Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Witam,
To moj pierwszy post na forum. Za 2 miesiace odbieram Sportage 3 z salonu. Jest to moje pierwsze nowe auto (poprzednie były używane). Moje pytanie dotyczy kwestii związanej z usługami okresowymi (przeglądami) poza ASO bez utraty gwarancji.
17 listopada 2010 przyjęte zostały poprawki do europejskiego rozporządzenia Euro 5/6, obowiązujące obecnie wspólnie z Rozporządzeniem o Wyłączeniach Blokowych w Motoryzacji (461/2010 z 1 czerwca 2010, „nowe GVO”).
Czy wobec powyższego mogę robić przeglady serwisowe u zaprzyjaźnionego mechanika z jego pieczatką ale bez utraty gwarancji na auto ???
To moj pierwszy post na forum. Za 2 miesiace odbieram Sportage 3 z salonu. Jest to moje pierwsze nowe auto (poprzednie były używane). Moje pytanie dotyczy kwestii związanej z usługami okresowymi (przeglądami) poza ASO bez utraty gwarancji.
17 listopada 2010 przyjęte zostały poprawki do europejskiego rozporządzenia Euro 5/6, obowiązujące obecnie wspólnie z Rozporządzeniem o Wyłączeniach Blokowych w Motoryzacji (461/2010 z 1 czerwca 2010, „nowe GVO”).
Czy wobec powyższego mogę robić przeglady serwisowe u zaprzyjaźnionego mechanika z jego pieczatką ale bez utraty gwarancji na auto ???
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Mozesz ale:
" poprawnie wykonany pod względem technicznym przegląd w serwisie nieautoryzowanym nie może być powodem odmówienia posiadaczowi samochodu praw wynikających z udzielonej mu gwarancji."
Czyli zgodnie ze standardami panującymi w ASO narzuconymi przez gwaranta/producenta.
Co więcej, możesz użyć śmiało zamienników np. blueprint bo to jest to samo co w kartonikach Mobis-owskich.
" poprawnie wykonany pod względem technicznym przegląd w serwisie nieautoryzowanym nie może być powodem odmówienia posiadaczowi samochodu praw wynikających z udzielonej mu gwarancji."
Czyli zgodnie ze standardami panującymi w ASO narzuconymi przez gwaranta/producenta.
Co więcej, możesz użyć śmiało zamienników np. blueprint bo to jest to samo co w kartonikach Mobis-owskich.
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
soul pisze:Czyli zgodnie ze standardami panującymi w ASO narzuconymi przez gwaranta/producenta.
Czy wobec tego można zdobyć te standardy narzucone przez gwaranta/producenta aby wykonywać "poprawny" przegląd w nieautoryzowanym serwisie?
Miał ktoś z Panstwa wogole taki przypadek że nie serwisował auta będącego na gwarancji w nieautoryzowanym ASO i stracił gwarancję lub ją dalej utrzymał ?
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
ASO ma taka karte obiegową przeglądu z wyszczególnionymi czynnościami dla danego interwału przeglądu.
Według tego GVO nie można zabrać gwarancji za serwis w nieautoryzowanym serwisie.
Ja sam kupuje części bo mam do tego prawo a robotę póki co zlecam ASO.
Koszt zamiast 1000 mieści się pomiędzy 450 a 600 pln łącznie z kosztem moich części.
Według tego GVO nie można zabrać gwarancji za serwis w nieautoryzowanym serwisie.
Ja sam kupuje części bo mam do tego prawo a robotę póki co zlecam ASO.
Koszt zamiast 1000 mieści się pomiędzy 450 a 600 pln łącznie z kosztem moich części.
-
- Uzależniony
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2010, 22:03
- Czym jeżdzę: Kia Optima SW GT-Line FULL
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Czyli krótko kolego soul kupujesz :filtry, olej, to co potrzebne do serwisu i dajesz im a płacisz tylko za robociznę ? dobrze cię zrozumiałem?
-
- Uzależniony
- Posty: 153
- Rejestracja: 09 maja 2011, 17:36
- Czym jeżdzę: Sportage V 2022 (L, 1.6 T-GDI, 7DCT, MHEV)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Bandi pisze:Czyli krótko kolego soul kupujesz :filtry, olej, to co potrzebne do serwisu i dajesz im a płacisz tylko za robociznę ?
To ja się przyłącze i jeszcze dopytam czy mogę kupić części dowolnego producenta czy muszę sugerować się zaleceniami ASO?
--
Eathan
Sportage V 2022 (L, 1.6 T-GDI, 7DCT, MHEV)
Eathan
Sportage V 2022 (L, 1.6 T-GDI, 7DCT, MHEV)
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Tak , wszystkie materiały eksploatacyjne kupuje sam(olej,filtry,pewnych rzeczy się nie opłaca zakupywać bo koszt w ASo jest ten sam np. płyn hamulcowy czy smar miedziowy i jakieś tam inne lubrykanty.)
Filtr klimatyzacji ten pyłkowy kosztuje w ASo nierzadko 3 krotnie więcej.
