grzes74 pisze:krzysiek_kpk pisze:Witam wszystkich,
wg mnie jeśli podwyższą cenę znacząco to niestety część klientów pójdzie do konkurencji, o ile w wersach podstawowych cena między Sportagem a np. QASHQAI nie jest wielka, to w wersjach np. z mocniejszym silnikiem jest już sporo.
Porównajmy np. wspomnianego QASHQAI 2.0DCI do Sportaga 2.0CRDI. QASHQAI w wersji I-way z felgami 18, szklanym dachem, nawigacją(wiem że ona nie jest idealna, ale jest) kosztuje 91 tyś zł, a sportag w wersji L 93'400 + 4'000 szklany dach, 1'500 felgi 18', 5'000 nawigacja wychodzi 103'900. Czyli mamy różnicę prawie 13 tyś PLN, to chyba nie jest mało.
Być może taka podwyżka jest czysto chwytem marketingowym by móc np. dać większe rabaty, ale oczywiście życie pokaże.
Ja jeszcze się zastanawiam co wybrać, ale myślę że wyboru dokonam dopiero za dwa. trzy miesiące jak wszystko się uspokoi.
Pozdrawiam
KPK
PS.
oczywiście nie mówię tutaj o podwyżce VATU.
Sorki ale za 103 tys to już można myśleć o Subaru Forester - a to jednak wyższa półka. Nie wspomnę o takich suvovatych kombi jak np.: Octavia Scout 4X4... Kia sportage jest fajna dopóki oferuje więcej za mniej. Jak przewagi w cenie nie będzie Kia zwinie interes w PL.
Ja zamówiłem swojego Sportage'a miesiąc temu -2.0 benzyna, XL, AWD. Można było "podejrzeć" w systemie co jest aktualnie na taśmie produkcyjnej i jest jeszcze nie zarezerwowane. Wybór był baaaardzo ograniczony, praktycznie wolne tylko kilkanaście aut. Kupno coś skonfigurowanego bardziej pod siebie - niemożliwe.
Wg. danych Samar wzrost sprzedaży KIA (I miejsce)w ostatnim okresie to ponad 40%, drugi hyundai ok. 20 % wzrost.
Co do forestera czy skody - porównywałem cenniki, opcje wyposażenia i niestety porównywalne auta to ok. 20 tys różnicy na korzyść KIA. A koszty utrzymania subaru, wiem o czym piszę, nieporównywalne. Skoda octawia? sorry, ale to nie nie ma wyglądu.