Koszty eksploatacji

Dyskusja na tematy gdzie indziej niepasujące.
Awatar użytkownika
bartdobr
Uzależniony
Posty: 172
Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
Lokalizacja: Łódzkie

Koszty eksploatacji

Postautor: bartdobr » 09 gru 2010, 15:30

Przymierzając się powoli do zakupu znalazłem informację o kosztach eksploatacji Kia Sportage

http://bi.gazeta.pl/im/9/8611/m8611819.pdf

Zastanawiam się co i kiedy trzeba będzie wymienić, i co będzie bardziej opłacalne. Wiem, że filtr cząstek stałych wymieni się przy +- 160 tys km - szokująca cena. Można podejrzewać, że samo auto będzie z takim przebiegiem warte pewnie ok 40 tys. I tu nagle okaże się, że trzeba będzie jeszcze włożyć 15tys zł w nowy filtr... [zdziwko]
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: soul » 09 gru 2010, 15:40

Przy takim przebiegu już nie będzie gwarancji (no chyba, że ktoś to zrobi w mniej jak 3 lata) więc CPF/DPF po prostu wytniesz i programowo wyłączysz to w komputerze i po sprawie.
Obrazek

jerry
Uzależniony
Posty: 171
Rejestracja: 23 wrz 2010, 21:58
Czym jeżdzę: Czarny Sportage XL 2.0 CRDI

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: jerry » 09 gru 2010, 16:06

Albo do tej pory znacznie stanieje i będzie kosztować 1/10 obecnej ceny.
Jeżdżę czarnym 2.0 CRDI, XL

Awatar użytkownika
Bodzio_s40
Uzależniony
Posty: 169
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:54
Czym jeżdzę: Kia SPORTAGE 1.7CRDI FUSION (WD)

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: Bodzio_s40 » 09 gru 2010, 16:44

a dlaczego chcesz wymieniac filtr dpf przy 160 tys?

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: Dezet » 09 gru 2010, 22:38

Dziwne jest porównanie cen KS i ix35. Niby bliźniaki a ceny podzespołów znacznie się róznią. Niestety na korzyść ix35 :cry:
Pozdrawiam Dezet

ismahel
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 09 paź 2010, 17:15
Czym jeżdzę: Kia Sportage III L 1.7CRDI Techno Orange
Gadu Gadu: 1250534

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: ismahel » 09 gru 2010, 22:58

Patrząc na to zestawienie ( zwłaszcza moce silników ) to za nic mi nie wychodzi że to Sportage najnowszej generacji .....
Kia Sportage L 1.7CRDI Techno Orange + pakiet Orange + alu 18"

Awatar użytkownika
bartdobr
Uzależniony
Posty: 172
Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: bartdobr » 10 gru 2010, 12:50

Bodzio_s40 pisze:a dlaczego chcesz wymieniac filtr dpf przy 160 tys?


Bo na tyle te filtry starczają. Choć jest to element, który absolutnie nie wpływa na jazdę to po zużyciu uniemożliwi komputerowi odpalenie samochodu. Tak przynajmniej jest w innych autach. KS ma dpf nowej generacji, jest bezobsługowy - tzn. nie trzeba dolewać płynu obniżającego temperaturę spalania sadzy w filtrze. "Czysta" ekologia, szczególnie gdy potem i tak trzeba to zutylizować..

ismahel pisze:Patrząc na to zestawienie ( zwłaszcza moce silników ) to za nic mi nie wychodzi że to Sportage najnowszej generacji .....


Chodzi o KS III. W KS II od niedawna też montują ten sam filtr. Wymogi UE. Więcej info o wysokich kosztach eksploatacji:
http://moto.pl/MotoPL/10,90142,8710263, ... auta_.html

soul pisze:Przy takim przebiegu już nie będzie gwarancji (no chyba, że ktoś to zrobi w mniej jak 3 lata) więc CPF/DPF po prostu wytniesz i programowo wyłączysz to w komputerze i po sprawie.


Przerabianie oprogramowania w aucie jest sporym problemem i często się nie udaje, pewniejszy sposób to emulator - urządzenie udające filtr i oszukujące komputer. Oczywiście to też sporo kosztuje a do nowej KS III to pewnie jeszcze czegoś takiego nie ma. Takie rozwiązania będą funkcjonować dopóki w Polsce nie zacznie się na przeglądach kontrolować poziomów emisji spalin jak np. w Niemczech.

Wniosek - do diesla trzeba będzie doliczyć co 160 tys km ekstra koszty eksploatacji dpf tylko dlatego ze to diesel. Za te 15tys zł było by duuużo paliwa :wmur:
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: saber » 10 gru 2010, 15:40

bartdobr pisze:Przerabianie oprogramowania w aucie jest sporym problemem i często się nie udaje, pewniejszy sposób to emulator - urządzenie udające filtr i oszukujące komputer. Oczywiście to też sporo kosztuje a do nowej KS III to pewnie jeszcze czegoś takiego nie ma. Takie rozwiązania będą funkcjonować dopóki w Polsce nie zacznie się na przeglądach kontrolować poziomów emisji spalin jak np. w Niemczech.

Wniosek - do diesla trzeba będzie doliczyć co 160 tys km ekstra koszty eksploatacji dpf tylko dlatego ze to diesel. Za te 15tys zł było by duuużo paliwa :wmur:


Przesadzacie z tym DPFem ... Przy tym przebiegu masz już po gwarancji - wówczas: http://www.auto-swiat.pl/1-bez-filtra-b ... ek-stalych , a jeśli coś się stanie w jej okresie to może to będzie rozwiązanie: http://emulatory.com.pl/nasze-produkty. ... DgodemQGHQ

Fakt do Sportage jeszcze nie ma, ale przy tych cenach tego filtra to tylko kwestia czasu, to czysty biznes, zwłaszcza, jeśli zainteresowanie tym samochodem jest tak duże - spora grupa odbiorców się robi ...

Jeszcze uzupełnienie informacji związanej z usunięciem filtra:

Cena profesjonalnego usunięcia filtra FAP (filtr usunięty na stałe i korekta programu) wynosi:
- Elektroniczne usunięcie fap - 1500 PLN;
- Usunięcie mechaniczne od 300 PLN do 700 PLN (w zależności od rodzaju i miejsca umieszcznia filtra).
Jeśli zdecydujecie się Państwo na jednoczesne podniesienie mocy Waszego Diesla to cena chipa wyniesie tylko 700 PLN (dotychczasowa 1490 PLN).

W naszej firmie usuwamy filtr na dwa sposoby:
1. Całkowite usunięcie i zastąpienie rurą;
2. Opróżnienie filtra i wstawienie w jego obudowę rury. Z zewnątrz nie widać wtedy żadnej zmiany samochód wygląda jak z założonym filtrem.


źródło: http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=fapdpf

Zatem kto kupi DPF za 15K ten frajer :)

malinabend
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 15 gru 2010, 21:05
Czym jeżdzę: focus2 1.6 tdci

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: malinabend » 16 gru 2010, 22:31

frajer nie frajer niewiadomo co bedzie za pol czy rok coraz bardziej rygorystycznie jest na przeglądach a niech te osły wprowadzą badanie jak masz w dowodzie wbite euro 5 to jaki problem zbadać czy dpf ci bangla czy nie jak ci przegladu nie podbiją to autem nie polatasz ani ci nikt nie kupi bo te ponad 10kilo tra wybulić a napewno do tego dojdzie czy predzej czy puzniej w koncu jestesmy w uni

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: saber » 16 gru 2010, 23:14

na szczęście masz wybór - benzyna 1.6 lub 2.0

poza tym sam przecież pisałeś w innym wątku, cytuję:

"jesli chodzi o fap to jest jedna zecz no niestety droga zeby nie gwarancja najchetniej bym to wycioł jak w innych markach auta maja za mały przebieg aby cos na ten temat wypłyneło."

powyżej masz opisane jak to można bezpiecznie wyciąć, nawet z opcją powrotu do stanu pierwotnego - jak wciąż masz obawy to bierz benzyne i już!

dosent
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:50
Czym jeżdzę: Almera 1.4

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: dosent » 17 gru 2010, 18:21

Dezet pisze:Dziwne jest porównanie cen KS i ix35. Niby bliźniaki a ceny podzespołów znacznie się róznią. Niestety na korzyść ix35 :cry:


Z doswiadczenia z Peugeotem wiem, ze czesto serwisy biora czesci od blizniaka, jesli sa tansze. Ja mam np w Peugeocie kupe z Citroena ;-)

Wiec jak wypadnie zmienic komplet amorkow, to poniewaz to i tak poza gwarancja, kupi sie od Hyundaya a pan Kazio wezmie na kanal i wymieni :-)

pzdr
d.

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: Dezet » 17 gru 2010, 21:13

Poza gwarancją, to za 7 lat!
Ciężko jeździć taki szmat czasu z niesprawnymi amorkami :lol:
Pozdrawiam Dezet

dosent
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:50
Czym jeżdzę: Almera 1.4

Re: Koszty eksploatacji

Postautor: dosent » 17 gru 2010, 21:48

Wiesz, zawsze pozostaje pytanie, czym skutkuje wymiana amortyzatorow poza ASO. No i druga sprawa co, jesli w ASO wymienia mi amortyzatory na przywiezione przez mnie.

W gwarancji jest napisane, ze jest obowiazek wykonywania okresowych przegladow w ASO. Dodatkowo jest zapis, ze warunkiem utrzymania gwarancji "jest obsluga samochodu przy zastosowaniu oryginalnych czesci zamiennych dystrybuowanych przez KIA [...] lub czesci porownywalnej jakosci (wymagane jest dostarczenie aktualnego certyfikatu jakosci)".

Wiec mozna to interpretowac tak, ze jak pojade do serwisu Hyundaya i zmienie u nich amortyzatory to zachowuje warunki gwarancji.

Zaryzykowalbym rowniez stwierdzenie, ze jesli pojade do pana Kazia i zaloze amortyzatory posiadajace certyfikat jakosci (np kupione od Hyundaya) to tez spelniam wymagania gwaranta...

pzdr
d.


Wróć do „OGÓLNIE O SPORTAGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap