Cav pisze:A gdzie ja pisałem o Megane 1.5 dCi? Nigdzie?
A gdzie jak tak twierdzę?
Napisałeś natomiast 1,5 dCi - nie wiem może w Jelczu go miałeś? ja uściśliłem w jakim aucie spala tyle czy tyle bo owszem czasem bywał w Lagunie ale najczęściej to jednak Megane Scenic i Clio.? W Lagunie ma prawo spalić więcej a w Clio powinien spalić mniej co wynika z różnicy mas.
Jest też taka kwestia, ze ten silnik ma wiele wariantów -występuje w wersjach o różnej mocy i rozwiązań konstrukcyjnych.
Mówimy wszak o średnim spalaniu w warunkach rozsądnej eksploatacji wiec ani wersja super ecodriving ani but w podłodze nie są brane do takich rozważań.
A w kwestii dużych prędkości autostradowych to co chcesz powiedzieć że różnice maleją względem jazdy miejskiej?
Z mojego doświadczenia właśnie wtedy między dieslem a benzyną robi się przepaść.
Mam porównanie na identycznym modelu jak Ford Focus 1,6 1 benzyna i 1,6 diesel (służbowe) o podobnych mocach.
Ta sama trasa jednym i drugim prędkości niestety nie bo benzynowy nie mógł ich utrzymać a i tak spalił sporo więcej i musiał być dotankowany w trasie. Komfort jazdy, wyprzedzanie ekonomia wszystko było na korzyść diesla.
Nowy służbowy Ford s silnikiem 1,5 TDci jeżdżący tylko w trasy ale z butem w podłodze ma średnie spalanie z prawie 50 000 km na poziomie 5,7 l/100 km. No ale to są kompakty, różnica z benzynowymi będzie wyraźna ale nie jakaś tragedia.
W SUVach o sporej masie silnik benzynowy to ekonomiczny dramat.