Strona 1 z 2

Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 12 wrz 2018, 22:49
autor: paul997
Zastanawiam się nad ywmianą samochodu w przyszłym roku. Do głowy przychodzi mi taka opcja, jak w temacie z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI. Miał ktoś z Was okazję porównywać obydwa samochody w takiej kombinacji silników? Jak z wyciszeniem wnętrza i osiągami? Oczywiście nie patrzę na tabelki 80-100 na 6. biegu. Normalnie optymalne przyspieszanie - diesel redukcja o 1 bieg, benzyna o 2.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 08:47
autor: geegles
Ja co prawda zrobiłem przesiadkę z 1.7 CRDI na 1.6 ale T-GDI. Pytanie bardziej do ludków od 1.6 GDI czy to w ogóle jedzie czy też taki muł jak 1.7 CRDI. I druie pytanie czy 1.6 nie spali Ci znacząco więcej niż 1.7 CRDI, bo pamiętam, że w 1.7 musiałem się ostro nasilić, aby spalił więcej niż 6l. Szczerze... mi osobiście dużo lepiej jeździło się dieselem.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 10:16
autor: Kriss86
Mam 1.6GDI żadko kiedy jadę w 4/5 osób przeważnie w 2 osoby plus bagaż spalanie w mieście 8l a na trasie 120/140kmh max6.5l na tempomacie udało mi się najmniej zejść do 5,6 ale to przy max 100kmh drogą przez wioski

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 13:39
autor: Sportage2k18
Ja 1.6GDI jestem świeżo po powrocie z dłuższej trasy ~650 km autostradami. Jechaliśmy w 4 dorosłe osoby + pełny bagażnik i spalanie przy 130-140km/h wyszło 9,1l. Przy jeździe po Krakowie średnio wychodzi ~10l.

Samochód jest ekonomiczny jak poruszamy się do 110km/h, wtedy spalanie to jakieś 6,4-6,6l

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 14:23
autor: paul997
Samo spalanie widzę, że jakieś 2 litry różnicy. Mam diesla, bo akurat tylko taki był w salonie o nazwie "kolega sprzedaje" :).
Dynamika 1.7 jest dla mnie wystarczająca, jak 1.6 ma podobną, to dla mnie OK. Interesuje mnie jeszcze komfort jazdy przy 90-120 km/h.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 14:35
autor: artemise
Jechałem SPG IV silnikami 1.7 CRDI , 1.6 GDI i 1.6 T-GDI. Jeżeli się przesiądziesz z tego diesla na benzyne bez turbo to poczujesz znaczny spadek osiągów, a spalanie tez mocno wzrośnie pewnie z tego co piszą koledzy wyżej. Ja polecam raczej dla Ciebie silnik z turbo, spalanie będzie wyższe niż diesla, ale przynajmniej osiągi będą lepsze, a nie znacznie gorsze. 1.7 Crdi to dynamiczna jednostka w Sportage, kora napędza auto już od najniższych obrotów i bardzo przyjemnie mi sie nim jezdzilo (przejechalem 700 km). Zwykłą benzynę musisz wysoko kręcić żeby była akceptowalnie dynamiczna, ale tak jak mówie na pewno zmniejsza to komfort do jakiego się przyzwyczaiłeś. Na pewno nie kupuj bez jazdy testowej bo możesz (ale nie musisz, to juz subiektywna ocena) być zawiedziony.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 15:50
autor: geegles
No, ale 1.6 GDI jest szybszy od 1.7 CRDI mimo wszystko o 1s do setki.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 16:11
autor: artemise
Raczej nie. Dane z cennika pokazują, że 1.6 GDI 132 KM , 1.7 CDRi 115 KM i 1.7 CDRi 141 KM mają 11.5 s do setki - może błąd w cenniku? (1.6 T-GDI 9,2 s)
Ale moim zdaniem ważniejszy parametr czyli Elastyczność od 80 do 120 km/h (s.) jest w dieslach dużo lepsza niż w benzynie bez turbo i to czułem na jeździe testowej:
1.6 GDI 132 KM : 17,3 s
1.7 CDRi 115 KM : 11,6 s
1.7 CDRi 141 KM: 8,5 s
1.6 T-GDI 177 KM: 10,3 s

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 16:20
autor: geegles
Co kto lubi. Ja sprawdzałem na autocentrum i tam 1.7 crdi ma 12,3

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 22:16
autor: paul997
Tylko mi się wydaje, że to są pomiary elastyczności na jakimś dziwnym biegu. Od 80 km/h diesel ciągnie na 4., a benzyna na 3. Rozpędzanie się przy wyprzedzaniu ciężarówki trwałoby w moim 1.7 aż 11 sekund? Tyle co ze startu zatrzymanego do 100 km/h? Bzdura jakaś. Ale trop macie dobry, trzeba tylko poszperać w internetach za porządnymi pomiarami.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 22:28
autor: Cav
paul997 pisze:Samo spalanie widzę, że jakieś 2 litry różnicy. Mam diesla, bo akurat tylko taki był w salonie o nazwie "kolega sprzedaje" :).
Dynamika 1.7 jest dla mnie wystarczająca, jak 1.6 ma podobną,


Nie ma - to wolnossący badziew.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 13 wrz 2018, 23:03
autor: artemise
Ale trop macie dobry, trzeba tylko poszperać w internetach za porządnymi pomiarami.


