2.0 DOHC L- po 3000km

Dyskusja na tematy gdzie indziej niepasujące.
Awatar użytkownika
m00nster
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 wrz 2010, 20:39
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 DOHC wersja L
Lokalizacja: Jelenia Góra

2.0 DOHC L- po 3000km

Postautor: m00nster » 30 wrz 2010, 21:12

kilka moich spostrzeżeń po blisko 3000 km
prowadzenie/układ kierowniczy
wspomaganie układu kierowniczego jest bardzo czułe - fajne przy małych prędkościach - wymagające wprawy przy szybszej jeździe
Dzięki temu parkować można dosłownie jednym palcem za to przy ponad 100km/h trzeba mocno i pewnie trzymać kierownicę - zwłaszcza na naszych "ekskluzywnych" drogach. Trzeba jednak powiedzieć, że po jakimś czasie wrażenia są bardzo pozytywne.
silnik/ spalanie
silnik 2.0 benzyna 163KM 200Nm. Wydawało by się że to dość sporo i faktykcznie w ruchu miejskim auto jest bardz dynamiczne i daje sporo przyjemności z jazdy. Ta przyjemność powoduje jednaj spalanie w okolicach 10-11 l/100km. Normalna, raczej spokojna jazda pozwala zejść do 9.0 -9.5 l/100. Wyskakując za miasto w zakresie prędkości 80-120 km/h wrażenia nadal bardzo pozytywne. Spokojnie można wyprzedzać na 5 biegu. Powyżej 140km/h dynamika wyraźnie spada - myślę że opory powietrza robią swoje. Mimo wszystko rozpędzenie auta do 170km/h nie zajmuje wiele czasu. Szybciej nie jechałem bo nie było gdzie. (te 170 oczywiście na niemieckiej autostradzie ;) ). Spalanie przy jeździe ze stałą prędkością do 100km/h 6.9l/100, do 120km/h 7.4 później "wir w baku". Generalnie silnik pracuje bardzo równo, sympatycznie mruczy, ładnie wkręca się na obroty i muszę powiedzieć że jestem naprawdę zadowolony z całości
wnętrze/ jakość/ klima/ audio
o gustach się nie dyskutuje - mi się podoba. Ergonomia jest generalnie OK z wyjątkiem kilku dziwnych rozwiązań. Po pierwsze przełącznik funkcji komputera pokładowego umieszczony za kołem kierownicy i trzeba go "wymacać" żeby zobaczyć inne funkcje komputera. Temperatura zewnętrzna wyświetlana jako jedna z funkci komputera - mało wygodne - mogłaby być gdzieś na stałe.Skomplikowane sterowanie wycieraczkami - normalnie kostka rubika. Czujnik temperatury sterujący klimatyzacją jest mało precyzyjny - słoneczko w chłodny dzień powoduje że klima chłodzi zimne wnętrze pojazdu. Z pozytywów fajnie rozwiązane sterowanie radiem i klimatyzacją. Dość dobre spasowanie elementów kokpitu, dobre materiały jednak zdecydowanie odradzam używanie ściereczek do kokpitów-zostawiają dziwne ciemne smugi.Rewelacyjnie rozwiązane podświetlenie zegarów- nie męczy wzroku a jednocześnie jest bardzo wyraźne i czytelne. Bardzo wygodne fotele.

To by było na tyle. cdn...
sportage 2.0 DOHC L black pearl

jerry
Uzależniony
Posty: 171
Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI

Re: 2.0 DOHC L- po 3000km

Postautor: jerry » 30 wrz 2010, 22:07

Nie brakowało ci w pewnym momencie 6. biegu? Szczególnie na tych niemieckich autostradach ;)
Ale tak serio, czy 6. nie wpłynęłaby na mniejsze zużycie paliwa?
Dlaczego tylko w tej wersji jest przestarzała skrzynia 5. biegowa to ciągle nie mogę pojąć.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL

Awatar użytkownika
m00nster
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 23 wrz 2010, 20:39
Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 DOHC wersja L
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 2.0 DOHC L- po 3000km

Postautor: m00nster » 30 wrz 2010, 22:15

"6" nawet jako tylko tzw nadbieg na pewno by się przydała i na pewno zmniejszyłaby zużycie paliwa. Niestety nie można mieć wszystkiego :(
sportage 2.0 DOHC L black pearl

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: 2.0 DOHC L- po 3000km

Postautor: color1 » 01 paź 2010, 00:28

m00nster nie przesadzaj :)

- sterowanie komputerkiem faktycznie dość uciążliwe ale jak więcej pojeździsz to przestanie już być taką atrakcja sprawdzanie co 15 minut ile pali, jaka temperatura, itp - to się obsługuje tylko przed i po jeździe, ewentualnie jak ktoś bardzo ciekawy... w trakcie. ja na początku bawiłem się i manipulowałem, ale teraz... co za różnica. na stałe mam włączony "instant" i wystarczy dla ekonomicznej jazdy.
- sterowanie wycieraczek zawiłe ? ja używam albo tryb auto (z ustawieniem czułości) albo ręczne wyzwalanie jednego cyklu...
- z całą resztą zgadzam się... (mnie też brakuje 6 biegu, ale cóż...)
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)


Wróć do „OGÓLNIE O SPORTAGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap