Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Tak jak w tytule potrzebuję pomocy bądź porad jak rozwiązać pewien, nie ukrywam że dla mnie duży, problem. Ale od początku.
Na poczatku była ciemność ... A teraz serio.
Specyfika rynku koreańskiego, dotycząca serwisowania samochodów jest zgoła odmienna niż europejska . Mianowicie chodzi o to, iż w Korei do modelu SPORTAGE nie jest dołączana książka serwisowa, a jedynie instrukcja obsługi która zawiera m.in. różne czynności sprawdzające przewidziane po uzyskaniu danego przebiegu. Niemniej jednak czynności te nie są obligatoryjne (i mogą być wykonywane w jakimkolwiek warsztacie), a jedynie sugerują, że po danym okresie eksploatacji, który wynosi każdorazowo 5 lub 10 tysięcy km (czyli mając na uwadze ilość kilometrów pokonowanych przeze mnie w Polsce musiałbym jeżdzić do serwisu średnio co 2,5 - 3 miesiące ), można sprawdzić elementy wymienione na poszczególnych listach. Pokrótce, w Korei nie ma wymogu robienia przeglądów okresowych w konkretnych odstępach czasowych np. co 2 lata bądź co ileś kilometrów, tak jak jest to sugerowane przez europejskich dealerów. W związku z powyższym nie mogę uzyskać od strony koreańskiej konkretnego terminarzu przeglądów okresowych, ponieważ takowego nie posiadają.
Mając powyższe na uwadze napisałem maila do KMP z prośbą o udzielenie wskazówek jak mogłoby wyglądać serwisowanie silnika 2.0 T-GDI w Polsce (poniżej odpowiedź z KMP). Czy mam się posiłkować, a co za tym idzie również polski serwis KIA, terminarzem przeglądów dostępnych dla tego silnika montowanego w KIA SPORTAGE przeznaczonych na rynek amerykański i kanadyjski, czy może odpowiedni będzie terminarz dla europejskiego silnika 1.6 GDI bądź 2.0 DOHC? W załączeniu zeskanowane strony z instrukcji obsługi amerykańskiej i koreańskiej obrazujące problem. Sprawdzałem jeszcze dodatkowo tak zwaną ogólną instrukcję dla KS (ze strony kia hotline) i tylko w instrukcji na USA i CAN są wyszczególnione elementy obsługi silnika T-GDI, natomiast w pozostałych jest generalnie benzyna albo diesel. Kolejną ciekawostką jest to, że w instrukcji USA i CAN okresy kilometrowe pomiędzy przeglądami wynoszą 48 tyś. a nie jak w Europie 30 tyś. Więc ja już zgłupiałem
SKANY
ODPOWIEDŹ Z KMP
"Witam,
Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że podany numer VIN nie widniej w europejskiej bazie danych, do której mamy dostęp. Nie ma wiec możliwości podtrzymania gwarancji na ten samochód. Nie wiemy, jakie wymogi serwisowe przypisane zostały do Pańskiego samochodu. Zalecamy eksploatację pojazdu zgodnie z dokumentacją przekazaną Panu przez sprzedawcę.
Z poważaniem,
Przemysław .......
Infolinia KIA Motors Polska Sp. z o.o.
801 542 542
Niniejsza wiadomość została przesłana w imieniu KIA Motors Polska Sp. z o.o. przez Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o."
Przedstawiłem im problem dokładnie tak samo, załączyłem również te skany ale najwyrażniej nie umieją czytać ze zrozumieniem, skoro piszą że nie wiedza jakie czynności serwisowe zostały przypisane do mojego samochodu. Ja do cholery też nie wiem bo tak jak pisałem wyżej nie ma żadnych dokumentów mówiących o obligatoryjnych przeglądach okresowych i dlatego chciałem uzyskać od nich pomoc, ponieważ myślałem że jako KMP mają więcej możliwości aby skontaktować się z KMK bo ja kontaktowałem sie tylko z dealerem, który też nie musi wszystkiego wiedzieć. Ale jak to zwykle bywa w rozmowach z różnymi centrami producentów samochodów jest to jak walenie i olewka. Wystarczyłoby, żeby Pan zajrzał sobie na stronę http://www.kia-hotline.com, wpisał tam mój numer VIN i miałby wszystkie potrzebne informacje, które mógłby porównać do silnika np. 2.0 oferowanego w Europie i sprawdzić czy jest to mniej więcej to samo. Ja niestety nie moge tego zrobić bo nie znam sie na technicznych sprawach. Gdy porównałem sobie te trzy silniki na stronie http://www.automobile-catalog.com wyszło mi, że europejski silnik 2.0 jest tego samego typu co mój 2.0 T-GDI, czyli Hyundai Theta II -series. Tylko zdaje mi się, że europejski jest DOHC a mój GDI więc mimo wszystko sie różnią. Ale tak jak wspomniałem wyżej, jestem zielony w tych sprawach. Dlatego zwróciłem sie do Was. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić tę gwarancję, ponieważ z tego co on napisał wynika, że KIA nie ma międzynarodowych gwarancji w co nie chce mi się za bardzo wierzyć, skoro inne marki posiadają coś takiego.
Na poczatku była ciemność ... A teraz serio.
Specyfika rynku koreańskiego, dotycząca serwisowania samochodów jest zgoła odmienna niż europejska . Mianowicie chodzi o to, iż w Korei do modelu SPORTAGE nie jest dołączana książka serwisowa, a jedynie instrukcja obsługi która zawiera m.in. różne czynności sprawdzające przewidziane po uzyskaniu danego przebiegu. Niemniej jednak czynności te nie są obligatoryjne (i mogą być wykonywane w jakimkolwiek warsztacie), a jedynie sugerują, że po danym okresie eksploatacji, który wynosi każdorazowo 5 lub 10 tysięcy km (czyli mając na uwadze ilość kilometrów pokonowanych przeze mnie w Polsce musiałbym jeżdzić do serwisu średnio co 2,5 - 3 miesiące ), można sprawdzić elementy wymienione na poszczególnych listach. Pokrótce, w Korei nie ma wymogu robienia przeglądów okresowych w konkretnych odstępach czasowych np. co 2 lata bądź co ileś kilometrów, tak jak jest to sugerowane przez europejskich dealerów. W związku z powyższym nie mogę uzyskać od strony koreańskiej konkretnego terminarzu przeglądów okresowych, ponieważ takowego nie posiadają.
Mając powyższe na uwadze napisałem maila do KMP z prośbą o udzielenie wskazówek jak mogłoby wyglądać serwisowanie silnika 2.0 T-GDI w Polsce (poniżej odpowiedź z KMP). Czy mam się posiłkować, a co za tym idzie również polski serwis KIA, terminarzem przeglądów dostępnych dla tego silnika montowanego w KIA SPORTAGE przeznaczonych na rynek amerykański i kanadyjski, czy może odpowiedni będzie terminarz dla europejskiego silnika 1.6 GDI bądź 2.0 DOHC? W załączeniu zeskanowane strony z instrukcji obsługi amerykańskiej i koreańskiej obrazujące problem. Sprawdzałem jeszcze dodatkowo tak zwaną ogólną instrukcję dla KS (ze strony kia hotline) i tylko w instrukcji na USA i CAN są wyszczególnione elementy obsługi silnika T-GDI, natomiast w pozostałych jest generalnie benzyna albo diesel. Kolejną ciekawostką jest to, że w instrukcji USA i CAN okresy kilometrowe pomiędzy przeglądami wynoszą 48 tyś. a nie jak w Europie 30 tyś. Więc ja już zgłupiałem
SKANY
ODPOWIEDŹ Z KMP
"Witam,
Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że podany numer VIN nie widniej w europejskiej bazie danych, do której mamy dostęp. Nie ma wiec możliwości podtrzymania gwarancji na ten samochód. Nie wiemy, jakie wymogi serwisowe przypisane zostały do Pańskiego samochodu. Zalecamy eksploatację pojazdu zgodnie z dokumentacją przekazaną Panu przez sprzedawcę.
Z poważaniem,
Przemysław .......
Infolinia KIA Motors Polska Sp. z o.o.
801 542 542
Niniejsza wiadomość została przesłana w imieniu KIA Motors Polska Sp. z o.o. przez Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o."
Przedstawiłem im problem dokładnie tak samo, załączyłem również te skany ale najwyrażniej nie umieją czytać ze zrozumieniem, skoro piszą że nie wiedza jakie czynności serwisowe zostały przypisane do mojego samochodu. Ja do cholery też nie wiem bo tak jak pisałem wyżej nie ma żadnych dokumentów mówiących o obligatoryjnych przeglądach okresowych i dlatego chciałem uzyskać od nich pomoc, ponieważ myślałem że jako KMP mają więcej możliwości aby skontaktować się z KMK bo ja kontaktowałem sie tylko z dealerem, który też nie musi wszystkiego wiedzieć. Ale jak to zwykle bywa w rozmowach z różnymi centrami producentów samochodów jest to jak walenie i olewka. Wystarczyłoby, żeby Pan zajrzał sobie na stronę http://www.kia-hotline.com, wpisał tam mój numer VIN i miałby wszystkie potrzebne informacje, które mógłby porównać do silnika np. 2.0 oferowanego w Europie i sprawdzić czy jest to mniej więcej to samo. Ja niestety nie moge tego zrobić bo nie znam sie na technicznych sprawach. Gdy porównałem sobie te trzy silniki na stronie http://www.automobile-catalog.com wyszło mi, że europejski silnik 2.0 jest tego samego typu co mój 2.0 T-GDI, czyli Hyundai Theta II -series. Tylko zdaje mi się, że europejski jest DOHC a mój GDI więc mimo wszystko sie różnią. Ale tak jak wspomniałem wyżej, jestem zielony w tych sprawach. Dlatego zwróciłem sie do Was. Muszę jeszcze dokładnie sprawdzić tę gwarancję, ponieważ z tego co on napisał wynika, że KIA nie ma międzynarodowych gwarancji w co nie chce mi się za bardzo wierzyć, skoro inne marki posiadają coś takiego.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Szczerze? przesłałabym tą całą korespondencję z załącznikami do polskiego rzecznika praw konsumenta. Kupiłeś auto producenta który ma swoje przedstawicielstwo w Polsce, które to "nie wie" a jesteś Polakiem i masz prawo do korzystania z wszystkich przywilejów obywatelskich jakie na terenie tegoż kraju, do którego przecież z autem wrócisz - korzystać. Nie widzę powodu dla którego rzecznik nie mógłby Ci pomóc kierując odpowiednie pisemko do KMP.
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Szczerze mówiąc nie pomyślałem o polskim rzeczniku. Dzięki za pomysł , napewno to zrobię. Niemniej jednak najpierw chcę wysłać pismo w tej sprawie do KMK i zobaczyć co mi tutaj odpowiedzą.
Between two evils, I always pick the one I never tried before
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
KMP ma rację-auto nie jest z europejskiej sieci sprzedaży i w europie nie skorzystasz z gwarancji na nie bo ....kupiłeś je taniej
Na poważnie to powinieneś się zwrócić po przyjeździe do KMP o przyznanie gwarancji z tym, że ona będzie na innych warunkach niż ta europejska -dostaniesz max 3 lata ochrony gwarancyjnej-warunek to zakup w autoryzowanej sieci dealerskiej KIA i bezwypadkowy oraz figurowanie auta w bazie danych KMC. Z zastrzeżeniem, że mogą ale nie muszą i nawet rzecznik ich do tego nie zmusi.
Jak będziesz serwisował tak jak zwykle 1.6 GDI to będzie więcej niż dobrze.
Na poważnie to powinieneś się zwrócić po przyjeździe do KMP o przyznanie gwarancji z tym, że ona będzie na innych warunkach niż ta europejska -dostaniesz max 3 lata ochrony gwarancyjnej-warunek to zakup w autoryzowanej sieci dealerskiej KIA i bezwypadkowy oraz figurowanie auta w bazie danych KMC. Z zastrzeżeniem, że mogą ale nie muszą i nawet rzecznik ich do tego nie zmusi.
Jak będziesz serwisował tak jak zwykle 1.6 GDI to będzie więcej niż dobrze.
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Ja stosuję się do zaleceń serwisowych z USA przy serwisowaniu KIA Sedona (zarówno poprzedniej `03 jak i obecnej). Co ciekawe przy Sedonie `07 zalecenia na rynek USA i CAN są inne.
Na Twoim miejscu nie zawracałbym sobie tym głowy gdyż:
gwarancji i tak nie utrzymasz - ja mimo że miałem wystawioną w USA gwarancję "world wide" i obowiązywała jeszcze 6 mcy od sprowadzenia - KMP się wypięła.
Przeglądy bez/po gwarancji robisz lub nie i w interwale który wyda Ci się rozsądny
Wymiana oleju w turbo benzynie co 30 czy 50 tyś jest nieporozumieniem więc i tak sugerowałbym Ci co 15 a przy ostrym upalaniu częściej
ASO KIA w PL nie ma żadnej oficjalnej dokumentacji do Twojego auta więc pozostaje internet z (niemozliwą do pozyskania przez sieć KMP) oficjalną dokumentacją.
Przykład. Potrzebowałem wymienić w Sedonie tylne klocki h-cowe. Klops. Nie dostępne w Europie. Po 30min wiedziałem, że są to te samo co w nowym Sorento i nagle dostępne się stały...
Na Twoim miejscu nie zawracałbym sobie tym głowy gdyż:
gwarancji i tak nie utrzymasz - ja mimo że miałem wystawioną w USA gwarancję "world wide" i obowiązywała jeszcze 6 mcy od sprowadzenia - KMP się wypięła.
Przeglądy bez/po gwarancji robisz lub nie i w interwale który wyda Ci się rozsądny
Wymiana oleju w turbo benzynie co 30 czy 50 tyś jest nieporozumieniem więc i tak sugerowałbym Ci co 15 a przy ostrym upalaniu częściej
ASO KIA w PL nie ma żadnej oficjalnej dokumentacji do Twojego auta więc pozostaje internet z (niemozliwą do pozyskania przez sieć KMP) oficjalną dokumentacją.
Przykład. Potrzebowałem wymienić w Sedonie tylne klocki h-cowe. Klops. Nie dostępne w Europie. Po 30min wiedziałem, że są to te samo co w nowym Sorento i nagle dostępne się stały...
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
soul pisze:...Na poważnie to powinieneś się zwrócić po przyjeździe do KMP o przyznanie gwarancji...
Jest to jakieś rozwiązanie. Musze się więcej o tym dowiedzieć
soul pisze:Jak będziesz serwisował tak jak zwykle 1.6 GDI to będzie więcej niż dobrze.
Tylko że 1.6 GDI to inny typ silnika niż 2.0 T-GDI, no chyba że nie ma to znaczenia bo benzyna to benzyna.
ZygJe pisze:Ja stosuję się do zaleceń serwisowych z USA przy serwisowaniu KIA Sedona...
Najprawdopodobniej tak to się skończy rownież z mojej strony A mógłbys napisać czy ty im pokazywałeś taką informację i wedlug tego wydali Tobie jakąś książkę serwisową czy cos podobnego, czy po prostu sam sprawdzasz w "instrukcji" i jedziesz jak jest odpowiedni czas. A co za tym idzie jak wygląda sprawa z potwierdzeniem odbycia takiego serwisu. Bo jak kiedyś będę chciał byc może sprzedać to napewno kupiec zapyta się o to. A tak w ogóle to jak wrócę do Polski to może byśmy się spotkali i przedstawił byś mnie w tym serwisie, do którego oddajesz swoją Sedonę jako doświadczony użytkownik KIA z innych rynków
ZygJe pisze:Wymiana oleju w turbo benzynie co 30 czy 50 tyś jest nieporozumieniem więc i tak sugerowałbym Ci co 15 a przy ostrym upalaniu częściej
Dokładnie. Według instrukcji USA pierwsza wymiana po 5k albo 6 miesiącach, a kolejne co 8k albo 6 miesięcy.
Dzięki wszystkim za dotychczasowe pomysły i rady Tak jak wspomniałem we wcześniejszym poście, wyśle w przyszłym tygodniu pismo do głównej siedziby KM i zobaczę co mi odpiszą.
A jako ciekawostkę dodam, iż z rozmowy z koreańskim dilerem wynika, że KIA rozważa wpuszczenie silnika T-GDI na rynek europejski ale najprawdopodobniej (jesli w ogóle) nie wcześniej niż w 2014 roku. Więc jeśli by okazało się to prawdą to za jakieś 1,5 roku czy 2 lata problem by się rozwiązał
Between two evils, I always pick the one I never tried before
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
KMP zlała mnie dokumentnie tzn. najpierw do nich dzwoniłem - najpierw miło odp. - spadaj. Wysłałem więc pismo z kopią gwarancji światowej ( muszę ją znaleźć było tam napisane coś w stylu, że w okresie gwarancji w przypadku awarii należy się zgłaszać do najbliższego serwisu KIA w dowolnym kraju a jeśli takiego nie ma to do jakiegokolwiek a potem wystąpić (w USA) o zwrot kosztów) i z pytaniem jaka jest procedura albowiem ASO w którym się pytałem stwierdziło, że na podstawie tej gwarancji palcem nie kiwnie i muszę mieć potwierdzenie z KMP. Mimo monitów tel nie dostałem odp. a w końcu gwarancja skończyła się a z nią problem. Na szczęście auto się nie popsuło w tym okresie. Dowiadywałem się natomiast w DE i przez tel. dostałem info, że jeśli auto figuruje w bazie to nawet bez papierowej gwarancji będzie ona uznana - no comment.
Ja z serwisu korzystam tylko jak coś się dzieje (czyli na szczęście rzadko) i wymieniam olej raz do roku lub co 15k. W gwarancji nie ma miejsca na wbijanie przeglądów - tak więc temat olałem.
Auta serwisuję w ASO KIA w Siedlcach i jestem bardzo zadowolony z ich usług. Mam zaufanie do nich do tego stopnia, że ostatnio zostawiłem im auto na 3dni (był problem z luzem w układzie kierowniczym). Normalnie omijam serwisy w których nie mogę patrzeć mechanikowi na ręce. Dodatkowo mają również sporo niższe ceny niż w Wa-wie.
Ja z serwisu korzystam tylko jak coś się dzieje (czyli na szczęście rzadko) i wymieniam olej raz do roku lub co 15k. W gwarancji nie ma miejsca na wbijanie przeglądów - tak więc temat olałem.
Auta serwisuję w ASO KIA w Siedlcach i jestem bardzo zadowolony z ich usług. Mam zaufanie do nich do tego stopnia, że ostatnio zostawiłem im auto na 3dni (był problem z luzem w układzie kierowniczym). Normalnie omijam serwisy w których nie mogę patrzeć mechanikowi na ręce. Dodatkowo mają również sporo niższe ceny niż w Wa-wie.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Troszkę odbiegnę od tematu. Pewien silnik w Hondzie Accord VII miał problemy (coś z rozrządem itp). Była jakaś akcja serwisowa na to auto. W Polsce wymieniali felerny element z problemami, a jak się skończyła gwarancja to zlewali klienta "ciepłym moczem" (sorry za określenie). Jednakże ostatnio dowiedziałem się, że np w Anglii, kiedy byś nie przyjechał, auto zabierają i naprawiają. I to nie wymieniają tylko felernych elementów. Wiem, że wymieniali przy okazji wtryski itp. Wszystko z ich kieszeni. I co najlepsze, auto nie musiało być wcale serwisowane, a i tak za darmo robili.
Tą krótką historyjką chciałem zasygnalizować, że może warto napisać do centrali znajdującej się np w D czy UK, może tam będą coś wiedzieć i może tam ci przyznają gwarancję, z którą już chyba będziesz mógł serwisować auto w PL?
Tą krótką historyjką chciałem zasygnalizować, że może warto napisać do centrali znajdującej się np w D czy UK, może tam będą coś wiedzieć i może tam ci przyznają gwarancję, z którą już chyba będziesz mógł serwisować auto w PL?
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
W mądrej gazecie auto świat i motor były artykuły na temat importu nowych samochodów na gwarancji z usa i redakcja twierdziła że niestety tamtejsza gwarancja nie będzie chonorowana na polskim rynku Mój szef kupił sobie w usa toyotę camry rocznik 2010 i też nie uznali mu amerykańskiej gwarancji.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
No to i ja wcisnę swoje trzy grosze (może w porywach cztery).
Odpowiedź z KMP, którą przytaczasz, napisał jakiś bubek - pewnie studencina dorabiający sobie do studiów. Odpowiedź została udzielona na podstawie punktu coś tam, coś tam... skryptu kontaktów z klientami, Q&A czy podobnego bomota opracowanego na wypadek często zadawanych pytań. Głowę daję, że zapytanie nie dotarło do nikogo kompetentnego.
Niestety - obsługę korespondencji od klientów traktuje się automatycznie, według wzornika i w przypadku nieszablonowego problemu trudno uzyskać sensowną odpowiedź, bo niby skąd ją wziąć, jak w spisie jej nie ma.
W tej sytuacji myślę, że powinieneś poszukać raczej kontaktu w centrali KMP (przy Puławskiej) a w najgorszym razie wybrać się tam osobiście jak już zawitasz. Uprzednio należałoby uzyskać jakiś glejt z KIA w Korei, która jest gwarantem i ewentualnie uprzejmie poprosić aby poinstruowali KMP, żeby nie lecieli w kulki. KMP jest przecież w 100% własnością KIA Korea więc nie sądzę by olali polecenie centrali.
Być może jakąś reakcję przyniesie też interwencja w centrali europejskiej: http://www1.kia.eu/Company/Kia-Motors-Europe/
Opcja ostateczna, jeśli wszystko zawiedzie i jednak okaże się, że gwarancja na Twój wóz obowiązuje tylko w Korei (bo w Polsce jest na przykład inne powietrze, twardszy asfalt, czy inny podobnie istotny czynnik mogący wyłączyć 7 letnią gwarancję), zostaje Ci http://dobrymechanik.net/mechanicy/warszawa/autopomocandrzej-skorupski-2.html (Gość podobno jest czarodziejem od KIA i Hyundai).
Odpowiedź z KMP, którą przytaczasz, napisał jakiś bubek - pewnie studencina dorabiający sobie do studiów. Odpowiedź została udzielona na podstawie punktu coś tam, coś tam... skryptu kontaktów z klientami, Q&A czy podobnego bomota opracowanego na wypadek często zadawanych pytań. Głowę daję, że zapytanie nie dotarło do nikogo kompetentnego.
Niestety - obsługę korespondencji od klientów traktuje się automatycznie, według wzornika i w przypadku nieszablonowego problemu trudno uzyskać sensowną odpowiedź, bo niby skąd ją wziąć, jak w spisie jej nie ma.
W tej sytuacji myślę, że powinieneś poszukać raczej kontaktu w centrali KMP (przy Puławskiej) a w najgorszym razie wybrać się tam osobiście jak już zawitasz. Uprzednio należałoby uzyskać jakiś glejt z KIA w Korei, która jest gwarantem i ewentualnie uprzejmie poprosić aby poinstruowali KMP, żeby nie lecieli w kulki. KMP jest przecież w 100% własnością KIA Korea więc nie sądzę by olali polecenie centrali.
Być może jakąś reakcję przyniesie też interwencja w centrali europejskiej: http://www1.kia.eu/Company/Kia-Motors-Europe/
Opcja ostateczna, jeśli wszystko zawiedzie i jednak okaże się, że gwarancja na Twój wóz obowiązuje tylko w Korei (bo w Polsce jest na przykład inne powietrze, twardszy asfalt, czy inny podobnie istotny czynnik mogący wyłączyć 7 letnią gwarancję), zostaje Ci http://dobrymechanik.net/mechanicy/warszawa/autopomocandrzej-skorupski-2.html (Gość podobno jest czarodziejem od KIA i Hyundai).
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Gasewo ja myślę że powinieneś uderzyć do centrali głównej. Mój znajomy zakupił samochód innej marki (merola) za granicą (było to związane zarówno z czasem oczekiwania w polsce prawie rok a w niemczech pół; ceną w niemczech taniej i obsługą o niebo lepszą na dodatek bez jakichkolwiek zaliczek). Po przejechaniu odpowiedniej ilości kilometrów pojechał na przegląd do polskiego serwisu. Oczywiście polski serwis wypiął się na autko ponieważ nie był zakupiony na terenie polski i stwierdził że gwarancje i przeglądy będą płatne ekstra. Oczywiście kolega dostał szału za telefon do dilera w niemczech i tutaj zaczyna się prawdziwa jazda. Diler niemiecki podszedł z pełnym profesjonalizmem do sprawy poinformował kumpla że ma wyjść z salonu i ma dwa wyjścia albo przysyłają lawetę po auto robią przeglądy gwarancyjne i ewentualne naprawy i odsyłają do niego albo zapraszają go do siebie i na czas przeglądu wynajmują mu hotel (za daleka droga do nich żeby się nie przemęczył) i tam dokonują naprawy. Oczywiście jeśli chodzi o koszty to ma się nie martwić o nic wszystko pokryje diler z polski który nie chciał wykonać naprawy czy też przeglądu gwarancyjnego (kolega oczywiście podał kto to taki). Dostanie tylko fakturkę z centrali. Oczywiście nie zdążył wyjść z serwisu jak już biegł sam kierownik z przeprosinami i prośbą aby pozostawił samochód na miejscu.
-
- Uzależniony
- Posty: 169
- Rejestracja: 02 lut 2011, 00:10
- Czym jeżdzę: 1.7 crdi orange Horst
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Napisz do KIA w Korei, daleko nie masz, czemu w Polsce/Europie nie masz gwarancji. Wykorzystaj swojego tłumacza. Zadzwoń, niech z Seulu zadzwonią do Wawy i opier...ą. Pomaga.
Techno Orange 1.7 crdi
- gasewo
- MODERATOR
- Posty: 644
- Rejestracja: 09 lut 2012, 06:25
- Czym jeżdzę: 2.0 T-GDI
- Gadu Gadu: 2115437
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Zibi70 pisze:... Odpowiedź została udzielona na podstawie punktu coś tam, coś tam... skryptu kontaktów z klientami...
Dokładnie tak samo uważam. Ne włożyli w ogóle nic wysiłku, żeby sie chociaż zorientować o co chodzi. A dlaczego tak uważam? Najlepiej pokaże to przykład. Wysyłam maila związanego z moją pracą do Polski, do firmy polskiej, która oczekuje na informacje i potwierdzenie otrzymania przez odbiorcę maila dostaję dopiero następnego dnia (różnica czasowa) a odpowiedź po dwóch dniach. A odpowiedź na mojego maila od KMP dostałem praktycznie następnego dnia i jestem pewien, że nie spodziewali się maila z takim zapytaniem
Zibi70 pisze:W tej sytuacji myślę, że powinieneś poszukać raczej kontaktu w centrali KMP (przy Puławskiej) a w najgorszym razie wybrać się tam osobiście jak już zawitasz. Uprzednio należałoby uzyskać jakiś glejt z KIA w Korei, która jest gwarantem i ewentualnie uprzejmie poprosić aby poinstruowali KMP, żeby nie lecieli w kulki.
No właśnie mój mail był wysłany do centrali KMP na adres mailowy podany na ich oficjalnej stronie A co do glejtu z Korei to tak jak wspominałem w przyszłym tygodniu zajmę się tematem
Zibi70 pisze: ...zostaje Ci http://dobrymechanik.net/mechanicy/warszawa/autopomocandrzej-skorupski-2.html (Gość podobno jest czarodziejem od KIA i Hyundai)...
Dzięki bardzo za linka i informację o tym Panu Niemneij jednak mam ndzieję, że nie będę musiał często korzystać z jego usług
oovoo pisze:... przysyłają lawetę po auto robią przeglądy gwarancyjne i ewentualne naprawy i odsyłają do niego...
Z Korei to ciężko będzie im przysłać lawetę Mam nadzieję, ze KMK da mi taki glejt i sprawa się rozwiąże ale na to trzeba jeszcze chwilkę poczekać
Between two evils, I always pick the one I never tried before
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Gasewo za chwilę na PW podam Ci namiary do szefa gwarancji KMP, poznanego na niedawnym zlocie Ceed'ów w Starych Jabłonkach. Facet rozsądny i przyjaznie nastawiony, mam nadzieję, że cos więcej pomoże niz pacjent z "infolinii" mailowej KMP
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Kasia to się potrafi zakręcić
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 876
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Dobrze mieć kogoś takiego na forum, zawsze pomoże
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
Za rok w maju będzie wspólny zlot Ceed+Sportage współfinansowany przez KMP. Niech mi tylko NIKT nie przyjedzie to po prostu Was wszystkich po kolei znajdę i .. pozpuszczam powietrze z kół! Na takich zlotach nawiązuje się takie znajomosci samodzielnie nie trzeba kogoś kto się musi umieć zakręcić
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
...ale powietrze???
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
- kasia_mm
- MODERATOR
- Posty: 1542
- Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
- Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
a co, jak szaleć to szaleć
BTW moja kuzynka po rozwodzie z winy męża (długi, hazard i dziwki w skrócie) porysowała mu cyrklem caaaałe nowe BMW stałam obok i ten zgrzyyyttt... brrr nie zapomne tego odgłosu nigdy:) więc ciesz się Zibi ze tylko powietrze obiecuję hahahha
BTW moja kuzynka po rozwodzie z winy męża (długi, hazard i dziwki w skrócie) porysowała mu cyrklem caaaałe nowe BMW stałam obok i ten zgrzyyyttt... brrr nie zapomne tego odgłosu nigdy:) więc ciesz się Zibi ze tylko powietrze obiecuję hahahha
- Zibi70
- Expert
- Posty: 980
- Rejestracja: 08 maja 2012, 13:58
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 GDI XL SLS
- Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry (ale słoikiem nie jestem) ;-)
Re: Przeglądy okresowe - proszę o pomoc
No już dobrze, dobrze - ja na cyrkiel nie zasłużyłem - nie mam nic wspólnego z hazardem i nie mam długów.
Kiedyś miałem ładny podpis, ale dawno mnie nie było i se poszedł... pojechał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika