Strona 1 z 1

Kia Sorento po liftingu

: 20 cze 2012, 07:56
autor: MarekA
Tutaj dwa zdjęcia :
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,11969724,Nowa_Kia_Sorento___pierwsze_zdjecia.html

Jak dla mnie, to nie różni sie za wiele zewnetrznie od obecnie produkowanej.

Re: Kia Sorento po liftingu

: 20 cze 2012, 09:51
autor: Zibi70
Na pierwszy rzut oka poszli stylistycznie w kierunku JEEP'a i Land Rovera - chyba chcą zawalczyć o rynek USA :)

Re: Kia Sorento po liftingu

: 20 cze 2012, 13:10
autor: kasia_mm
w USA jeździ Sorento masa - bylam w lutym za oceanem i byłam w szoku, że tyle tego jeździ... za to KS sporadycznie - dosłownie 3 sztuki na 7 zwiedzonych stanów

Kia Sorento po liftingu

: 20 cze 2012, 16:34
autor: gasewo
Tylko ze autor artykułu nie wziął pod uwagę ze większa od sorento jest mohave. Ale to standard wsród polskich redaktorów ze nie sprawdza dokładnie. A co do samego samochodu to według mnie nie różni się zbytnio od poprzednika. Myślałem ze jak zrobią nowe sorento to będzie taki skok jak ksII a ks III


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?x5yvss
Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Kia Sorento po liftingu

: 20 cze 2012, 17:51
autor: ZygJe
Rozmawiałem z gościem handlującym w USA furami. Mówił mi, że Sorento idą jak ciepłe bułeczki, a Sportage słabiutko. Kiedy zapytałem dla czego? odp. Mały, za drogi i ma gówniany 4 cyl. silnik (2.0T). Amerykanie z powodu kryzysu przesiadają się z V8 na V6 ale żeby do samochodu pchać silnik od kosiarki!?

Re: Kia Sorento po liftingu

: 21 cze 2012, 03:33
autor: gasewo
A ja nie jestem hamburgerowym, zakompleksionym chłopczykiem i dlatego wystarczy mi silnik od kosiarki :D

Re: Kia Sorento po liftingu

: 21 cze 2012, 09:37
autor: ZygJe
Ta są amerykańskie stereotypy. Silnik zaczyna się od galona (3,8) poniżej są "małe" silniczki a od 1/2 galona w dół to mają właśnie kosiarki [zlosnik2] Jednakowoż galon benzyny ponad 4$ wybija im to skutecznie z głowy. (a pomyśleć że 10 lat temu galon regular był poniżej 1$ to se ne wrati )

Re: Kia Sorento po liftingu

: 21 cze 2012, 10:32
autor: Zibi70
Niom - tyle, że galon to 3,8 l - wychodzi nieco ponad 1$ za litr - czyli z grubsza 3,50 zł za litr żeby w PL były takie ceny to byłby raj :)

Re: Kia Sorento po liftingu

: 21 cze 2012, 12:47
autor: Qbass
Tylko, że też ich paliwa mają też dużo mniej oktanów niż w Europie.

Re: Kia Sorento po liftingu

: 21 cze 2012, 21:59
autor: aBARTh
gasewo, Ty tam nie gadaj silniczek od kosiarki... to co my mamy powiedzieć z 1.6 GDi :P

Inna sprawa, że to był RESTYLING Sorento. Nowy model ma być za ok 2 lata.

(Jest taka zależność, że Kia z Hyundaiem budują bliźniacze modele, ale wprowadzają je w innej kolejności np. Kia Venga i Hyundai ix20. Venga jakiś czas na rynku, poprawili błędy i potem pojawił się ix20. Tak samo będzie z Sanata Fe/ix45 i Sorento. Najpierw trafi Hyundai do sprzedaży, jak go "przejeżdżą klienci pojawi się Sorento III)

Re: Kia Sorento po liftingu

: 21 cze 2012, 22:25
autor: ZygJe
Ilość oktanów :) nie jest miarodajna. W USA czasami można się pogubić w oznaczeniach paliw (cóż całkiem sporawy kraj). W Europie do pomiaru liczby oktanowej stosuje się przelicznik RON. Natomiast w USA ROZ. I tu już są schody. tzw Regular w USA ma 85 oktanów ROZ co daje ok 91 oktanów RON na poziomie morza i ok 95 na 3000mnp. Stosuje się jeszcze paliwa "premium" na wyżynach 91 ROZ i na wybrzeżu 94 ROZ co daje ok 98 RON. Spotyka się jeszcze czasami warianty pośrednie np paliwa "plus" 87 ROZ. Nazwy zależą tutaj już od sieci dystrybucyjnej.
Inny jest też skład paliwa (benzyny) ale to już doktorat można napisać. Ogólnie auta z Europy muszą jeździć na paliwach premium.
Olej napędowy to już zupełnie inna bajka. Ten sprzedawany w USA najbardziej zbliżony jest do ciężkiego oleju opałowego. Mógłby być lany do starego diesla z pompą rzędową i komorą wirową, ale CR raczej zdechłby już po paru km.
O tym co to za specyfik najlepiej świadczy to że jeszcze kilkanaście lat temu często spotykało się ciężarówki z dwusuwowymi dieslami w których ON robił i za paliwo i za środek smarujący (olej :) ).
Cena nie wynika jednak z jakości paliwa (choć to sprzedawane w USA jest sporo gorszej jakości) a z podatków. W USA udział podatków jest kilkunastoprocentowy (zależy od stanu), a w Europie grubo przekracza 60%.

Re: Kia Sorento po liftingu

: 22 cze 2012, 03:25
autor: gasewo
aBARTh pisze:gasewo, Ty tam nie gadaj silniczek od kosiarki... to co my mamy powiedzieć z 1.6 GDi :P


Ja się tylko odnosiłem do wcześniejszego postu ZygJe :) Oczywiście nie mówię, że moja "kosiarka" jest lepsza od V6 ale też nie jest tak dużo gorsza skoro ma 261 KM, czyli 15 mniej niż V6 montowana w Sorento, która jest cięższa o 302 kg i pali przeszło 2 litry więcej a wcale rewelacyjnych osiągów nie ma. Nie mówiąc już o tym jak kiepsko wypada ta V6 w porównaniu z moim silnikiem montowanym w K5, który ma 271 KM. Ale dzięki temy, że hamburgery mogą się pochwalić całemu światu, że oni nie jeżdzą kosiarkami, to mają teraz kryzys gospodarczy, nie mówiąc już o spektakularnych bankructwach, bądź radykalnej zmianie polityki ich koncernów motoryzacyjnych, które produkowały samochody z silnikimi dla "prawdziwego faceta" :lol:

Re: Kia Sorento po liftingu

: 22 cze 2012, 08:17
autor: ZygJe
Dobrze zrobiona turbo "kosiarka" da taką samą (a czasami i większą) frajdę niż sporo większa V6. Spalanie za to będzie mieć jak zwykłą "kosiarka" przy delikatnym traktowaniu ale.... jak sporawa V8 przy gnieceniu. Pięknego gulgotu wolnoobrotowej V8 lub szatańskiego skowytu katowanej V12 (a to rzadkość nawet w USA) turbo nie zastąpi niestety.....

Re: Kia Sorento po liftingu

: 22 cze 2012, 08:47
autor: gasewo
Wiem o czym mówisz :) Za taki dźwięk oddałbym dużo. Chyba poszukam jakiś nakładek na tłumiki [zlosnik2] A tak na powagę to niedawno coś czytałem, że w tym nowym Maserati Kubang maja montować system audio, który będzie powodował, że kierowca będzie słyszał inne brzmienie silnika (zamiast diesla sportowy odgłos silnika benzynowego maserati) [hihihi] Zastanawiam się czy będzie możliwość kupienia samego systemu :eviladmin: :D

Re: Kia Sorento po liftingu

: 22 cze 2012, 10:18
autor: aBARTh
To Audi tak robi w nowym S6 i S7, że w układzie wydechowym jest jakiś system głośników, który emituje rasowy dźwięk słyszalny dla osób poza pojazdem.

O ile w przypadku Maserati we wnętrzu takie coś zrozumiem szczególnie jak będzie wysokoprężne, ale Audi z benzynową doładowaną V-ką, które samo w sobie powinno pięknie brzmieć.. toż to upodlenie na maxa.

Za niedługo Fabia 1.2 TSI będzie brzmieć niczym Audi R8.

Re: Kia Sorento po liftingu

: 28 paź 2012, 22:08
autor: focus666
Nie tylko S-ki maja taki bajer, nowy diesel tez: http://www.youtube.com/watch?v=9byLast7O4Q

Jezdzil moze juz ktos z Was tym Sorenciakiem?
Pzdr

Re: Kia Sorento po liftingu

: 28 paź 2012, 22:33
autor: xxrobson20xx
fajna sprawa z tym wydechem, slyszalem na zywo :) Jak testowalem sobie takie A7 biturbo 313 km ;)

Re: Kia Sorento po liftingu

: 28 paź 2012, 22:39
autor: focus666
O prosze! Podobno silnik ogien, jedzie porownywalnie z mocniejsza 550d. Podobala sie przejazdzka?

Re: Kia Sorento po liftingu

: 29 paź 2012, 08:07
autor: xxrobson20xx
dla mnie bomba :) bmw 535d tez testowalem :) Beemka jakos lepiej sie jechalo chyba :)

Re: Kia Sorento po liftingu

: 29 paź 2012, 14:00
autor: focus666
Ja mam troche doswiadczen z nowym XF-s, 275km i 600 niutona robi swoje, nawet sie to jakos odpychalo. Z pomiarow wyszlo 6s 0-100 i wybijal na kazde zycznie 260. Skrzynie ma ta sama co w BMW. Jak bylem zwolennikiem benzyny to sie coraz bardziej do tych diesli przekonuje:)