Jak mówie, jezdzilem i może nie są to dokładne dane (ale oficjalne) i najlepiej po prostu wsiąść w auto i sprawdzić dany silnik. Też dużo szukałem w necie jak kupowałem, ale nic nie zastąpi tego, że wsiadziesz do aut z różnymi silnikami i porównasz. Ja jechałem tym mocniejszym dieslem 141 koni 1.7 i to naprawdę fajny silnik. Gdyby nie to, że nie jezdze w trasy zbyt czesto sam bym go chetnie wziął i na pewno jest on znacznie lepszy niż 1.6 GDI, który jest silnikiem o zupełnie innej charakterystyce i jeżeli jezdziles wczesniej dieslem to może Ci to nie pasować.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 14 wrz 2018, 08:08
autor: mich_biel
Witam.
Ja ze swojego doświadczenia powiem tak: przesiadka z turbo diesla lub beznyny na wolnossący to jest dla mnie porażka (męczarnia).
Podczas szukania odpowiedniego samochodu i silnika jeździłem Sportkiem i Tusonem wolnossącym (oraz innymi samochodami z różnymi silnikami) to w porównananiu do mojego 17 letniego seata TDI z przebiegiem 400 tys. (nominalnie miał 110 koni a teraz może ma 100) myślałem że te samochody są w trybie awaryjnym. Na pewno więcej plusów ma silnik wolnossący, ale kupować nowy samochód i męczyć sie przez x lat to nie dla mnie. Dlatego trzeba się mocno zastanowić jak komuś to nie przeszkadza to więcej plusów jest za silnikiem bez turbo.
Zachęcam do jazd testowych i wtedy trzeba podjąć decyzję, nikt nie doradzi jak sam czowiek się nie przekona i przejedźie.
Życzę udanego i przemyślanego wyboru na lata.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 14 wrz 2018, 08:42
autor: Sportage2k18
Ja wziąłem swoje 1.6GDI z pełną świadomością jego osiągów, ale dla mnie osobiście ważniejsza jest bezawaryjność i prostota konstrukcji. Autem zamierzam jeździć ~8 lat.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 14 wrz 2018, 09:02
autor: Kriss86
To masz takie podejście jak ja :oki:

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 14 wrz 2018, 10:20
autor: paul997
A jak wygląda hałas w czasie jazdy GDI z prędkościami 90-120? Nie wkręca się na jakieś kosmiczne obroty? Bardziej słychać budę, koła czy silnik?

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 14 wrz 2018, 12:04
autor: Sportage2k18
Ja mogę w pełni komfortowo podróżować przy 140km/h, wtedy jest ok 3,5k obrotów jeśli dobrze pamiętam. Wydaje mi się, że najbardziej słychać wiatr na lusterkach i koła.

Generalnie najlepiej pójść na jazdę testową i samemu sprawdzić.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 06 paź 2018, 16:13
autor: diselboy
a w klekocie cirka 2500 obr/min i słychać tylko świst wiatru albo AD/DC z odtwarzacza.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 07 paź 2018, 20:24
autor: kzyhu1983
Ja się przesiadłem z uturbionej Astry na KS IV 1.6GDI. W mieście okej...na trasie trzeba dokładnie przewidzieć manewr wyprzedzania- bo nawet redukcja dużo nie pomaga- zwłaszcza powyżej 130 km/h.
Ale ja świadomie wybrałem taki silnik. Brak obostrzeń przy użytkowaniu (chłodzenie i rozgrzewanie turbo, dwumasy itd) oraz komfort jazdy jest niezaprzeczalny i nieporównywalny z poprzednim autem.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 08 paź 2018, 14:43
autor: diselboy
turbo się nagrzeje zanim wyjadę z miasta, podobnie z chłodzeniem, a wiadomo po"city" nie poszalejesz więc spoko, dwumasy 1,7 nie ma, sprawę DPF'a załatwia raz w tygodniu dłuższy powrót do domu (na około). za to apetyt na paliwo i kop przy odejściu przemawiają za ,a z resztą jestem już z takim "przebiegiem", że "emeryt-mode" to już standard, rally załącza się tylko na A4.

Re: Przesiadka z KS III 1.7 CRDi na KS IV 1.6 GDI

: 10 sty 2019, 00:16
autor: paul997
Chodziłem dookoła, aż mnie śnieg zastał, a salony pozbyły się samochodów demo. Myślałem, że zmienię markę i kupię coś innego niż Sportage. Wychodzi jednak, że nie za bardzo jest konkurencja na rynku i do tego taka, żeby się Żonie podobała. W grę wchodzi tylko wymiana na nowszego Sportka, przedliftowego. W najbliższą sobotę planuję się przejechać i sprawdzić 1.6 GDI, mają w Łomży jako zastępczy (oby tylko był). Z danych technicznych wychodzi bardzo podobnie jak 1.6 w Hyundaiu IX20, który był 150 kg lżejszy, a jak dla mnie była rakieta, nawet z kompletem pasażerów. Tyle, że miał kapcie 195 mm szerokości. Także nastawiam się, że będzie dobrze.