List (mail) otwarty do KMP
List (mail) otwarty do KMP
Witam Państwa
Mam nadzieję, że po niniejszym mailu ja, jak i inni posiadacze Sportage III z nawigacją LG zostaną poważnie potraktowani dla udoskonalenia samochodu
i lepszego wizerunku firmy. (Kopia maila przekazana na forum sportage)
Zanim przejdę do rzeczy chciałbym KIA pochwalić za produkty. Powyższy samochód jest moim trzecim z Waszej firmy. Mało tego. Z kolejnymi
doświadczeniami coraz mniej wyobrażam sobie inną markę. Nie jest to może imponująca ilość, ale zważywszy na okres od chwili wejścia
na rynek Cee'd-a jest to sporo jak na przysłowiowego Kowalskiego.
Kolejna duża pochwała należy się załodze z Salonu, obsłudze klienta Serwisu oraz mistrzom KIA Nowicki.
Czytając informacje na forach o innych Dealer-ach uważam, że jest to gwiazda na Waszym firmamencie
Zapewne na pochwałę zasługują także pozostali pracownicy, jednak nie mając z nimi bezpośredniego kontaktu nie mogę nic powiedzieć.
Wydaje mi się, że kupując trzy samochody w jednym salonie, jednej firmy jest wystarczającym dowodem na moje zadowolenie.
Teraz do rzeczy.
Oto moje uwagi do Sportage III M Limited 2013, które mam nadzieje, że zostaną szybko uwzględnione:
• brak podnoszenia fotela pasażera - ja naszczęście nie mam z tym problemu, ale są tacy, którzy twierdzą, że widzą tylko połowę świata
• brak sterowania głosem w j.polskim - czyż byśmy byli jakąś ułomną nacją, gorszą od innych, że ta funkcja nam się nie należy?
• zbyt jasny ekran przy niskim poziomie jasności ekranu - w nocy jest to dokuczliwe. Owszem można ekran wyłączyć,
ale jaki ma to sens przy włączonej mapie? Mimo iż są trzy poziomy podświetlania, to tylko między wysoką, a średnią
jest istotna różnica, z kolei między średnią, a niską jest praktycznie niezauważalna.
• mapa to porażka - mimo, że firma wydaje się być dobra.
W porównaniu z Automapą jest:
o mało funkcjonalna
o średnio intuicyjna
o z uporem maniaka prowadzi przez drogi zamknięte lub jednokierunkowe pod "prąd"
o bardzo, ale to bardzo nieaktualna. Drogi którymi się poruszam są od lat zmienione np. ruch okrężny zamiast skrzyżowań,
zmieniony kierunek ruchu, wyłączenia
o wielu dróg zwyczajnie brakuje
o brakuje w wielu miejscach numeracji domów
Wygląda także na to, że tylko nas, Polaków traktuje się jak idiotów nie dając im możliwości aktualizacji oprogramowania.
Najlepszym dowodem na to jest
http://www.kia.com/at/service/navigatio ... t/updates/
Przecież jest to oficjalna strona KIA. A u nas co jest w tej zakładce?
Zupełnie NIC.
Być może warto zastanowić się jeśli nie nad naprawą obecnej mapy lub jej wymiany na inną to przynajmniej nad możliwością
uruchamiania alternatywnej mapy z USB np. Automapy, czy MapaMap.
Na koniec chcę zaproponować dwa drobiazgi. Znacznie ciekawiej był rozwiązany podłokietnik w Cee'd v.1 oraz dodatkową półkę pod podłogą
bagażnika dla wersji z pełnym kołem. Sam chętnie bym taki gadżet zakupił.
Mam nadzieję, że inni forumowicze dołożą swój kamyczek dla ulepszenia Sportage w tej i innych kwestiach
Z poważaniem forumowy bioxetin
Mam nadzieję, że po niniejszym mailu ja, jak i inni posiadacze Sportage III z nawigacją LG zostaną poważnie potraktowani dla udoskonalenia samochodu
i lepszego wizerunku firmy. (Kopia maila przekazana na forum sportage)
Zanim przejdę do rzeczy chciałbym KIA pochwalić za produkty. Powyższy samochód jest moim trzecim z Waszej firmy. Mało tego. Z kolejnymi
doświadczeniami coraz mniej wyobrażam sobie inną markę. Nie jest to może imponująca ilość, ale zważywszy na okres od chwili wejścia
na rynek Cee'd-a jest to sporo jak na przysłowiowego Kowalskiego.
Kolejna duża pochwała należy się załodze z Salonu, obsłudze klienta Serwisu oraz mistrzom KIA Nowicki.
Czytając informacje na forach o innych Dealer-ach uważam, że jest to gwiazda na Waszym firmamencie
Zapewne na pochwałę zasługują także pozostali pracownicy, jednak nie mając z nimi bezpośredniego kontaktu nie mogę nic powiedzieć.
Wydaje mi się, że kupując trzy samochody w jednym salonie, jednej firmy jest wystarczającym dowodem na moje zadowolenie.
Teraz do rzeczy.
Oto moje uwagi do Sportage III M Limited 2013, które mam nadzieje, że zostaną szybko uwzględnione:
• brak podnoszenia fotela pasażera - ja naszczęście nie mam z tym problemu, ale są tacy, którzy twierdzą, że widzą tylko połowę świata
• brak sterowania głosem w j.polskim - czyż byśmy byli jakąś ułomną nacją, gorszą od innych, że ta funkcja nam się nie należy?
• zbyt jasny ekran przy niskim poziomie jasności ekranu - w nocy jest to dokuczliwe. Owszem można ekran wyłączyć,
ale jaki ma to sens przy włączonej mapie? Mimo iż są trzy poziomy podświetlania, to tylko między wysoką, a średnią
jest istotna różnica, z kolei między średnią, a niską jest praktycznie niezauważalna.
• mapa to porażka - mimo, że firma wydaje się być dobra.
W porównaniu z Automapą jest:
o mało funkcjonalna
o średnio intuicyjna
o z uporem maniaka prowadzi przez drogi zamknięte lub jednokierunkowe pod "prąd"
o bardzo, ale to bardzo nieaktualna. Drogi którymi się poruszam są od lat zmienione np. ruch okrężny zamiast skrzyżowań,
zmieniony kierunek ruchu, wyłączenia
o wielu dróg zwyczajnie brakuje
o brakuje w wielu miejscach numeracji domów
Wygląda także na to, że tylko nas, Polaków traktuje się jak idiotów nie dając im możliwości aktualizacji oprogramowania.
Najlepszym dowodem na to jest
http://www.kia.com/at/service/navigatio ... t/updates/
Przecież jest to oficjalna strona KIA. A u nas co jest w tej zakładce?
Zupełnie NIC.
Być może warto zastanowić się jeśli nie nad naprawą obecnej mapy lub jej wymiany na inną to przynajmniej nad możliwością
uruchamiania alternatywnej mapy z USB np. Automapy, czy MapaMap.
Na koniec chcę zaproponować dwa drobiazgi. Znacznie ciekawiej był rozwiązany podłokietnik w Cee'd v.1 oraz dodatkową półkę pod podłogą
bagażnika dla wersji z pełnym kołem. Sam chętnie bym taki gadżet zakupił.
Mam nadzieję, że inni forumowicze dołożą swój kamyczek dla ulepszenia Sportage w tej i innych kwestiach
Z poważaniem forumowy bioxetin
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: List (mail) otwarty do KMP
Postarałeś się. Dużo pochwał, mała porcja uwag. Zdziwię się jeśli otrzymasz coś więcej niż zdawkowe podziękowanie za wierność marce i za przekazanie swych spostrzeżeń.
Może jeszcze dołączą do listu smycz albo inny drobiazg na święta.
Może jeszcze dołączą do listu smycz albo inny drobiazg na święta.
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: List (mail) otwarty do KMP
Nie no na Święta to nie tylko smycz!
Dorzucą kaganiec
Dorzucą kaganiec
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: List (mail) otwarty do KMP
Zibi70 - zmień login na "Mistrz Ciętej Riposty"
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: List (mail) otwarty do KMP
Łojtam, łojtam.....
Ja bym do tej litanii dorzucił jeszcze kilkanaście pkt. drobnych braków i upierdliwości KSIII
Niestety autko nasze było projektowane w pospiechu i zabrakło czasu na cyzelanctwo. Co wiecej miało byc w założeniu tanie(?) w swojej klasie i z wielu f-cji po prostu zrezygnowano (nawet takich co nic nie kosztują (sic!).
KIA chyba to zauważyła i sądzącąc po dopracowaniu nowego Ceeda czy tez Carensa widać ogromną różnicę.
Ciekawe czy KSIII po liftingu będzie "wycyzelowana".
Ja bym do tej litanii dorzucił jeszcze kilkanaście pkt. drobnych braków i upierdliwości KSIII
Niestety autko nasze było projektowane w pospiechu i zabrakło czasu na cyzelanctwo. Co wiecej miało byc w założeniu tanie(?) w swojej klasie i z wielu f-cji po prostu zrezygnowano (nawet takich co nic nie kosztują (sic!).
KIA chyba to zauważyła i sądzącąc po dopracowaniu nowego Ceeda czy tez Carensa widać ogromną różnicę.
Ciekawe czy KSIII po liftingu będzie "wycyzelowana".
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Navkol
- Uzależniony
- Posty: 353
- Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
- Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
- Lokalizacja: 3City
Re: List (mail) otwarty do KMP
Zibi70 pisze:Nie no na Święta to nie tylko smycz! [...]
Pewnie choinkę zapachową
Re: List (mail) otwarty do KMP
Panowie, dla mnie max lubię takie wyjaśnienie tematu, same konkrety.
Re: List (mail) otwarty do KMP
Ja nie mogę pojąc jak to możliwe z e 4letnie aut ma regulację wysokości fotela tylko dla kierowcy i do tego taką która wciąż sie samoreguluje do najniższego położenia a fotel nie ma regulacji wyprofilowania w części lędźwiowej.
Scenic z roku 2000 ma do dziś sprawną regulację fotela kierowcy i pasażera we wszystkich kierunkach ba nawet tylne fotele mają regulację przód tył i kąt oparcia.
O wygodzie siedzenia w fotelu Scenica i Sportaga wole nie mówić 2 światy.
Wątpię czy po dłuższej podróży Sportagem wysiądę bez bólu pleców i odbitych pośladków od twardego niczym taboret siedziska.
Pewnie to juz nikogo nie obchodzi bo pisze o modelu wycofanym z produkcji niemniej wskazuję że Kia ma jeszcze daleko do eurpejskich marek pod wieloma względami niekoniecznie mającymi wpływ na cenę.
Scenic z roku 2000 ma do dziś sprawną regulację fotela kierowcy i pasażera we wszystkich kierunkach ba nawet tylne fotele mają regulację przód tył i kąt oparcia.
O wygodzie siedzenia w fotelu Scenica i Sportaga wole nie mówić 2 światy.
Wątpię czy po dłuższej podróży Sportagem wysiądę bez bólu pleców i odbitych pośladków od twardego niczym taboret siedziska.
Pewnie to juz nikogo nie obchodzi bo pisze o modelu wycofanym z produkcji niemniej wskazuję że Kia ma jeszcze daleko do eurpejskich marek pod wieloma względami niekoniecznie mającymi wpływ na cenę.
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: List (mail) otwarty do KMP
No to po co kupowałeś KS? Przecież każdy przez zakupem "przymierza" się do auta i od razu trzeba było zdyskwalifikować te auto.
Mi akurat odpowiadają twarde fotele. W Renault po przejechaniu już 50km bolał mnie kręgosłup.
Mi akurat odpowiadają twarde fotele. W Renault po przejechaniu już 50km bolał mnie kręgosłup.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Administrator
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
- Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange
Re: List (mail) otwarty do KMP
Ostatnio miałem okazje jechać z małymi przerwami na papierosa 12h pod rząd i plecy mnie też nie bolały, a pracuję cały czas przy komputerze
-
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 gru 2010, 19:51
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI XL
Re: List (mail) otwarty do KMP
Pokonywałem trasy wybrzeże - Zakopane i Zakopane - wybrzeże po 800 km już trzykrotnie z wnuczką i żoną na pokładzie. Zimą i latem . Jazda około 12 -13 godz z fizjologicznymi przerwami ( przekąska i wc). Za każdym razem bez bólu pleców. Dla mnie bardzo przyjemnie jedzie się Sportage w długiej trasie.
Czekałem na : CZARNY 1.6GDI XL+CP1+ SRK zamówiona 26 lutego...zjechała z taśmy 17 października...24 października jest w Polsce... 26 października dotknąłem jej ...03 listopada stoi gotowa w salonie do odbioru...uroczyście odebrana 04 listopada
-
- Uzależniony
- Posty: 341
- Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
- Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L - Lokalizacja: Katowice
Re: List (mail) otwarty do KMP
michal55yh pisze:Mi akurat odpowiadają twarde fotele. W Renault po przejechaniu już 50km bolał mnie kręgosłup.
jezdze renowkami od 6 lat i się zastanawiam m od czgo mnie boli kręgosłup, juz wiem.
-
- Uzależniony
- Posty: 236
- Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
- Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
- Lokalizacja: Uć
Re: List (mail) otwarty do KMP
bioxetin pisze:Wygląda także na to, że tylko nas, Polaków traktuje się jak idiotów nie dając im możliwości aktualizacji oprogramowania.
niestety dla nich jesteśmy 3cim światem. Ostatnio kręciłem się po Pradze (tej w Czechach) i asystent pasa ruchu pokazywał się na sporej części skrzyżowań z więcej niż jednym pasem ruch. W Warszawie na kilku skrzyżowaniach widziałem, chociaż do Warszawy jeżdżę pociągiem Mapa obejmuje już i nawet prowadzi przez projektowane/budowane (środek nocy i orkan Ksawery mało było widać) skrzyżowanie drogi 11 z autostradą D11
bioxetin pisze:Być może warto zastanowić się jeśli nie nad naprawą obecnej mapy lub jej wymiany na inną to przynajmniej nad możliwością
uruchamiania alternatywnej mapy z USB np. Automapy, czy MapaMap.
delikatnie mówiąc wcale nie opłacalne dla KIA, szanse powodzenia w związku z tym żadne
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi
Re: List (mail) otwarty do KMP
michal55yh pisze:No to po co kupowałeś KS? Przecież każdy przez zakupem "przymierza" się do auta i od razu trzeba było zdyskwalifikować te auto.
Mi akurat odpowiadają twarde fotele. W Renault po przejechaniu już 50km bolał mnie kręgosłup.
Mnie też ale w megane'97, które nie miało regulacji części lędźwiowej wcale no ale to był budzetowy model w wersji eco.
Scenic natomiast miał bardzo dobrze wyprofilowane i utwardzone fotele.
Co do przymierzania to masz rację no ale tak się składa, żę KS2 i tak nie ma konkurencji w kategorii SUVów wyposażonych w dobrego turbo diesla 4WD skóry itd.
Od Renaulta jedynie Koleos 2,0 dCi 150 lub 180 KM wchodził w grę ale tak naprawdę to też koreańska produkcja Samsunga no i nieco droższy w takiej samej opcji. (jeszcze Kaszkaj). Jeździłem też Tucsonami jednak jakoś KS bardziej mi się podoba.
No ale jak to na rynku używek nie patrzysz na markę tylko na stan auta jakie trafi CI się kupić a autko które mi się dostało wygląda naprawdę na bardzo dobrze utrzymane i wady które opisuję w takiej sytuacji są drobnostkami.
Co innego przy kupnie nówki w salonie...
Było nie było mój model w salonie kosztował powyżej 120 tys PLN... za taką kasę można już wymagać regulacji wyprofilowania cz. lędźwiowej fotela.
Po to jest taka regulacja aby każdy mógł dostroić fotel pod swój kręgosłup.
To że Kowalskiego nie boli nie znaczy, że Iksińskiemu nie będzie dokuczało.
Kolejna rzecz to to, że takie wady można zauważyć dopiero po dłuższej jeździe ciągłej.
Tak czy inaczej mam swój patent na ten problem i narzekał nie będę niemniej mówię że klasowe auto ma mieć takowe udogodnienia.
Poza tym model 2 bardzo mi podchodzi stylistyką gabarytami i silnikiem.
Maławy bagażnik ale za to pełnowymiarowe koło zapasowe nie jakieś niepełnowartościowe rozwiązania.
Brakuje wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej dobrze, że w nowszej generacji przywrócili.
No cóż trzeba chwalić ale krytykować też trzeba aby nasze wozidła stawały się coraz lepsze czego wszystkim Sportageowcom w Nowym roku życzę:)
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: List (mail) otwarty do KMP
Z regulacjami fotela masz rację. Z modelu na model będzie coraz gorzej niestety a w markach budżetowych to odczuwa się najbardziej.
Taka ciekawostka. Jeździłem Mercedesem w którym fotel regulowało się elektrycznie we wszystkich płaszczyznach wraz z wielkością boczków oraz masażem ale brakowało jednej rzeczy - regulacji kierownicy. Dziwne rozwiązanie
Taka ciekawostka. Jeździłem Mercedesem w którym fotel regulowało się elektrycznie we wszystkich płaszczyznach wraz z wielkością boczków oraz masażem ale brakowało jednej rzeczy - regulacji kierownicy. Dziwne rozwiązanie
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Re: List (mail) otwarty do KMP
Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że puder12 miał rację.
Do dnia dzisiejszego KMP nie była łaskawa na jakąkolwiek reakcję.
W tym także na zdawkową odpowiedź.
Aktualnie zastanawiam się nad mail-em do Korei z odpowiednim komentarzem w/s KMP.
Wpadłem natomiast na mały patent w/s zbyt jasnego podświetlania
firmowej stacji multimedialnej o czym w dziale "zrób to sam..."
Do dnia dzisiejszego KMP nie była łaskawa na jakąkolwiek reakcję.
W tym także na zdawkową odpowiedź.
Aktualnie zastanawiam się nad mail-em do Korei z odpowiednim komentarzem w/s KMP.
Wpadłem natomiast na mały patent w/s zbyt jasnego podświetlania
firmowej stacji multimedialnej o czym w dziale "zrób to sam..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika