„Moja KIA ma 7 lat gwarancji” – reklama a rzeczywistość.
: 10 wrz 2016, 11:33
Zaczęło się zupełnie „normalnie”
ASO podczas przeglądu popełniło błąd zalewając silnik nieodpowiednim olejem na którym z różnymi perypetiami przejechałem 30tys km. Ponieważ ASO z początku „szło w zaparte”, spokojny iż oto czuwa nade mną parasol KIA MOTORS POLSKA i magiczna siedmioletnia gwarancja ze spokojem skontaktowałem się z „naszą” firmą. W końcu samochód mam od nowości z salonu i nikt poza ASO nigdy go nie dotykał. – Można by rzec wzorowy klient!
Przemiła pani na infolini z troską w głosie, poprosiła mnie bym wszystko dokładnie opisał i przesłał do KIA MOTORS POLAND – dział serwisowy na pewno „zajmie się sprawą!” W związku z powyższą prośbą zmarnowałem 2 godziny mojego cennego czasu na „płodzenie” opisu dołączając korespondencje miedzy ASO – mną i producentem oleju. Wciąż spokojny iż KIA MOTORS POLSKA czuwa…
Odpowiedź na dwustronicowego maila przyszła dwuzdaniowa:
"Naprawy Pańskiego samochodu zrealizowane przez Autoryzowaną Stację Obsługi Kia CARSERWIS SP. Z O.O.objęte są rękojmią tej firmy. Oznacza to, że odpowiedzialność za wykonaną usługę ponosi ASO CARSERWIS SP. Z O.O. , nie Kia Motors Polska.
Wszelkie zastrzeżenia odnośnie wykonanych napraw i ewentualne roszczenia należy kierować bezpośrednio do wykonawcy usługi i tylko wykonawca, czyli ASO Kia CARSERWIS SP. Z O.O. może je spełnić."
Z wyrazami szacunku
Anna Brzozowska
Innymi słowy – „bujaj się kliencie z ASO – nas działąnia ASO nie obchodzą” – my tylko działania ASO autoryzujemy. Można wnioskować więc iż ASO może na przykład zastosować nieoryginalne części lać nieodpowiednie płyny czy wykonywać niewłaściwie naprawy – KIA MOTORS POLSKA tym fatkem się specjalnie nie interesuje - to już sprawa klienta. Oczywistym jest iż to ASO odpowiada za swoje usługi – ale oczywistym mógłby się wydawać fakt że KIA MOTORS sprawuje kontrole jakościową nad ASO.
Lekko „zaskoczony" tonem i treścią postanowiłem zadzwonić na infolinie. Tam równie miły Pan po krótkiej rozmowie skwitował: ” jężli nie ma Pan nic więcej do dodania to możemy kończyć rozmowę – dostał pan oficjalne stanowisko KIA na piśmie.”
Tu już ciśnienie poważnie skoczyło! Nagle okazuje się że firma która dzwoni do mnie po każdym przeglądzie pytając czy wszystko jest w porządku i czy mam jakieś uwagi, ma mnie w całkowitym poważaniu jeżeli w porządku nie jest i uwagi mam.
Wystosowałem kolejne zapytanie które pozwolę sobie przytoczyć w całości:
Szanowna Pani
1. Dzis rano zostałem poproszony przez waszą konsultantkę o dokładne opisanie całej zaistniałej sytuacji - co też uczyniłem. Zostałem zapewniony iż KIA service skontaktuje się z odpowiednim ASO. Jeżeli celem owej prośby było tylko wysłanie dwu zdaniowej odpowiedzi informującej iż sprawy serwisu w ASO nie są waszą sprawą - dlaczego zawracaliście mi tym głowę.
2. Po każdym przeglądzie otrzymuje telefon od państwa pytający czy jestem zadowolony z usługi z szeregiem pytań. Rozumiem iż owe telefony mają się nijak do troski o klienta. Jeżeli pojawia się rzeczywisty problem związany z wadliwą usługą serwisową w ASO - KIA jest tym nie zainteresowana.
3. Czy w związku z otrzymaną odpowiedzią mam rozumieć iż ASO mają prawo do wszelkich działań na szkodę klienta i tym samym na szkodę marki KIA bez jakiekolwiek kontroli ze strony KIA MOTORS POLSKA. Innymi słowy mutowane podzespoły, płyny oleje mogą nie spełniać norm wyznaczonych przez KIA - przy czym ASO nie ponosi za to żadnych konsekwencji? Wręcz przeciwnie owe działanie jest aprobowane przez KIA MOTORS POLSKA. Jeżeli tak - jak mają się do tego moje warunki siedmioletniej gwarancji?
4. Czy wreszcie ktokolwiek z państwa strony skontaktował się z ASO by sprawdzić zaistniałą sytuację?
Z czterech pytań przemiła Pani Ania wylosowała jedno na które zdecydowała odpowiedzieć: to dotyczące kontaktów z ASO: Dowiedziałem się iż KIA owszem kontaktowała z ASO i planuje zrobić kontrole by uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. – jakieś wnioski dla mnie – żadne.
Po kolejnych rozmowach z ASO, znów skontaktowałem się z KIA MOTORS POLAND by upewnić się iż warunki gwarancji pozostają nienaruszone. I tu moi drodzy, otrzymałem odpowiedz która wasze marzenia o siedmioletniej gwarancji pogrzebie raz na zawsze:
"Uprzejmie informujemy, że Autoryzowana Stacja Obsługi Kia Carsewis jest niezależnym od KIA Motors Polska Sp. z o.o. podmiotem gospodarczym i samodzielnie ponosi odpowiedzialność z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.Prosimy więc wszelkie roszczenia w tej sprawie kierować bezpośrednio do firmy Carserwis." – Tak to już wiem.
Natomiast wisienką na torcie jest:
"Pragniemy również poinformować, że gwarancja polega tylko i wyłącznie na bezpłatnej naprawie lub wymianie niesprawnego elementu lub podzespołu pojazdu, którego niesprawność wynika z wady wykonawczej lub montażowej w procesie produkcyjnym."
Anna Brzozowska Kia Motors Polska.
Innymi słowy- Wszystko co się wydarzy po wyjeździe z fabryki w tym także na skutek błędów ASO gwarancji nie podlega! Niemniej jednak do ASO macie obowiązek jeździć by gwarancje utrzymać a ASO no cóż - może robić co zechce…
ASO podczas przeglądu popełniło błąd zalewając silnik nieodpowiednim olejem na którym z różnymi perypetiami przejechałem 30tys km. Ponieważ ASO z początku „szło w zaparte”, spokojny iż oto czuwa nade mną parasol KIA MOTORS POLSKA i magiczna siedmioletnia gwarancja ze spokojem skontaktowałem się z „naszą” firmą. W końcu samochód mam od nowości z salonu i nikt poza ASO nigdy go nie dotykał. – Można by rzec wzorowy klient!
Przemiła pani na infolini z troską w głosie, poprosiła mnie bym wszystko dokładnie opisał i przesłał do KIA MOTORS POLAND – dział serwisowy na pewno „zajmie się sprawą!” W związku z powyższą prośbą zmarnowałem 2 godziny mojego cennego czasu na „płodzenie” opisu dołączając korespondencje miedzy ASO – mną i producentem oleju. Wciąż spokojny iż KIA MOTORS POLSKA czuwa…
Odpowiedź na dwustronicowego maila przyszła dwuzdaniowa:
"Naprawy Pańskiego samochodu zrealizowane przez Autoryzowaną Stację Obsługi Kia CARSERWIS SP. Z O.O.objęte są rękojmią tej firmy. Oznacza to, że odpowiedzialność za wykonaną usługę ponosi ASO CARSERWIS SP. Z O.O. , nie Kia Motors Polska.
Wszelkie zastrzeżenia odnośnie wykonanych napraw i ewentualne roszczenia należy kierować bezpośrednio do wykonawcy usługi i tylko wykonawca, czyli ASO Kia CARSERWIS SP. Z O.O. może je spełnić."
Z wyrazami szacunku
Anna Brzozowska
Innymi słowy – „bujaj się kliencie z ASO – nas działąnia ASO nie obchodzą” – my tylko działania ASO autoryzujemy. Można wnioskować więc iż ASO może na przykład zastosować nieoryginalne części lać nieodpowiednie płyny czy wykonywać niewłaściwie naprawy – KIA MOTORS POLSKA tym fatkem się specjalnie nie interesuje - to już sprawa klienta. Oczywistym jest iż to ASO odpowiada za swoje usługi – ale oczywistym mógłby się wydawać fakt że KIA MOTORS sprawuje kontrole jakościową nad ASO.
Lekko „zaskoczony" tonem i treścią postanowiłem zadzwonić na infolinie. Tam równie miły Pan po krótkiej rozmowie skwitował: ” jężli nie ma Pan nic więcej do dodania to możemy kończyć rozmowę – dostał pan oficjalne stanowisko KIA na piśmie.”
Tu już ciśnienie poważnie skoczyło! Nagle okazuje się że firma która dzwoni do mnie po każdym przeglądzie pytając czy wszystko jest w porządku i czy mam jakieś uwagi, ma mnie w całkowitym poważaniu jeżeli w porządku nie jest i uwagi mam.
Wystosowałem kolejne zapytanie które pozwolę sobie przytoczyć w całości:
Szanowna Pani
1. Dzis rano zostałem poproszony przez waszą konsultantkę o dokładne opisanie całej zaistniałej sytuacji - co też uczyniłem. Zostałem zapewniony iż KIA service skontaktuje się z odpowiednim ASO. Jeżeli celem owej prośby było tylko wysłanie dwu zdaniowej odpowiedzi informującej iż sprawy serwisu w ASO nie są waszą sprawą - dlaczego zawracaliście mi tym głowę.
2. Po każdym przeglądzie otrzymuje telefon od państwa pytający czy jestem zadowolony z usługi z szeregiem pytań. Rozumiem iż owe telefony mają się nijak do troski o klienta. Jeżeli pojawia się rzeczywisty problem związany z wadliwą usługą serwisową w ASO - KIA jest tym nie zainteresowana.
3. Czy w związku z otrzymaną odpowiedzią mam rozumieć iż ASO mają prawo do wszelkich działań na szkodę klienta i tym samym na szkodę marki KIA bez jakiekolwiek kontroli ze strony KIA MOTORS POLSKA. Innymi słowy mutowane podzespoły, płyny oleje mogą nie spełniać norm wyznaczonych przez KIA - przy czym ASO nie ponosi za to żadnych konsekwencji? Wręcz przeciwnie owe działanie jest aprobowane przez KIA MOTORS POLSKA. Jeżeli tak - jak mają się do tego moje warunki siedmioletniej gwarancji?
4. Czy wreszcie ktokolwiek z państwa strony skontaktował się z ASO by sprawdzić zaistniałą sytuację?
Z czterech pytań przemiła Pani Ania wylosowała jedno na które zdecydowała odpowiedzieć: to dotyczące kontaktów z ASO: Dowiedziałem się iż KIA owszem kontaktowała z ASO i planuje zrobić kontrole by uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. – jakieś wnioski dla mnie – żadne.
Po kolejnych rozmowach z ASO, znów skontaktowałem się z KIA MOTORS POLAND by upewnić się iż warunki gwarancji pozostają nienaruszone. I tu moi drodzy, otrzymałem odpowiedz która wasze marzenia o siedmioletniej gwarancji pogrzebie raz na zawsze:
"Uprzejmie informujemy, że Autoryzowana Stacja Obsługi Kia Carsewis jest niezależnym od KIA Motors Polska Sp. z o.o. podmiotem gospodarczym i samodzielnie ponosi odpowiedzialność z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.Prosimy więc wszelkie roszczenia w tej sprawie kierować bezpośrednio do firmy Carserwis." – Tak to już wiem.
Natomiast wisienką na torcie jest:
"Pragniemy również poinformować, że gwarancja polega tylko i wyłącznie na bezpłatnej naprawie lub wymianie niesprawnego elementu lub podzespołu pojazdu, którego niesprawność wynika z wady wykonawczej lub montażowej w procesie produkcyjnym."
Anna Brzozowska Kia Motors Polska.
Innymi słowy- Wszystko co się wydarzy po wyjeździe z fabryki w tym także na skutek błędów ASO gwarancji nie podlega! Niemniej jednak do ASO macie obowiązek jeździć by gwarancje utrzymać a ASO no cóż - może robić co zechce…