Nabity w Sorento

Dyskusja o innych modelach pokrewnych z Kia Sportage.
Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Nabity w Sorento

Postautor: puder12 » 30 mar 2021, 13:29

Ciekawy przypadek niesprawnego Sorento

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 31 mar 2021, 08:02

Nie odniosę sie do tego konkretnego przypadku (bez zapoznania się z aktami sprawy), ale w kwestii Nivomatu już miałem klienta któremu nie działał, i który sprawdzał to z kolegami specjalistami. Testy wykazały 100 procent skuteczności (+/- 5 mm).

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 673
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Nabity w Sorento

Postautor: Tom16v » 31 mar 2021, 19:53

Nie ma marki samochodu aby była w 100% bezawaryjna. Są mniejsze lub większe problemy, a nie wspomnę o głośnej sprawie z YT Mercedesa za 1mln zl jakie gość ma problemy. Oby naszą markę omijały .Tego sobie i wam życzę w te nadchodzące święta wielkiej nocy Alleluja i do przodu ;););)

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 31 mar 2021, 20:03

Zaimponowałeś mi. Mam takie samo podejście.

HiLander
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2021, 11:36
Czym jeżdzę: sorento 2.2

Re: Nabity w Sorento

Postautor: HiLander » 11 kwie 2021, 11:44

Już po aleluia i wrócmy do sorento. Mam takie samo zmartwienie, sorento 2019. Po zapakowaniu samochodu tył przysiada mocno. Po przejechaniu paru - parunastu kilometrów może i coś tam się podniesie ale raczej bez większych zmian.
Co znaczy 100% skuteczności ? Tyle się podniesie ile wcześniej przysiadło ? Plus minus te 5 mm

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 11 kwie 2021, 15:33

Po prostu zmierz przed załadunkiem, załaduj, zmierz, 5km, zmierz. Konkrety Panie, konkrety!

HiLander
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2021, 11:36
Czym jeżdzę: sorento 2.2

Re: Nabity w Sorento

Postautor: HiLander » 11 kwie 2021, 18:09

Konkretnie. Rozładowany pusty samochód tył jakieś 78 cm wysokość. Wsiadają pasażerowie i jakaś walizka tył ma już 75 cm wysokość, przejechane kilka czy kilkadziesiąt kilometrów tył ma ok 76 cm wysokość. Czy tak ok ?

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 673
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Nabity w Sorento

Postautor: Tom16v » 11 kwie 2021, 19:59

Ja tu widzę 1-2 cm różnicy to niewiele. Podejrzewam, że to slaby test. Ja załadowałbym mocno bagażnik - kilka płytek chodnikowych lub z 2 worki ziemniaków żeby w bagażniku było ze 100-150kg i wtedy zmierzyć przed załadunkiem po załadunku i po przejechaniu 5- 10km i wtedy robić dym .
Wkładając nic do bagażnika tzn 1 walizka co to za ciężar. Zrób nowy dobry test a nie lipę.

HiLander
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2021, 11:36
Czym jeżdzę: sorento 2.2

Re: Nabity w Sorento

Postautor: HiLander » 11 kwie 2021, 22:30

To jest taki test gdzie w aucie jest ok 200 kg "pasażerów" i relatywnie samochód obniżył się o 20mm a przecież powinien utrzymywać "swój poziom"....

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 12 kwie 2021, 18:08

Nadal pomiar "na oko"...

HiLander
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2021, 11:36
Czym jeżdzę: sorento 2.2

Re: Nabity w Sorento

Postautor: HiLander » 12 kwie 2021, 21:19

Ten sam test możemy rozpisać w sposób naukowy, już nie będzie "na oko" :P
Pusty samochód: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 780mm
Załadunek ok 200 kg na tylnią oś: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 750mm
Przejazd ok 15 km: wysokość od nawierzchni do środkowej części nadkola wynosi 760mm
Mierzone "metrówką" z kastoramy bez atestu i dopuszczeń UDT. Dokładność odczytu nie gorsza niż 3~4mm.

200 kg na tylnią oś, walizka w bagażniku i dwóch pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, to takie normalne używanie. Nic nadzwyczajnego. Nadwozie tyłem obniżyło się o 20mm. Niby nic ale jednak poziomowanie powinno działać.
Jeśli z tego dacie radę wyciągnąć wnioski to poproszę. Jeśli nadal pomiar jest wg Was "na oko" to powiedzcie jak to zrobić i zmierzyć ? W sensie ile kilo zapakować do bagażnika, ile na fotel, czy może bez różnicy i tylko do bagażnika a potem co zmierzyć. Wydawałoby się to proste a tu widzisz :P Pozdrawiam

Awatar użytkownika
damian94
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
Lokalizacja: Bristol UK

Re: Nabity w Sorento

Postautor: damian94 » 13 kwie 2021, 00:00

Może na początek trzeba by ustalić jak działą Novimat - po jakim przejechanym dystansie ma wyrównać nadwozie i jaka jest dopuszczalna różnica. Niech ktoś, kto wie poda, jak ma wyglądać profesjonalny test skoro obecne są "na oko". I co naważniejsze, czy Sorento sprzedawane w PL mają zainstalowany ten system, bo z filmu wynika, że nie.

HiLander
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 11 kwie 2021, 11:36
Czym jeżdzę: sorento 2.2

Re: Nabity w Sorento

Postautor: HiLander » 22 kwie 2021, 18:32

Panowie, zdaje się czekamy wciąż odpowiedzi. Robiąc te Wasze "zmierz, załaduj, zmierz, przejedź, zmierz" wychodzi mi skuteczność układu na poziomie 33%. Czyli że poziomowanie w kia niet czy coś przeoczyłem ?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 22 kwie 2021, 18:38

Chyba można zaryzykować stwierdzenie że działa słabo. Nasze testy kończyły się różnica poniżej 1 cm przy załadunku 180 kg w trzecim rzędzie siedzeń i 120 kg w drugim. Jazda 2-3 km.

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
damian94
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
Lokalizacja: Bristol UK

Re: Nabity w Sorento

Postautor: damian94 » 23 kwie 2021, 00:42

automaciek pisze: Nasze testy kończyły się różnica poniżej 1 cm przy załadunku 180 kg w trzecim rzędzie siedzeń i 120 kg w drugim. Jazda 2-3 km.


Czy te wartości obciążenia i dystans testowy podane przez Ciebie są wartościami wymaganymi prze Kia dla przeprowadzenia tego testu? Czy są to wartości " wasze " czyli ASO w którym przcujesz, jak sie domyślam.
Czy ktoś potwierdzi, że Sorento ma zainstalowany ten system?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 23 kwie 2021, 06:36

Są to wartości z próby drogowej samochodu, w którym klient zgłosił niesprawność Nivo.
Co do wyposażenia twojego auta to serwis.....

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
damian94
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
Lokalizacja: Bristol UK

Re: Nabity w Sorento

Postautor: damian94 » 24 kwie 2021, 07:03

Rozumiem, że to jest odpowiedź na moje pytanie....jednak pytałem o coś innego. To, że był to test drogowy doczytałem z posta. Pytałem natomiast czy obciążenie samochodu podane przez ciebie w kg jest zalecane przez Kia czy było wymyślone przez kogoś z ASO w którym wykonany był test. I na to pytanie mi nie odpowiedziałeś.
Co do wyposażenia mojego samochodu nie musze jechać do serwisu bo wiem co mam. Pytałem o Sorento czy w PL posiada wspomniany system bo z filmu wynika, że nie. Ale to drugie pytanie nie było już skierowanie do ciebie.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nabity w Sorento

Postautor: gisio » 24 kwie 2021, 12:32

Wtrącę swoje trzy grosze w tej sprawie choć długo się wahałem czy w ogóle jest sens.

W sprawie działania Nivomatu:
Mierzenie wysokości auta na postoju jest bez sensu ponieważ nivomat firmy Sachs (tylko ona ma patent do tej nazwy) działa tylko podczas jazdy a energię na wypoziomowanie czerpie z drgań amortyzatora.

Film jak to działa w praktyce: https://youtu.be/KaK6qRZwXMY

Sorento 2,2 CRDI i różnice w numerach katalogowych amortyzatorów:
Bez nivomatu: 55310C5270
Z Nivomatem: 55321C5500

Ten typ rozwiązania ma zapewniać optymalny komfort podczas jazdy. Niestety jest mylony z zasadami działania układów pneumatycznych czy hydraulicznych występujących w autach marek premium.

I pomyśleć, że darmowy hak rozwiązałby problem klienta z Nivomatem -> WTF ??? Ale pewne rzeczy robi się dla zasad a nie pieniędzy.

Do pozostałych kwestii poruszanych przez pismaka w nagraniu nie będę się odnosił bo to jak raczył przedstawić tę sprawę uwłacza wszelkim zasadom jakiegokolwiek obiektywizmu.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
Tom16v
Nasz Człowiek
Posty: 673
Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV

Re: Nabity w Sorento

Postautor: Tom16v » 24 kwie 2021, 16:09

Gisio i wszystko w temacie - pozamiatane ;)

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Nabity w Sorento

Postautor: automaciek » 24 kwie 2021, 20:17

@Gisio powiem Ci że trudno znaleźć informacje w temacie Nivo, trzepałem instrukcję itp. i nic. To że nie działa on jak pneumatyka to oczywiste.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nabity w Sorento

Postautor: gisio » 24 kwie 2021, 22:04

Maćku masz absolutną rację, widocznie dla producenta tego czy innych systemów szczegółowe informacje w kwestii technicznych rozwiązań są tajemnicą handlową. Nie dziwię się, że pracownicy ASO mogli nie mieć wiedzy w tym zakresie co w pewnym stopniu spotęgowało dalsze działania klienta.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „


Wróć do „INNE MODELE KIA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap