color1 pisze:A ja zapytam, jak "załatwia" się auto zastępcze na czas przeglądu ?
Bo z mojego doświadczenia (AS Motors Nadarzyn) również wynika - najbliższy przystanek albo odpłatne wynajęcie auta...
p/S Gasewo, a nie miałeś oporów ponownie wsiąść do kijanki po tym niebieskim cudzie ?
Wyglądało to tak, iż ja zostawiam im moją kijankę na jeden dzień (mimo iż serwis potrwa tylko parę godzin) a oni w zamian dają mi auto zastępcze
Co do oporów to je miałem, ponieważ po niebieskim cudzie wsiadałem do służbowej Skody
michal55yh pisze:Jeśli mógłbyś zrobić coś na wzór "artykułu" o tym aucie to byłbym bardzo wdzięczny!
Wedle życzenia opis moich wrażeń po krótkiej przygodzie z Mercedesem. Oznaczenie wersji którą testowałem to GLA 200 CDI DCT 4MATIC.
Dane techniczne:
Liczba/układ cylindrów - R4
Pojemność skokowa (cm3) - 2143
Moc - 136 KM/3400 - 4000
Moment obrotowy - 300/1400–3000
Stopień sprężania - 16,2 : 1
Przyspieszenie 0–100 km/h (s) - 9,9
Prędkość maksymalna (km/h) - 205
Napęd - na wszystkie koła
Skrzynia biegów - dwusprzęgłowy 7-stopniowy automat DCT (z manetkami przy kierownicy)
Oś przednia - kolumna amortyzacyjna i wahacz poprzeczny
Oś tylna - wahacz poprzeczny i wahacz wzdłużny
Zawieszenie przód/tył - sprężyny śrubowe, dwururowe amortyzatory gazowe/sprężyny śrubowe, jednorurowe amortyzatory gazowe
Ogumienie (przód i tył) - 215/60 R 17 (u mnie 235/50 R18)
Hamulce przednie - tarcze, wentylowane od wewnątrz
Hamulce tylne - tarcze, masywne
Masa własna - 1.595 kg
Cena tej wersji w podstawie - 155.000 zł
Cena testowanej wersji - 183.735(pakiet lusterek - 1.665 zł, pakiet wizualny i oświetleniowy - 2.145 zł, Pakiet Urban - 8.750 zł, lakier metalik błękit południowych mórz - 3.331 zł, przyciemniane tyle szyby - 1.411 zł, podgrzewane dysze spryskiwaczy - 649 zł, dywaniki welurowe - 452 zł, boczne poduszki tył - 2.117 zł, nawigacja z mapami Becker - 4.347 zł, system dźwiękowy Harman/Kardon Logic7 - 3.867 zł)
Wnętrze.Co tu dużo mówić - to jest mercedes. Fotele bardzo wygodne, zarówno z przodu jak i z tyłu. Trzymanie boczne przednich foteli bardzo dobre, natomiast co do tylnej kanapy to wydaje mi się, ze jest troszkę za płaska. Miejsca na nogi z tyłu wystarczająco dla osób o wzroście do ok. 178 - 180 cm. Powyżej tych wartości mogą pojawić się trudności. W mojej wersji fotele były materiałowe (siedzisko) z wykończeniami skórzanymi (boczki, tył i "zagłówek" który tak naprawdę jest integralną częścią fotela co nadaje bardziej sportowy charakter wnętrzu) co według mnie jest bardzo dobrym połączeniem, tym bardziej jeśli ktoś lubi szybko pokonywać zakręty. Jak to zwykle bywa w mercedesie, materiały użyte do wykończenia jak i samo wykończenie na najwyższym poziomie. Deska rozdzielcza bardzo przejrzysta i łatwa w obsłudze, tak samo jak sterowanie multimediami i radiem dzięki "dżojstikowi" w formie pokrętła umieszczonego na konsoli dolnej. Dźwignia automatu umieszczona jest jak w amerykańskich autach, czyli po prawej stronie na kolumnie kierownicy ale łatwo jest się do niej przyzwyczaić. przeniesienie jej w to miejsce w połączeniu ze zbyt krótkim ale pojemnym podłokietnikiem powoduje, że brakuje podparcia dla prawej ręki, a nawet jak już się uda oprzeć łokieć o podłokietnik to reszta ręki dziwnie wisi w powietrzu. Mnie się to osobiście nie podoba. Kolejny mankament dla mnie to umiejscowienie dźwigni od tempomatu. Umieszczenie jej po lewej stronie kolumny kierownicy pod manetką od kierunkowskazów, powoduje że można się pomylić i włączyć nie kierunki tylko tempomat. Dodatkowo dźwignia ta jest zasłonięta przez jedno z ramion kierownicy co powoduje, że obsługa tempomatu jest intuicyjna. Fajny jest pakiet podświetlenia, dzięki któremu zyskujemy podświetlenie przestrzeni na nogi z przodu i tyłu, bardziej eleganckie oświetlenie wnętrza niż w wersji bez pakietu oraz podświetlenie otworu w fotelach przednich na wysokości "zagłówka" (na zdjęciach można zobaczyć o który otwór mi chodzi).
Audio.Już w wersji podstawowej gra rewelacyjnie, dźwięk jest czysty, wyraźny, szeroka możliwość regulacji tonów niskich, średnich i wysokich. Oczywiście jeśli ktoś jest prawdziwym audiofilem ma możliwość zamówienia za dodatkową opłatą 3.867 zł systemu dźwiękowego Harman/Kardon Logic 7, w który był doposażony mój egzemplarz. Na zestaw składa się 7-kanałowy wzmacniacz DSP i 2-kanałowy booster o łącznej mocy 510 W, 12 wysokowydajnych głośników oraz system Dolby Digital 5.1 i DTS. Powiem tak: zrezygnowałbym z innych rzeczy, żeby dobrać ten system.
Zawieszenie i układ jezdny.Generalnie zawieszenie w miarę komfortowe ale sztywne i dość twarde. Szczególnie odczuwają to pasażerowie tylnej kanapy. Niestety nie miałem możliwości przetestowania go w terenie. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, kierownica reaguje natychmiast i precyzyjnie wybiera wszystkie nierówności. Mamy trzy tryby zmiany ustawień: komfortowy, sport i manualny. Od razu mówię, że ustawienie powinno być cały czas w trybie sport. Jeżeli chodzi o tryb manualny to w momencie kiedy zbyt długo, według komputera, jedziemy na jednym biegu (np. jedziemy w trybie manual na 4, bo przygotowujemy się do wyprzedzania) po ok. 20 s. komputer sam przełączy nam na tryb automatyczny. Nie jest to fajne.
Silnik i skrzynia biegów.Jak dla mnie za mało mocy. Znaczy jechać to jedzie i zbiera się nawet żwawo ale 130 KM mniej w porównaniu do mojej kijanki to dla mnie za dużo. Silnik generalnie cichy, jedynie w trybie sport przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu, gdy wkręca się na obroty wiemy, że jedziemy rasowym ropniakiem. Jest głośno i mamy uczucie jakby zaraz miał wyzionąć ducha. Biegi zmieniają się bardzo szybko i automat naprawdę jest czuły na lekkie muśniecie pedału gazu ale jak dla mnie zmienia biegi trochę za szybko nawet w trybie sport, czy jak to mówi mój syn w trybie turbo
Podsumowując jest to fajne auto z bardzo ekonomicznym silnikiem i niezłymi osiągami, ale raczej dla osób preferujących spokojną jazdę z rodziną (i to nie dużą). Ale powiem Wam jedno: mimo wszystko nie zamieniłbym go z moją kijanką. No chyba, że byłaby to wersja 45 AMG (w podstawie 215.700 zł)
Jest to moja pierwsza "recenzja", także jeśli coś pominąłem albo chcecie dopytać sie o jakieś szczegóły to oczywiście jestem otwarty na doinformowanie