tylnią oś, walizka w bagażniku i dwóch pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, to takie normalne używanie. Nic nadzwyczajnego. Nadwozie tyłem obniżyło się o 20mm. Niby nic ale jednak poziomowanie powinno działać.
Jeśli z tego dacie radę wyciągnąć wnioski to poproszę. Jeśli nadal pomiar jest wg Was "na oko" to powiedzcie jak to zrobić i zmierzyć ? W sensie ile kilo zapakować do bagażnika, ile na fotel, czy może bez różnicy i tylko do bagażnika a potem co zmierzyć. Wydawałoby się to proste a tu widzisz Pozdrawiam
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Nabity w Sorento
Może na początek trzeba by ustalić jak działą Novimat - po jakim przejechanym dystansie ma wyrównać nadwozie i jaka jest dopuszczalna różnica. Niech ktoś, kto wie poda, jak ma wyglądać profesjonalny test skoro obecne są "na oko". I co naważniejsze, czy Sorento sprzedawane w PL mają zainstalowany ten system, bo z filmu wynika, że nie.
Re: Nabity w Sorento
Panowie, zdaje się czekamy wciąż odpowiedzi. Robiąc te Wasze "zmierz, załaduj, zmierz, przejedź, zmierz" wychodzi mi skuteczność układu na poziomie 33%. Czyli że poziomowanie w kia niet czy coś przeoczyłem ?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Nabity w Sorento
Chyba można zaryzykować stwierdzenie że działa słabo. Nasze testy kończyły się różnica poniżej 1 cm przy załadunku 180 kg w trzecim rzędzie siedzeń i 120 kg w drugim. Jazda 2-3 km.
Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Nabity w Sorento
automaciek pisze: Nasze testy kończyły się różnica poniżej 1 cm przy załadunku 180 kg w trzecim rzędzie siedzeń i 120 kg w drugim. Jazda 2-3 km.
Czy te wartości obciążenia i dystans testowy podane przez Ciebie są wartościami wymaganymi prze Kia dla przeprowadzenia tego testu? Czy są to wartości " wasze " czyli ASO w którym przcujesz, jak sie domyślam.
Czy ktoś potwierdzi, że Sorento ma zainstalowany ten system?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Nabity w Sorento
Są to wartości z próby drogowej samochodu, w którym klient zgłosił niesprawność Nivo.
Co do wyposażenia twojego auta to serwis.....
Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
Co do wyposażenia twojego auta to serwis.....
Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
- damian94
- Uzależniony
- Posty: 250
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
- Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
- Lokalizacja: Bristol UK
Re: Nabity w Sorento
Rozumiem, że to jest odpowiedź na moje pytanie....jednak pytałem o coś innego. To, że był to test drogowy doczytałem z posta. Pytałem natomiast czy obciążenie samochodu podane przez ciebie w kg jest zalecane przez Kia czy było wymyślone przez kogoś z ASO w którym wykonany był test. I na to pytanie mi nie odpowiedziałeś.
Co do wyposażenia mojego samochodu nie musze jechać do serwisu bo wiem co mam. Pytałem o Sorento czy w PL posiada wspomniany system bo z filmu wynika, że nie. Ale to drugie pytanie nie było już skierowanie do ciebie.
Co do wyposażenia mojego samochodu nie musze jechać do serwisu bo wiem co mam. Pytałem o Sorento czy w PL posiada wspomniany system bo z filmu wynika, że nie. Ale to drugie pytanie nie było już skierowanie do ciebie.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nabity w Sorento
Wtrącę swoje trzy grosze w tej sprawie choć długo się wahałem czy w ogóle jest sens.
W sprawie działania Nivomatu:
Mierzenie wysokości auta na postoju jest bez sensu ponieważ nivomat firmy Sachs (tylko ona ma patent do tej nazwy) działa tylko podczas jazdy a energię na wypoziomowanie czerpie z drgań amortyzatora.
Film jak to działa w praktyce: https://youtu.be/KaK6qRZwXMY
Sorento 2,2 CRDI i różnice w numerach katalogowych amortyzatorów:
Bez nivomatu: 55310C5270
Z Nivomatem: 55321C5500
Ten typ rozwiązania ma zapewniać optymalny komfort podczas jazdy. Niestety jest mylony z zasadami działania układów pneumatycznych czy hydraulicznych występujących w autach marek premium.
I pomyśleć, że darmowy hak rozwiązałby problem klienta z Nivomatem -> WTF ??? Ale pewne rzeczy robi się dla zasad a nie pieniędzy.
Do pozostałych kwestii poruszanych przez pismaka w nagraniu nie będę się odnosił bo to jak raczył przedstawić tę sprawę uwłacza wszelkim zasadom jakiegokolwiek obiektywizmu.
W sprawie działania Nivomatu:
Mierzenie wysokości auta na postoju jest bez sensu ponieważ nivomat firmy Sachs (tylko ona ma patent do tej nazwy) działa tylko podczas jazdy a energię na wypoziomowanie czerpie z drgań amortyzatora.
Film jak to działa w praktyce: https://youtu.be/KaK6qRZwXMY
Sorento 2,2 CRDI i różnice w numerach katalogowych amortyzatorów:
Bez nivomatu: 55310C5270
Z Nivomatem: 55321C5500
Ten typ rozwiązania ma zapewniać optymalny komfort podczas jazdy. Niestety jest mylony z zasadami działania układów pneumatycznych czy hydraulicznych występujących w autach marek premium.
I pomyśleć, że darmowy hak rozwiązałby problem klienta z Nivomatem -> WTF ??? Ale pewne rzeczy robi się dla zasad a nie pieniędzy.
Do pozostałych kwestii poruszanych przez pismaka w nagraniu nie będę się odnosił bo to jak raczył przedstawić tę sprawę uwłacza wszelkim zasadom jakiegokolwiek obiektywizmu.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Nabity w Sorento
Gisio i wszystko w temacie - pozamiatane
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Nabity w Sorento
@Gisio powiem Ci że trudno znaleźć informacje w temacie Nivo, trzepałem instrukcję itp. i nic. To że nie działa on jak pneumatyka to oczywiste.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nabity w Sorento
Maćku masz absolutną rację, widocznie dla producenta tego czy innych systemów szczegółowe informacje w kwestii technicznych rozwiązań są tajemnicą handlową. Nie dziwię się, że pracownicy ASO mogli nie mieć wiedzy w tym zakresie co w pewnym stopniu spotęgowało dalsze działania klienta.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika