soul, mam nadzieję, że ta "hybryda" logotypu to tak aby zwizualizować różne koncepcje w jednym znaku ?
Dobitny przykład potwierdzający porzekadło "jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził"
Jest taki fajny obrazek, który w takich sytuacjach często aż się chce pokazać Klientowi
A poważniej - obawiam się, że to jedna Ty będziesz musiał podjąć ostateczną decyzję, jeśli nie o wyborze jednej z dotychczasowych propozycji to przynajmniej o kierunku w jakim powinno ono być rozwijane / modyfikowane.
Na pewno ten "twór", który zaprezentowałeś być nie może z różnych względów - niektórzy już słusznie zauważyli z jakich. Jest mnóstwo tutoriali jak powinno się projektować logo więc nie będę się wymądrzał, jednak podstawowych zasad powinno się trzymać, Musi ono być czytelne, zaprojektowane do umieszczenia na różnych polach ekspozycji (przynajmniej 2-3 warianty), np: jako lepka, jako znak na podkładkę pod tablicę rejestracyjną, czy emblemat na T-shirta. No musi się dać wydrukować na tych polach eksploatacji, bez specjalnie dużych kosztów...
Różne były opinie, ale moje zdanie jest takie, że niekoniecznie musimy na siłę odwzorowywać obrys Sportage, bo na tej koncepcji są oparte chyba wszystkie logosy społeczności motoryzacyjnych
W myśl zasady "wyróżnij się albo zgiń" wnioskuję o mniej szablonowe spojrzenie na temat logotypu.
Poza tym ważne jest jeszcze jedno kryterium, o którym nie piszą w "tutkach" - musi ono być takie, żeby lepka na samochodzie nie była obciachem