Podobno całe życie składa się z konieczności wyboru między jednym a drugim.
Również i ja mam taki dylemat: na jaką wersję się zdecydować? Kusi mnie diesel (aktualnie taki silnik użytkuję w Octavii i jestem bardzo zadowolony), jednak zbyt wiele naczytałem sie o filtrze cząstek stałych, aby ten temat sobie odpuścić.
Pozostaje więc benzyna.
Ale który silnik? 1,6 czy 2,0?
Jako, że postawiłem sobie barierę cenową oscylującą w okolicy 80.000 złotych, w grę wchodzi wersja XL z silnikiem 1,6, lub 2,0 w wersji M.
Najbardziej kusi mnie wyższe wyposażenie, gdyż zawsze jeździłem "golasami", a na starość chciałoby sie trochę luksusu Tym bardziej, że podróżuję dużo z małym bobasem.
Jednak nie pasuje mi też rola zawalidrogi. Boję się, że silnik 1,6 będzie dla tej masy zdecydowanie za słaby. Nie to, że jestem jakimś ścigantem (etap ten dawno mam już za sobą), jednak osiągi wpływają na komfort i bezpieczeństwo w ruchu - zwłaszcza sprawne wyprzedzanie.
Z drugiej strony mocniejszy 2-litrowy silnik, 23 (lub 28 - w zależności od specyfikacji) KM więcej, jednak dużo słabsze wyposażenie. Czy ta różnica w KM warta jest takiego spadku w wyposażeniu? Na plus to fakt, że silnik nie jest nowością, więc może ominą go choroby wieku dziecięcego. Nie wiem jak będzie z 1,6, gdyż o ile się nie mylę, jest to nowa konstrukcja.
Samochód będzie w dłuuuuuuugim kredycie, więc wybór musi być bardzo rozsądny.
Co radzicie?
Dylemat
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Dylemat
jeśli przesiadasz się z turbodiesla do benzyny to raczej będziesz rozczarowany w pierwszych dniach/tygodniach użytkowania, zwłaszcza z silnika 1.6 - potem się przyzwyczaisz
no a skoro ustawiłeś sobie górny limit na 80 kpln to w przypadku diesla w gre wchodzi jedynie 1.7 crdi (wersja M)
w kwestii dpf - jeśli pokonujesz dłuższe dystanse a nie stoisz w korkach w centrum to nie taki straszny ten filtr...
a tak na marginesie, ten silnik 2.0 (theta II, dual cvvt) o ile się nie mylę to raczej też nowość...
no a skoro ustawiłeś sobie górny limit na 80 kpln to w przypadku diesla w gre wchodzi jedynie 1.7 crdi (wersja M)
w kwestii dpf - jeśli pokonujesz dłuższe dystanse a nie stoisz w korkach w centrum to nie taki straszny ten filtr...
a tak na marginesie, ten silnik 2.0 (theta II, dual cvvt) o ile się nie mylę to raczej też nowość...
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Dezet
- Uzależniony
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
- Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
- Lokalizacja: WJ
Re: Dylemat
color1 pisze:w kwestii dpf - jeśli pokonujesz dłuższe dystanse a nie stoisz w korkach w centrum to nie taki straszny ten filtr...
Niestety, stoję w permanentnych korkach (Warszawka!), stąd też moje wielkie obawy. Jak korki, to też i większe spalanie - a co za tym idzie - wskazanie na oszczędniejszy silnik 1,6.
Cóż, z niecierpliwością będę czekał na opinie posiadaczy 1,6 i ich wrażeń z jazdy.
Pozdrawiam Dezet
- color1
- MODERATOR
- Posty: 413
- Rejestracja: 13 sie 2010, 00:21
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
- Lokalizacja: Wawa
Re: Dylemat
gdzieś natknąłem się na info, że 1.6 gdi stoją już w niektórych salonach, możliwe że jako democar - podzwoń, popytaj, nawet jeśli nie w wawie a w okolicach będzie dostępny do jazdy próbnej, przynajmniej rozwiejesz swoje wątpliwości.
Kia Sportage 2.0 DOHC (L ; D5U ; Alpine Grey)
Re: Dylemat
Ja też mam taki dylemat i też martwi mnie DPF. Jeżdzę głównie po mieście, zakorkowanym (Wrocław) + gdzieś dalej na urlop i parę krótszych tras w ciągu roku. Jakies 15-20k rocznie, więc raczej nastawiam się na benzynę. Tylko nie wiem jaką, ale mam jeszcze trochę czasu, żeby nazbierać "wkład własny" i zdecydować. Pamiętaj, że czym bogatsze wyposażenie, tym auto cięższe, więc dodatkowo może być mułowate przy słabszym silniku...
Pozdrawiam
- m00nster
- Bywalec
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 20:39
- Czym jeżdzę: kia sportage 2.0 DOHC wersja L
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Dylemat
Jeździłem wcześniej citroenem c5 1.6 HDI z filtrem i moje doświadcznia są następujące:
dopóki miałem 60km do pracy i jeździłem głównie w trasie wszystko było ok. Później miałem do pracy nie całe 10km i zaczeły sie problemy. Odradzam wszystkim disla z filtrem jeśli przynajmniej raz na 500 km przebiegu nie mają w planach dłuższej trasy.
Fakt że przy silniku 2.0 w benzynie zdecydowanie częściej trzeba odwiedziać stację paliw ale jednorazowy koszt wymiany zabitego filtra może przyprawić o zawał.
pozdrawiam
dopóki miałem 60km do pracy i jeździłem głównie w trasie wszystko było ok. Później miałem do pracy nie całe 10km i zaczeły sie problemy. Odradzam wszystkim disla z filtrem jeśli przynajmniej raz na 500 km przebiegu nie mają w planach dłuższej trasy.
Fakt że przy silniku 2.0 w benzynie zdecydowanie częściej trzeba odwiedziać stację paliw ale jednorazowy koszt wymiany zabitego filtra może przyprawić o zawał.
pozdrawiam
sportage 2.0 DOHC L black pearl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika