2.0 DOHC L- po 3000km
: 30 wrz 2010, 21:12
kilka moich spostrzeżeń po blisko 3000 km
prowadzenie/układ kierowniczy
wspomaganie układu kierowniczego jest bardzo czułe - fajne przy małych prędkościach - wymagające wprawy przy szybszej jeździe
Dzięki temu parkować można dosłownie jednym palcem za to przy ponad 100km/h trzeba mocno i pewnie trzymać kierownicę - zwłaszcza na naszych "ekskluzywnych" drogach. Trzeba jednak powiedzieć, że po jakimś czasie wrażenia są bardzo pozytywne.
silnik/ spalanie
silnik 2.0 benzyna 163KM 200Nm. Wydawało by się że to dość sporo i faktykcznie w ruchu miejskim auto jest bardz dynamiczne i daje sporo przyjemności z jazdy. Ta przyjemność powoduje jednaj spalanie w okolicach 10-11 l/100km. Normalna, raczej spokojna jazda pozwala zejść do 9.0 -9.5 l/100. Wyskakując za miasto w zakresie prędkości 80-120 km/h wrażenia nadal bardzo pozytywne. Spokojnie można wyprzedzać na 5 biegu. Powyżej 140km/h dynamika wyraźnie spada - myślę że opory powietrza robią swoje. Mimo wszystko rozpędzenie auta do 170km/h nie zajmuje wiele czasu. Szybciej nie jechałem bo nie było gdzie. (te 170 oczywiście na niemieckiej autostradzie ). Spalanie przy jeździe ze stałą prędkością do 100km/h 6.9l/100, do 120km/h 7.4 później "wir w baku". Generalnie silnik pracuje bardzo równo, sympatycznie mruczy, ładnie wkręca się na obroty i muszę powiedzieć że jestem naprawdę zadowolony z całości
wnętrze/ jakość/ klima/ audio
o gustach się nie dyskutuje - mi się podoba. Ergonomia jest generalnie OK z wyjątkiem kilku dziwnych rozwiązań. Po pierwsze przełącznik funkcji komputera pokładowego umieszczony za kołem kierownicy i trzeba go "wymacać" żeby zobaczyć inne funkcje komputera. Temperatura zewnętrzna wyświetlana jako jedna z funkci komputera - mało wygodne - mogłaby być gdzieś na stałe.Skomplikowane sterowanie wycieraczkami - normalnie kostka rubika. Czujnik temperatury sterujący klimatyzacją jest mało precyzyjny - słoneczko w chłodny dzień powoduje że klima chłodzi zimne wnętrze pojazdu. Z pozytywów fajnie rozwiązane sterowanie radiem i klimatyzacją. Dość dobre spasowanie elementów kokpitu, dobre materiały jednak zdecydowanie odradzam używanie ściereczek do kokpitów-zostawiają dziwne ciemne smugi.Rewelacyjnie rozwiązane podświetlenie zegarów- nie męczy wzroku a jednocześnie jest bardzo wyraźne i czytelne. Bardzo wygodne fotele.
To by było na tyle. cdn...
prowadzenie/układ kierowniczy
wspomaganie układu kierowniczego jest bardzo czułe - fajne przy małych prędkościach - wymagające wprawy przy szybszej jeździe
Dzięki temu parkować można dosłownie jednym palcem za to przy ponad 100km/h trzeba mocno i pewnie trzymać kierownicę - zwłaszcza na naszych "ekskluzywnych" drogach. Trzeba jednak powiedzieć, że po jakimś czasie wrażenia są bardzo pozytywne.
silnik/ spalanie
silnik 2.0 benzyna 163KM 200Nm. Wydawało by się że to dość sporo i faktykcznie w ruchu miejskim auto jest bardz dynamiczne i daje sporo przyjemności z jazdy. Ta przyjemność powoduje jednaj spalanie w okolicach 10-11 l/100km. Normalna, raczej spokojna jazda pozwala zejść do 9.0 -9.5 l/100. Wyskakując za miasto w zakresie prędkości 80-120 km/h wrażenia nadal bardzo pozytywne. Spokojnie można wyprzedzać na 5 biegu. Powyżej 140km/h dynamika wyraźnie spada - myślę że opory powietrza robią swoje. Mimo wszystko rozpędzenie auta do 170km/h nie zajmuje wiele czasu. Szybciej nie jechałem bo nie było gdzie. (te 170 oczywiście na niemieckiej autostradzie ). Spalanie przy jeździe ze stałą prędkością do 100km/h 6.9l/100, do 120km/h 7.4 później "wir w baku". Generalnie silnik pracuje bardzo równo, sympatycznie mruczy, ładnie wkręca się na obroty i muszę powiedzieć że jestem naprawdę zadowolony z całości
wnętrze/ jakość/ klima/ audio
o gustach się nie dyskutuje - mi się podoba. Ergonomia jest generalnie OK z wyjątkiem kilku dziwnych rozwiązań. Po pierwsze przełącznik funkcji komputera pokładowego umieszczony za kołem kierownicy i trzeba go "wymacać" żeby zobaczyć inne funkcje komputera. Temperatura zewnętrzna wyświetlana jako jedna z funkci komputera - mało wygodne - mogłaby być gdzieś na stałe.Skomplikowane sterowanie wycieraczkami - normalnie kostka rubika. Czujnik temperatury sterujący klimatyzacją jest mało precyzyjny - słoneczko w chłodny dzień powoduje że klima chłodzi zimne wnętrze pojazdu. Z pozytywów fajnie rozwiązane sterowanie radiem i klimatyzacją. Dość dobre spasowanie elementów kokpitu, dobre materiały jednak zdecydowanie odradzam używanie ściereczek do kokpitów-zostawiają dziwne ciemne smugi.Rewelacyjnie rozwiązane podświetlenie zegarów- nie męczy wzroku a jednocześnie jest bardzo wyraźne i czytelne. Bardzo wygodne fotele.
To by było na tyle. cdn...