Co do samych części to ja akurat kupuje takie w niebieskich kartonikach z hologramem MOBIS-są to te same co w serwisowych czerwonych kartonach tyle, że cena dużo niższa.
Według tego przytaczanego GVO to część eksploatacyjna nie powinna być gorszej jakości niż ta którą zaleca gwarant.
W przypadku aut z Korei te zamienniki wszystkie są sprowadzane z Korei więc nawet blueprint spełnia te warunki.
Zamienniki wyglądają tak samo dlatego wnioskuje, że są robione na tej samej lini produkcyjnej co geniue parts.
Olej i inne płyny takie jak np. płyn do układu chłodzenia powinny być zgodne z parametrami zalecanymi dla danego silnika przez producenta-marka nie ma znaczenia, olej to olej.
Filtr klimatyzacji ten pyłkowy kosztuje w ASo nierzadko 3 krotnie więcej.
Co do samych części to ja akurat kupuje takie w niebieskich kartonikach z hologramem MOBIS-są to te same co w serwisowych czerwonych kartonach tyle, że cena dużo niższa.
Według tego przytaczanego GVO to część eksploatacyjna nie powinna być gorszej jakości niż ta którą zaleca gwarant.
W przypadku aut z Korei te zamienniki wszystkie są sprowadzane z Korei więc nawet blueprint spełnia te warunki.
Zamienniki wyglądają tak samo dlatego wnioskuje, że są robione na tej samej lini produkcyjnej co geniue parts.
Olej i inne płyny takie jak np. płyn do układu chłodzenia powinny być zgodne z parametrami zalecanymi dla danego silnika przez producenta-marka nie ma znaczenia, olej to olej.
-
- Uzależniony
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2010, 22:03
- Czym jeżdzę: Kia Optima SW GT-Line FULL
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
To ciekawe, a gdzie kupujesz masz jakiś konkretny sklep żeby sobie szło zamówić przed przeglądem jeśli to nie tajemnica. Parę złoty w kieszeni zawsze coś, ale na pewno serwisowi to się nie uśmiecha jak przyjeżdżasz do nich ze swoimi częściami? Ale jak można to czemu nie, niech spuszczą na cenach to by się brało wszystko u nich. Może soul wiesz jakie części eksploatacyjne do przzeglądu są potrzebne dla silnika 1.6 GDI jaki filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabiny, jaki olej zalecany itd.. z góry dziękuje.
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
W sieci są dwa duże sklepy które się liczą jeśli chodzi o części do kia.
Jeden masz podwieszony u góry-forumowicze mają upust a drugi to topserwis.
Dla danego interwału wchodzą różne czynności i wymiany części eksploatacyjnych.
Podjedz do serwisu i poproś o wycenę kosztów na ten serwis który Cie interesuje , poproś też o wykaz czynności jakie wchodzą w zakres tego przeglądu może dostaniesz taką kartę obiegową gdzie są one wyszczególnione dla wszystkich interwałów.
Co do oleju to masz to w książce gwarancyjnej/instrukcji obsługi.
Przykładowe koszty części jakie na szybkiego podejrzałem to:
filtr oleju 18pln
filtr powietrza 50pln
filtr pyłkowy klimatyzacji 70pln
Jeden masz podwieszony u góry-forumowicze mają upust a drugi to topserwis.
Dla danego interwału wchodzą różne czynności i wymiany części eksploatacyjnych.
Podjedz do serwisu i poproś o wycenę kosztów na ten serwis który Cie interesuje , poproś też o wykaz czynności jakie wchodzą w zakres tego przeglądu może dostaniesz taką kartę obiegową gdzie są one wyszczególnione dla wszystkich interwałów.
Co do oleju to masz to w książce gwarancyjnej/instrukcji obsługi.
Przykładowe koszty części jakie na szybkiego podejrzałem to:
filtr oleju 18pln
filtr powietrza 50pln
filtr pyłkowy klimatyzacji 70pln
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Juz o nowym GVO pisalem przy okazji ubezpieczenia autoszyba i tez myslalem, ze wszystko mozna robic poza ASO, ale jest punkt w ksiazce gwarancyjnej, ktory mowi, ze warsztat musi posiadac aktualna wiedze, dokumentacje techniczna KIA oraz aktualne oprogramowanie KIA. I to mnie zastanowilo, bo z tego co slyszalem oryginalne oprogramowanie (nie jakis pirat z neta) jest dosc drogie i rzadko ktory warsztat podpinajacy auto do kompa ma te rzeczy w pelni legalne. I tu moze byc haczyk. Nie wiem jak to jest w rzeczywistosci, ale IMO ten zapis wyklucza wszystkie inne warsztaty w mojej okolicy poza ASO KIA :/
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Oprogramowanie jest dostępne na kia-hotline podobnie jak cała wiedza prócz akcji serwisowych bo do tego dostęp jest płatny.
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
soul pisze:Oprogramowanie jest dostępne na kia-hotline podobnie jak cała wiedza prócz akcji serwisowych bo do tego dostęp jest płatny.
Czyli kazdy moze sobie aktualny soft diagnostyczny sciagnac za darmo i korzystac do dokonywania napraw? Prawde mowiac nie orientuje sie w temacie, ale pamietam, ze gdzie ze swoja dawna Meganka nie pojehcalem to mowili, ze nie podepna sie pod kompa bo cos tam, cos tam. Teraz jak przeczytalem ten punkt w ksiazce to stwierdilem, ze szybe wymiania mi bez podpinania pod kompa, ale kazda inna naprawe zwiazana chocby z silnikiem to musza sie podpiac pod kompa i miec aktualne oprogramowanie. Pomyslalem, ze w razie czego (jak sie cos sypnie) to KIA bedzie mogla w prosty sposob udowodnic, ze na dzien naprawy dany warsztat nie mial aktualnego oprogramowania i gwarancje szlag trafi. Ale jak mowie, nie mam pojecia jak to jest. Jednak domyslam sie, ze w mojej okolicy tak czy siak nikt procz ASO nie bedzie dysponowal tym wszystkim :/ Zwlaszcza, ze KIA to raczej niszowe auto. Do VW moze i ma kazdy warsztat soft, ale do takiej egzotyki to watpie.
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Robal po co te cytaty?
Przecież ja wiem co napisałem.
Przecież ja wiem co napisałem.
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
oryginalne oprogramowanie to nie problem-warsztaty to maja(sa to przywaznie vag ROSS-TECH lub BOSCH)problem jest w tym ze oprogramowanie to nie uaktualnia softu w naszych samochodach gdyz nie jest podpiete z serwerem KIA. Wiadomo,ze sa updaty abs-u, oprogramowania silnika i calej reszty...
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
soul pisze:Robal po co te cytaty?
Moze inni nie wiedza, komu odpowiadam? Nie zawsze moj post jest bezposrednio pod Twoim. Zreszta takie przyzwyczajenie z newsow
Bodzio_s40 pisze:problem jest w tym ze oprogramowanie to nie uaktualnia softu w naszych samochodach gdyz nie jest podpiete z serwerem KIA. Wiadomo,ze sa updaty abs-u, oprogramowania silnika i calej reszty...
Przyznam, ze wlasnie taka hipotetyczna sytuacje bralem pod uwage, ze KIA zobowiazuje ASO do updateu jakiegos softu w przypadku wizyty na przegladzie. I co teraz jak zrobie przeglad gdzie indziej? A czy ASO nie informuja tez elektronicznie KMP, ze jakis przeglad zostal wykonany czy nowy soft wgrany? Osobisice bym mial obawy jechac gdzie indziej na wszelkie przeglady czy naprawy zwiazane z podpieciem do kompa. Teraz komunikacja poszla tak do przodu, ze ja sie dziwie, ze wjezdzajac do garazu auto mi sie po wifi nie laczy z routerem i nie uaktualnia wszystkiego A powaznie mowiac to moze po 3 latach sie zastanowie czy autem jechac gdzies poza ASO na przeglad. A naprawy gwarancyjne i tak powinna mi zrobic ASO. Jak nie beda chcieli na gwarancji to pozostaje inny warsztat.
BTW, ---edit----, moze sie uda ;P
Slyszlaem tez gdzies, ze kazda wizyta w ASO musi sie wiazac z podpieciem do kompa. Nawet z najwieksza pierdola. Ale moze to tez zle jezyki ludzkie, pomowienia.
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
to nie prawda ze kazda wizyta w aso wiaze sie z podpieciem kompa do auta-kazda wizyta musi zostac zanotowana w bazie koputerowej
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
W najnowszym motorze jest artykuł na temat 7 letniej gwarancji KIA na przykładzie ceeda, amianowicie co się bardziej opłaca czy serwisowanie w aso czy po za aso, porównali z norauto.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- aBARTh
- MODERATOR
- Posty: 859
- Rejestracja: 03 paź 2010, 10:17
- Czym jeżdzę: Sportage "M" 1.6 2WD
- Lokalizacja: okolice Świerklańca
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
mint , a możesz zeskanować albo zrobić zdjęcie tego artykułu ??
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Zrobiłem skan ale nie będzie zbyt czytelny w formacie 640x480 a inny format nie przejdzie
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- Bodzio_s40
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
- Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)
Re: Serwis nie w ASO bez utraty gwarancji
Osobisice bym mial obawy jechac gdzie indziej na wszelkie przeglady czy naprawy zwiazane z podpieciem do kompa. Teraz komunikacja poszla tak do przodu, ze ja sie dziwie, ze wjezdzajac do garazu auto mi sie po wifi nie laczy z routerem i nie uaktualnia wszystkiego
no wlasnie,ze znajomy kupil sobie BMW 3-podjechal do serwisu po cos tam a oni mu z miejsca po nazwisku,jaki samochod, jaki przebieg i jakie bledy-wszsystko zczytane z kluczyka przy informacji-hehe
no wlasnie,ze znajomy kupil sobie BMW 3-podjechal do serwisu po cos tam a oni mu z miejsca po nazwisku,jaki samochod, jaki przebieg i jakie bledy-wszsystko zczytane z kluczyka przy informacji-hehe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika