FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Koszty związane z przeglądami serwisowymi KIA Sportage. Serwis samochodowy dla naszych aut.
kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: kijak1979 » 02 mar 2019, 01:04

Dziś byłem na ostatnim 7 serwisie. Mój pierwszy z tym samochodem. Czy możecie mi napisać co dokładnie powinni sprawdzić i jak długo to powinno trwać mniej więcej?

Przed oddaniem samochodu wspomniałem, że mam problem ze ściąganiem i że mają sprawdzić/przeprowadzić kalibrację EPS sensora oraz sprawdzić czy oprogramowanie jest właściwe. Również poprosiłem o sprawdzenie zbieżności. Wyczytałem gdzieś, że kalibracja może rozwiązać problem, który jest bardzo powszechny.

Zbieżność wszystkich kół była niby ustawiana w innym serwisie jak zmieniałem opony i felgi. Jednakże jak kolega mi sprawdził czy zbieżność jest ok - to okazało się, że tył nie był nawet ruszany bo za mocno zardzewiałe jest. Ciekawe nie?

Dwa dni przed serwisem pojechałem na darmowe sprawdzenie zbieżności do poleconego garażu. Kierownik powiedział mi, że mają nowy dwumiesięczny sprzęt i jak chce to mi sprawdzi za darmo i będę mógł pokazać to KIA. Zrobiłem sobie zdjęcia bezpośrednio z ekranu i dorzuciłem jako potwierdzenie, że zbieżność jest źle nadal zrobiona.

Drugą sprawą było stwierdzenie małych pikseli na wyświetlaczu od klimy. Reklamacja uznana i wyświetlacz będzie nowy. Muszę, jednak ponownie tam jechać ale dopiero jak będzie dostarczony nowy do serwisu.

Cała operacja serwisu trwała niecałą godzinę. Raport mam taki jakby nie wiem co sprawili (dwie strony). Panowie szepece/technicy nie zauważyli jednak, że jest kamera z przodu oraz z tyłu są cały czas włączone. Są one dość małe. Przed pojechaniem na serwis wyłączyłem wyświetlacz oraz podłączyłem na stałe kable, aby kamera nagrywała w pełnej rozdzielczości cały czas (mam ją podłączoną pod bezpieczniki).

Samochód był podnoszony, więc coś pod spodem mogli sprawdzić, lecz nie zauważyłem aby ktoś z przodu albo z tyłu wchodził pod samochód. Może jedynie z boku. Co zauważyłem to wymiana filtra olejowego oraz nalewanie jakimś brudnym baniakiem mam nadzieję nowego oleju. Bagnet nie został nawet wyciągnięty, bo tak jak go na wprost włożyłem tak samo pozostał.

Facet mnie zapewniał, że przeprowadzili kalibrację (siedział ktoś tylko przez chwile w samochodzie a to przecież trzeba podłączyć pod komputer) oraz sprawdzili zbieżność wszystkich kół. A na filmie video jest jak jeden do drugiego przeklina na mnie i mówi jak mamy zrobić zbieżność wszystkich kół jak my nawet takiej maszyny nie mamy do tego. Ciekawe co?, serwis KIA. Zresztą nic nie było nawet, że sprawdzili przednie koła, bo samochód został podniesiony a później opuszczony i wyjechał z serwisu bo ja już na niego czekałem. A na raporcie jest jak byk, że zbieżność została sprawdzona.

Jazda testowa była tuż przed jak już czekałem na zwrot samochodu i trwała 1:14 w tym koleś czekał na skrzyżowaniu 20 sekund. Nawet nie zdążył wszystkich biegów włączyć.

Powiedzcie szczerze koledzy jak tu w ogóle komukolwiek wierzyć….. i co mam z tym fantem zrobić?

Poczekać na wymianę wyświetlacza od Klimy (choć wcale nie chce mi się tam wracać) i wtedy reklamować do głównego biura. Czy sobie jednak odpuścić i jechać ustawić zbieżność w poleconym wspomnianym garażu? ? Chociaż może to nadal być problem z kalibracją sensora albo oprogramowaniem od ESP. Bo może KIA będzie się mścić, że ich nagrałem bez zezwolenia i będą wydziwiać nie wiem jak.

Normalne ręce już mi opadają. Nigdy więcej nie zdecyduje się na żaden serwis KIA! Banda złodziei [zly2]

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: Owca007 » 02 mar 2019, 01:35

Skontaktuj się z Gisio on powinien tutaj zareagować i pomóc.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: gisio » 02 mar 2019, 02:12

Opisz całą sytuację i prześlij swoje spostrzeżenia do KMP. Zanim wyda się osądy należy poznać relacje obu stron takie jest moje zdanie. Zapewne serwis dysponuje swoim nagraniem z hali napraw.

Odnośnie kalibracji czujnika, to do auta podłączamy urządzenie zwane VCI wielkości paczki po papierosach a samą kalibrację można przeprowadzić urządzeniem znajdującym się na drugim końcu hali naprawczej.

W standardowej karcie przeglądowej nie ma takiej czynności jak sprawdzenie geometrii czy też kalibracji czujnika kąta skrętu, jeżeli zgłaszałeś dodatkowe czynności powinieneś mieć je ujęte na FV jako oddzielna pozycja.

Każdy serwis Kia powinien dysponować urządzeniem do ustawiania geometrii. Swoją drogą mógłbyś podać nazwę ASO w którym opisane przez Ciebie zajście miało miejsce.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: kijak1979 » 02 mar 2019, 10:43

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Co to jest KMP?

Kalibracja czujnika i sprawdzenie zbieżności miały być wykonane dodatkowo. Na raparcie nic o czujniku nie ma. Facet mi tylko powiedział, że została wykonana kalibracja. Samochód jednak nadal ściąga jak ściągał. Ogólny raport pokazuje ze zbieżność jest OK (nie ma danych liczbowych) a samochód większości stał podlewarowany dość wysoko. Po czym na samym końcu jak już wyjeżdzali to wjechał w miejsce gdzie się robi zbieżność tylko po to aby nawrócić. Można zauważyć monitor i sprzęt do wykonywania zbieżności.
W samochodzie ktoś siedział tylko z 5 minut na początku i dyskusja/przeklinanie było o mnie, wyświetlaczu i oponach, po czym został podlewarowany.

Zastanawia mnie to co ostatni serwis obejmuje i jak długo powinien w przybliżeniu trwać? Czego powinienem oczekiwać zanim zacznę dłubać z tym dalej?

Mogli mi powiedzieć, że mam godzinę poczekać a nie brać samochód na cały dzień i marnować mój czas na samochód zastępczy i jeżdzenie w tą i z powrotem.

Powinni chyba chociaż sprawdzić akumulator, węże, jakieś wycieki co? Przed maską tyko technik stał jak odkręcał filtr olejowy i nalewał nowy olej i tyle.

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: puder12 » 02 mar 2019, 11:43


kijak1979
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 21 lis 2018, 00:14
Czym jeżdzę: KiA Sportage 1.7 CDRi 2012

Re: FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: kijak1979 » 02 mar 2019, 17:03

no tak :)

Awatar użytkownika
damian94
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
Lokalizacja: Bristol UK

Re: FAŁSZYWY SERWIS co zrobić?

Postautor: damian94 » 02 mar 2019, 20:32

Gdy pojedziesz na wymianę wyświetlacza umów sie z kierownikem stacji obslugi, pokaż mu film i zapytaj go czy to jest prawidlowo wykonany serwis numer 7 i co taki serwis obejmuje. Jeżeli wykonano wszystkie czynności serwisowe, pozostanie Ci reklamacja na ich jakość. Jeżeli coś pominieto, żądaj poprawki a na koniec skontaktuj sie z KMP.
Co do przeklinania o Tobie czy na Twój temat to polecam kontakt z adwokatem, bo to jest sprawa cywilna lub z oskarżenia prywatnego - jeżeli chcesz w tej kwestji coś robić.


Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap