myszkowanie przy jeździe na wprost.

Dyskusja na tematy gdzie indziej niepasujące.
Awatar użytkownika
kura8566
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 14 paź 2012, 10:37
Czym jeżdzę: 2.0 cdri xl sand, crv 2.4, grizzly 700
Gadu Gadu: 3444122
Lokalizacja: Elbląg

myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: kura8566 » 28 gru 2012, 21:33

Jakie sa Wasze odczucie przy szybkiej jeździe autostradowej. Ja nie czuję się pewnie za kierownicą nie wiem czy to wina podmuchow wiatru czy uklad kierowniczy jest nieprecyzyjny potrafi bujnąć samochodem i wydaje mi się że trzeba cały czas walczyć z kierownicą aby utrzymać prosty kierunek jazdy w moim drugim suvie crv nie mam takiego wrazenia jade 160 kierując auto jedna reką w sportagu bym się nie odważył. Co o tym sądzicie?
Zbyt mało wiem by być niekompetentnym

Wojok
Bywalec
Posty: 87
Rejestracja: 15 maja 2011, 13:33
Czym jeżdzę: KIA Sportage
Lokalizacja: Lubliniec

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: Wojok » 28 gru 2012, 21:55

To samo zauważyłem że lekki delikatny ruch kierownicą i autem dość mocno potrafi zabujać .
Ale to normalne przy dużym samochodzie i kształtowi opływowemu cegły [hihihi] .
Spowodowane to może być poprzez nasz elektro-hydrauliczny układ kierowniczy który utwardza się przy wyższych prędkościach . Ogólnie ta fuknkcja mi się podoba ale ma wadę jak dla mnie przy skręcaniu , gdy zjeżdżam z głównej drogi w boczną to układ kierowniczy tak jakoś dziwnie pracuje .
KIA Sportage Black Pearl 1.6GDI , XL , LST , AW8

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: puder12 » 28 gru 2012, 23:17

Potwierdzam, u mnie też układ kierowniczy niezbyt precyzyjny. Myszkowanie to niestety standard. Po pewnym czasie przywykłem, ale zdarza się że jak zawieje z boku to strach się bać. [hihihi]

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: soul » 29 gru 2012, 05:04

elektro-hydrauliczny układ kierowniczy
wojok gdzie Ty tam masz hydraulike? [zdziwiony]

Wspomaganie jest elektryczne. Bez dodatków.
Obrazek

Awatar użytkownika
Zibi70
Expert
Posty: 980
Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: Zibi70 » 29 gru 2012, 13:18

Panowie, o jakich konkretnie prędkościach mówicie, bo ja jakoś nie zauważyłem takich objawów, a raczej takie, że idzie jak po szynach. Z tym, że jeszcze nie wypruwałem flaków z silnika.
Kontrolujecie ciśnienie w oponach?
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał. [zdziwko]

marcinK
Nasz Człowiek
Posty: 877
Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
Lokalizacja: Warszawa

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: marcinK » 29 gru 2012, 13:40

Mnie parę razy zdarzyło się i wypruwać flaki i jakoś strach mnie nie oblatywał, nic takiego nie zauważyłem :galy:
Odebrana po 178 dniach:)

MarekA
Nasz Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 03 lis 2010, 15:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,7 CRDI "XL" czarna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: MarekA » 29 gru 2012, 13:42

Jak dobrze kojarzę to się nazywa progresywne wspomaganie - dostosowanie układu w zależności od prędkości. min.czym większa prędkość, tym mniejsze ruchy kierownica są wymagane.
Kwestia przyzwyczajenia, ale chyba najbardziej przeszkadza osobom lubiącym mocno trzymać kierownicę.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: ZygJe » 29 gru 2012, 21:37

Wspomaganie progresywne, polega na tym, że im SZYBCIEJ samochód jedzie tym SŁABIEJ działa wspomaganie. O ile dobrze pamiętam, to przy ponad 100km/h wspomaganie wyłącza się całkowicie. Ma to zapobiegać wykonaniu zbyt szybkiego skrętu kierownicą przy dużej szybkości. Np. w BMW jest stosowane rozwinięcie tego systemu polegające na zmianie przełożenia przekładni kierowniczej w zależności od prędkości. nie pamiętam dokładnie parametrów, ale chodzi o to, ze np przy prędkości "manewrowej' potrzeba "od oporu do oporu" 1,5 obrotu kierownicy (a więc można szybko i łatwo skręcać) a przy prędkościach autostradowych potrzeba 3 obr. kierownicy (co zwiększa precyzję kierowania).
jeśli chodzi o 'myszkowanie" to ja u siebie niczego takiego nie zauważyłem - nie mylić z podatnością na boczny wiatr, która jest (jak w kazdym tego gabarytu pojeździe ) spora. Szczególnie jest to widoczne przy jeździe 'naszymi "poekranowanymi" autostradami. Wyjazd z za ekranu przy dużej prędkości i silnym bocznym wietrze kończy się nie przyjemnym "bujnięciem" - czy jak to zwał :)
Efekt "myszkowania" na drodze bez kolein i wiatru najczęściej jest związany bądź to nie prawidłowym ciśnieniem w oponach, bądź to z nie prawidłowo ustawioną zbieżnością. Ta ostatnia jest w fabryce ustawiana pobieżnie i powinna być skontrolowana na przeglądzie "0" u dilera. często jednak nie jest to robione lub sprawdzana jest tylko zbieżność z przodu. W KSIII jest z tyłu zawieszenie wielowahaczowe w którym również ustawia sie zbieżność oraz dodatkowo kąt pochylenia koła (który ma duży wpływ na stabilność prowadzenia). Ja w 2 tyg. posiadania KS puknąłem bokiem przedniego koła o krawężnik i ustawiałem geometrię. Z tyłu była totalna sieczka (na 99,9% ustawiona tak w fabryce).
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

piotr2012
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 19 sty 2013, 19:51
Czym jeżdzę: sportage III, 1.7 crdi

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: piotr2012 » 29 sie 2013, 22:43

To myszkowanie pojawia się u wielu kierowców. Przy ostatniej wizycie w ASO Toruń, dowiedziałem się, że ten typ tak ma. Co najdziwniejsze (szef serwisu) powiedział, że wielu kierowców zwraca uwagę na tę przypadłość. Niestety rozwiązania nie ma. Jak się dowiedziałem trzeba sie do tego przyzwyczaić lub "...napisz Pan pismo do Kia Motor Poland...." Ja jakoś nie potrafię się przyzwyczaić, jest to dla mnie nie akceptowalne. Czy może ktoś z kolegów rozwiązał ten problem? Oczywiście mówimy o Sportage o ustawionej dobrze zbieżności i prawidłwym ciśnieniu w oponach.

piotr2012
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 19 sty 2013, 19:51
Czym jeżdzę: sportage III, 1.7 crdi

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: piotr2012 » 09 sty 2014, 23:50

I taka odpowiedz z KIA Motor Polska dotycząca ...myszkowania przy jeżdzie na wprost:

"Odpowiadając na Pana pismo chcemy poinformować, że przeprowadzona przez
Autoryzowaną Stację Obsługi Kia Autopol diagnostyka oraz pomiary geometrii
pojazdu nie ujawniły usterki pojazdu. Podczas jazdy testowej samochód nie
wykazywał nadmiernej skłonności do zmiany toru jazdy.
Należy tu wyjaśnić, że obserwowane przez Pana "myszkowanie" jest zjawiskiem
typowym dla samochodów wyposażonych w szerokie opony. Intensywność oraz
odczucie tej cechy przez użytkownika pojazdu jest zależne od indywidualnych
cech konstrukcyjnych pojazdu i może się różnić zależnie od marki i modelu."

Awatar użytkownika
bipuk
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:13
Czym jeżdzę: 1.6 GDI XL 2010 r.
_______
fabia 1.2
Lokalizacja: Kraków

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: bipuk » 26 mar 2014, 09:03

piotr2012 udało Ci sie jakoś rozwiązać tą przypadłość ?

wczoraj przejałem swoją Kie od poprzedniego własciciela i przy powrocie A4 byłem mega zdziwiony jak to auto sie prowadzi, myślalem że to jakiś problem z oponami, albo geometrią i po prosu znosi ją na jedną stronę, ale okazało sie że auto jedzie jak chce, i trzeba co chwilę korygować kierownicą, raz w lewo raz w prawo - do tego kierownica chodzi straaaasznie cięzko, byłem przyzwyczajony że w trasie auto prowadzę trzema palcami, a tu za cholerę sie tak nie da.

Poprzednie auto - skoda fabia na kołach 14'' wiec na pewno róznica w odczuciach miałaby być duża, ale jak na razie lekki zawód :(

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: Kwarcu » 26 mar 2014, 19:39

Z tym myszkowaniem to jest tak, że wielu posiadaczy nowszych Kijanek, gdzie wspomaganie jest elektryczne, skarży się na potrzebę dość częstego kontrowania, nawet w testach dziennikarskich niektórzy dziennikarze na to psioczą. Nic z tym się nie da zrobić, auta KIA tak mają. Problemem jest czułość układu kierowniczego i trudność ze znalezieniem tzw. pozycji zerowej kierownicy.

Oczywiście jak ktoś co kilkanaście metrów musi kontrować to już jest coś nie tak z autem.

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: kasia_mm » 26 mar 2014, 19:43

bipuk - coś nie tak jest skoro kierownica Ci ciężko chodzi - byłeś z nią przed kupnem na jakimś przeglądzie?
oczywiście kwestia przyzwyczajenia z Fabii na KS jest - KS jest wyższa i na autostradzie wyraźnie "gorzej" a raczej innaczej się prowadzi takie auto niż każde niskozawieszone - dwa lata temu jechaliśmy w dwa auta do Berlina i na A2 przy mocnym bocznym wietrze mnie po stu km bolały łapy od "trzymania" KS na drodze a kolega z Camry na każdym przystanku robił oczy o co mi chodzi.. jak się przesiedliśmy - zrozumiał:)

PS czy bipuk to nie przypadkiem Maciek z Krakowa? :)

Awatar użytkownika
color1
MODERATOR
Posty: 413
Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Lokalizacja: Wawa

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: color1 » 28 mar 2014, 01:36

tylko dodam, ze kolejny mój wyjazd po autostradach de, au to kolejne wkurzenie na moją kijankę - notoryczne kontrowanie toru jazdy faktycznie jest mocno irytujące a hałas przy > 110 nieznośny.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: XV 1900 » 28 mar 2014, 11:38

Więc macie problem z waszymi autami :shock: Ja przejechałem od pażdziernika do dziś 21kkm. z czego 35% na autostradach w de i takich problemów jakie wy opisujecie nie zauwazyłem nawet przy silnym bocznym wietrze i nie jeżdże powoli raczej "lubię zapierdalać" :D

Awatar użytkownika
bipuk
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:13
Czym jeżdzę: 1.6 GDI XL 2010 r.
_______
fabia 1.2
Lokalizacja: Kraków

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: bipuk » 28 mar 2014, 14:14

Odczucia wynikają zapewne w dużej mierze ze zmiany auta, z czasem licze że sie do tego przyzwyczaje. Dzisiaj druga przejażdzka i już było lepiej. Ale kontrowanie kierownicy na autostradze nadal jest zbyt zajmujące i wymaga za dużej siły wkładanej w kierownice. O ile dobrze pamiętam to na jezdzie próbnej modelem po FL doradca wspominał m.in że wychodząc naprzeciw opiniom klientów, wprowadzili trzystopniowe regulację układu wspomagania i tam na pewno nie odczułem takich objawów.

Zobaczymy, póki co auto wszystkie mankamenty nadrabia wyglądem :)


PS. Kasiu, tak to ten sam Maciek,co oglądał Twoją czarną perłę która to miała być z kratką... :)

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: XV 1900 » 28 mar 2014, 15:19

Twierdze że coś nie tak z waszymi autami :shock: jakie k.... kontrowanie kierownicą :shock: to nie jest syrena z lat siedemdziesiątych żeby kontrowac kierownica [zly1] mam to auto od pół roku i nigdy nie musiałem kontrować a jeżdze w różnych warunkach i drogach. Nie jest też to moje pierwsze auto bo jeżdziłem różnymi niemcami, japońcami i tymi na F też [rotfl1] . Obojętnie czy jest sucho czy leje deszcz jadę autostradą i NIGDY nie musiałem kontrować kierownicą. Na początku denerwowało mnie tylko to lekko działające wspomaganie.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: Kwarcu » 28 mar 2014, 18:14

Faktycznie to trójstopniowe regulowanie czułości EPS w wersji po FL może pomóc.

Standardowo elektryczne wspomaganie KIA działa porównywalnie do funkcji CITY we Fiacie, z tą różnicą że CITY we Fiacie dało się wyłączyć. Wspomaganie jest bardzo czułe i niestety nie da się utrzymać pozycji "zero". Użytkując Soula przyzwyczaiłem się do tej lekko chodzącej kierownicy, ale problemów z ciągłym kontrowaniem nie miałem i nie mam, owszem co jakiś czas trzeba było ale bez przesady. Nie biorę pod uwagę kontrowania przez mocniejsze boczne wiatry, na które Soul też jest podatnym klockiem. :bigok:

jarecki555
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 04 mar 2011, 20:57
Czym jeżdzę: kia sportage III

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: jarecki555 » 06 sie 2014, 21:22

Witam użytkowników samochodu porażki ;)

Może opisze mój problem. Od dnia zakupu tj. 09.04.2011 walczę ze zbieżnością pojazdu, mianowicie sama się przestawia Kia Motors Polska jak i serwisy zatajają wadę wręczają mi wydruki regulacji zbieżności nie od mojego samochodu.Byłem w niezależnych serwisach wykryto skokową prace układu kierowniczego i ściąganie raz w prawo raz w lewo co sprzedawca/ gwarant odrzuca twierdząc ze to następstwo użytkowania pojazdu ( kpina). Na obecną chwilę zgłosiłem wadę do siedziby Kia Motors w Korei oraz zamierzam poinformować pisemnie o całym fakcie prezesa Kia Motors.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: puder12 » 06 sie 2014, 21:26

Wytrwałości w dochodzeniu swoich praw. Może lepiej zamiast do Korei napisz do TVN Turbo. Jeden z forumowiczów w ten sposób załatwił problem - KMP odkupiło jego usterkowe auto.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1312
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: myszkowanie przy jeździe na wprost.

Postautor: ZygJe » 06 sie 2014, 21:51

XV 1900 pisze: Obojętnie czy jest sucho czy leje deszcz jadę autostradą i NIGDY nie musiałem kontrować kierownicą. Na początku denerwowało mnie tylko to lekko działające wspomaganie.

Ale nie wiem czy wiesz, jest pewna zasadnicza różnica między Twoją KS z USA a pozostałych forumowiczów. Otóż wersja Twoja ma klasyczne wspomaganie hydrauliczne z pompą napędzaną od silnika. Reszta ma wspomaganie elektryczne. Niebo a ziemia.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „OGÓLNIE O SPORTAGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap